Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблеми с Ел. инсталация

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
2105
Мнения: 13
Регистриран: 28 февруари 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от 2105 » 28 фев 2018 17:44

Здравейте. От скоро имам Лада 2105 и имам проблем с ел инсталацията. Първо че има утечка, от около 2,5А. И друго, днес забелязах, че при включване на мигачите, те мигат странно и неравномерно на таблото (отвън мигат нормално). Левия заден мигач и десния заден габарит не работят, крушките са наред. Проверил съм бушоните (тези в двигателния отсек, другаде има ли?). Та в същото време заедно с мигачите се включва и изключва изпарителя и газовата. Чува се силно цъкане. При пуснат двигател изчезва цъкането и АГУ е включена нормално , но останалите проблеми си остават. При вкл. на къси също се включва изпарителя (при изгасена кола) Моля за някакви насоки. Предполагам е някъде лоша маса заземяване

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от plamil » 01 мар 2018 07:58

За общите проблеми с цъкането на газовото - най напред провери "масата" на акумулатора към купето и от купето към блока на двигателя (намира се до долната помпа на съединителя)
2105 написа:
28 фев 2018 17:44
И друго, днес забелязах, че при включване на мигачите, те мигат странно и неравномерно на таблото (отвън мигат нормално). Левия заден мигач и десния заден габарит не работят, крушките са наред.
Ха сега, кое е вярното - отвън мигат нормално, или левия заден мигач не работи нормално?
Най-честия проблем е платката на габаритите - окислява се и почва да губи контакт.
Погледни тук: https://www.ladaclub-bg.com/%d0%b1%d1%8 ... -21040507/
Някои колеги си решават проблема по този начин.
Аз избрах за себе си друг подход. Купих си два комплекта букси за авторадио, за свързване на тонколоните. Едната страна я запоих към платката, другата страна - към бордовата инсталация на колата

2105
Мнения: 13
Регистриран: 28 февруари 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от 2105 » 01 мар 2018 09:03

Благодаря, малко по-лъсно ще погледна и ще пиша какво става.

2105
Мнения: 13
Регистриран: 28 февруари 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от 2105 » 01 мар 2018 12:44

Масата към двигателя изглежда доста омаслена но не успявам да я стигна, ще трябва да ходя на канал. От там ли идва утечката, защото свалях бушони, изключвах буксите на фарове, стопове, мигачи прочее и никаква промяна

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от plamil » 01 мар 2018 13:33

Не, утечката няма да е от там. Тя е за шашкането на газовия клапан.
Като сваляше бушоните, беше ли на контакт, или не?
Аларма имаш ли инсталирана?
Радио имаш ли и как е свързано захранването му?
Нещо друго допълнително имаш ли в колата?

2105
Мнения: 13
Регистриран: 28 февруари 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от 2105 » 01 мар 2018 14:43

Като свалях бушоните не беше на контакт. Аларма няма, радиото по-рано го свалих и видях че въобще не беше свързано. За друго не се сещам.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от plamil » 01 мар 2018 15:00

Добре.
За утечката - има някои консуматори които не минават през контактния ключ:
1. Осветлението в купето. Провери зад седалката на шофьора, на пода под изолациите има сноп кабели и щепсели - дали не са с напукана изолация и мокри
2. Клаксон - провери като разкачиш кабелите, дали няма да изчезне утечката.
3. Запалка - провери около нея за повредена изолация.
4. Чистачки на предното стъкло - провери дали мотора не е топъл/горещ - да не би да се е заклинил в междинно положение и да се опитва да се върне в начално положение. Можеш и пробно да го откачиш от буксата в моторния отсек.

2105
Мнения: 13
Регистриран: 28 февруари 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от 2105 » 01 мар 2018 15:08

Ще направя изброеното. Пропуснах обачр да спомена, че при свалянето на бушоните счупих два от онези, които са във вертикално положение и половината остана вътре. При опита ми да ги измъкна счупих с отвертка пластмасата около тях, засегнах и платката. Сега забелязвам, че не ми работи вентилатора и подгрева на задното стъкло... възможно ли е проблемът с мигачите да е от там.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от plamil » 01 мар 2018 15:28

Вертикалните бушони са резервни, и да ги има, и да ги няма - все тая.
Ако си счупил платката, положението е по-сериозно, трябва да се разглоби таблото и да се провери за прекъснати писти.

2105
Мнения: 13
Регистриран: 28 февруари 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Проблеми с Ел. инсталация

Мнение от 2105 » 02 мар 2018 12:53

Платката си е наред, оказа се разхлабена букса. Сега вентилатора и подгрева на задното п стъкло работят. Пробвах да изключа клаксона, чистачките. Около запалката не видях нищо нередно (тя не е ли на бушон). Не мога обаче да намеря тези кабели под седалката.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 3 госта