Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Лепене на феродо на задни накладки.

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Viper
Мнения: 937
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от Viper » 21 фев 2018 20:34

А ето едно компетентно мнение по темата, благодаря :)
Под 1.5мм разбираме площ на накладката нали?
По принцип имам и нитачка и дрелка и всичко, в някоя от старите книги дали го няма като информация това, знам че доста се е писало за соц автомобилите в стил "направи си сам".
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 273
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от bgbul » 21 фев 2018 21:31

С нитачка НЕ СТАВА. Нитовете са кухи. НЕ!!!
Затова се казва - ДА НАКОВЕШ накладките. Те се коват на подложка, менгеме и с чук. Разбира се с подходящ дорник, който не е остър отпред.
Загуба 1мм - 1.5 мм е загуба от дебелината на феродото разбира се. Това е защото главата на нитовете е конусна и трябва да остане поне 1мм дебелина от феродото за да захване нита към накладката. Кове се с умерена сила, защото, ако ковеш много силно може да "скъсаш" този 1 мм дебелина на феродото, която главата на нита захваща здраво към накладката. А бе един път да видиш как става и разбираш, че не е трудно, но си иска малко майсторлък.
1. Разпробиваш накладката с 4 мм бургия. Мин. 8 нита/8 отвора.
2. Взимаш феродото и пробиваш също с 4мм бургия един отвор. Вкарваш един нит (не го ковеш за сега) и последователно отвор по отвор разпробиваш всичките 8 броя. Като при всеки пробит отвор слагаш нит ЗА ДА НЕ СЕ ИЗМЕСТИ феродото. Да не се разминат дупките.
3. След като си разпробил феродото - мериш колко е широка главата на нита (около 6-8 мм).
И тук идва трудното...
4. С друга бургия трябва да разшириш отворите на феродото за да влезне главата на нита. Нитовете са 4 мм както разбра по отворите и бургията, нали? Да не го описвам отделно.
ЗА да не сгрешиш и да пробиеш феродото изцяло с дебелата бургия се прави следното:
Взимаш стъклена бутилка от бира 500 мл. Слагаш бутилката на менгемето. Слагаш дебелата бургия и бавно започваш всеки 4мм отвор да го пробиваш с тази по-дебела бургия, но внимателно. Трябва да чуеш КОГА БУРГИЯТА започва да стърже в стъклото. Веднага спираш, защото това е границата, която не трябва да преминаваш. Преминеш ли ....объркал си и трябва да правиш нов отвор.
Ще видиш, че остава около 1мм дебелина на феродото, колкото е скосението на бургията. Ако имаш специална бургия - тя е с подготвен остър връх, различен от стандартния връх и с този подготвен връх по-ясно се усеща кога си стигнал стъклото.
Нищо сложно. Питай нещо ако не е ясно.
Успех!

П.С. Аз съм като стара книга.Всичко ми е минало през главата - и нямането от онова време, и имането сега. Не знам къде да ти го посоча в стара книга. И не знам дали го пише там....

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 937
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от Viper » 21 фев 2018 22:11

Определено не е работа за мен в момента без да го видя и направя после 2-3 пъти пробно, ще поразпитам този и онзи в околността, дано се намери някои можещ, но определено е по-добре да набия новото феродо, щом се дебелина, макар че аз по принцип задните накладки ги карам докато вече няма ръчна, по нея си индексирам кога е време за смяна, никога не съм свалял напълно износено задно феродо.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 273
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от bgbul » 21 фев 2018 22:17

От къде си?
Тук в Пловдив има две морги за Лади и там 100% има накладки в добро състояние. И вероятно за 10 лв ще си намериш хубави накладки.

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 937
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от Viper » 22 фев 2018 00:14

От Русе съм, а аз части 2ра ръка не слагам, винаги им купувам най-хубавите и скъпи части, по мотора на едната налях 1200 лв. преди 2 години (за стоков мотор) само и само да стане кат хората, просто ми харесва да мога да рециклирам такива важни части, защото днес ги има, ама вижте как за москвичите вече няма. Харесва ми да го имам като умение. Един комплект нови накладки струва 35 лв. Тази година по едната ще хвърля пак около 1000, да успея да я стегна за събора както аз искам да стане :)

Части 2ра ръка някога слагам само ако са някакви много редки и декоративни, неподлежащи на механична амортизация, онзи ден си взех тасове за 2106, но такива важни елементи... абсурд.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5181
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от LADA-2107 » 22 фев 2018 11:09

Една накладка ако има необходимата дебелина и не е омаслена, какво и пречи, че е ползвана малко, примерно 5 000 км?

Като монтираш някакъв китайски фалшификат или накладки правени "едно време", нашенски, от тези при които диска/барабана свършва, а накладката остава, по-добре ли ще е?

Потребителски аватар
teon
Мнения: 726
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от teon » 22 фев 2018 12:29

bgbul написа:
21 фев 2018 21:31
Загуба 1мм - 1.5 мм е загуба от дебелината на феродото разбира се.
...'нищо' не губи от дебелината на феродото, понеже по книга последното изтрие ли се ДО 2мм -накладката се заменя...губи единствено от площта(триещата) поради осемте дупки фи8 за нитовете,което е пренебрежимо малко за площ от 117кв.см. на накладката...
bgbul написа:
21 фев 2018 21:31
2. Взимаш феродото и пробиваш също с 4мм бургия един отвор. Вкарваш един нит (не го ковеш за сега) и последователно отвор по отвор разпробиваш всичките 8 броя. Като при всеки пробит отвор слагаш нит ЗА ДА НЕ СЕ ИЗМЕСТИ феродото. Да не се разминат дупките.
3. След като си разпробил феродото - мериш колко е широка главата на нита (около 6-8 мм).
И тук идва трудното...
4. С друга бургия трябва да разшириш отворите на феродото за да влезне главата на нита. Нитовете са 4 мм както разбра по отворите и бургията, нали? Да не го описвам отделно.
ЗА да не сгрешиш и да пробиеш феродото изцяло с дебелата бургия се прави следното:
Взимаш стъклена бутилка от бира 500 мл. Слагаш бутилката на менгемето.
...тея операции по точка 2,3 и 4 може да ги оптимизираш така щото нито нитове да вкарваш за центровка на феродото,нито бирени бутилки да ползваш...не визирам цитирания по-горе колега,но като чуя за 'майстор' в тия времена- по мои наблюдения повечето(във всяка една сфера) се занимават с туй дето не им е работата :shock: ...

konstantin68
Член на Лада Клуб България
Мнения: 62
Регистриран: 26 май 2012
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21013

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от konstantin68 » 22 фев 2018 13:28

Във Варна има специални фирми,които са специализирани в ремонт на спирачни системи и смяна на челюсти за спирачки.Не може в Русе да няма такава фирма.Там върху почистени железа лепят феродо,предполагам при добри условия.Ще ви разкажа за моя скромен опит със накладки на Лада.Купих нови от магазина и ги монтирах.След 200 километра феродото на едната се отлепи и колелото блокира.Така че-или челюсти с феродо от официалния вносител,или на нови накладки в двата края трябва да се сложат по 2 нита ако евентуално се отлепи феродото,да не падне в барабана все пак са спирачки това.

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 937
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от Viper » 23 фев 2018 00:29

Е то мен ми е да хвана занаята, за работата да бъде свършена, се сещам вече фирми в Русе.
Но все пак още не съм получил отговор на въпроса с какво лепило да ги залепя.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5181
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Лепене на феродо на задни накладки.

Мнение от LADA-2107 » 23 фев 2018 08:12

Ако ги наковеш както трябва май не е нужно да ги лепиш. Нали това е идеята. Още на времето от завода са били лепени, а като се износят се наковават. Друго важно нещо за което се сетих. Тук има работилница в която лепят. След това ги изпичат. Предполагам, че има значение температурата и времето.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост