Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем със зареждането и релето

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
boyanov
Член на Лада Клуб България
Мнения: 39
Регистриран: 15 февруари 2014
Репутация: 0
Местоположение: Перник
Автомобил: ВАЗ 21011

Проблем със зареждането и релето

Мнение от boyanov » 05 апр 2018 18:27

    Здравейте! Днес си купих нов акумулатор и след като го сложих и запалих колата след известно време започна да мига лампата на акумулатора и релето започна да цъка докато колата работи, а след като я вкарам във високи обороти спира и лампата съответно спира да премигва.. Какъв е проблема според вас, аз съм на мнение, че колата няма зареждане по този начин?
    (става въпрос за ВАЗ 21011)

    Потребителски аватар
    bgbul
    Мнения: 266
    Регистриран: 17 ноември 2014
    Репутация: 53
    Местоположение: Пловдив
    Автомобил: ВАЗ 21213
    Контакти:

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от bgbul » 05 апр 2018 22:02

    Трябва ти мултицет за измерване на зареждането на ниски и съответно на високи обороти. Трябва да зарежда НАД 13.65 до 14.30. Там някъде (не знам точно ладата ти колко трябва да е)
    Може релето да е прецакано, може ремъкът да е хлабав и да трябва да го изпънеш/натегнеш.
    Може четките да са за смяна...но без измерване ще е само предположения.
    Провери ремъка на първо време и да не са хлабави клемите на акумулатора..

    Потребителски аватар
    boyanov
    Член на Лада Клуб България
    Мнения: 39
    Регистриран: 15 февруари 2014
    Репутация: 0
    Местоположение: Перник
    Автомобил: ВАЗ 21011

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от boyanov » 05 апр 2018 23:43

    Клемите са стегнати, ремъка перфектно опънат .. Утре ще го замеря... Остава да са четки или реле

    Потребителски аватар
    LADA-2107
    Член на Лада Клуб България
    Мнения: 5110
    Регистриран: 13 април 2008
    Репутация: 205
    Местоположение: Стара Загора
    Контакти:

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от LADA-2107 » 06 апр 2018 08:04

    Не е задължително да има проблем. Ако си с електронно реле, празния ход ти е на доста високи обороти (около или над 1000), изключени фарове (и всякакви други консуматори), така както си с нов акумулатор релето отчита, че акумулатора е напълно зареден и изключва зареждането за да не се презареди.

    При мен се случва същото, но след продължително каране и когато спра колата пред гаража, изключа фаровете и оставя двигателя да работи докато отворя вратите. Когато включа фаровете спира да мига лампата за зареждането.

    Потребителски аватар
    boyanov
    Член на Лада Клуб България
    Мнения: 39
    Регистриран: 15 февруари 2014
    Репутация: 0
    Местоположение: Перник
    Автомобил: ВАЗ 21011

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от boyanov » 06 апр 2018 16:50

    Да, релето е електронно, българско някакво... Премерих зареждането на празен ход е 12.6-7v с консуматори, в обороти дори прехвърля 15.5v.. Мисля, че е префектно.

    Потребителски аватар
    Frantsov
    Член на Лада Клуб България
    Мнения: 38
    Регистриран: 05 юли 2008
    Репутация: 9
    Местоположение: София
    Автомобил: ВАЗ 21061

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от Frantsov » 06 апр 2018 19:29

    Определено имаш проблем с реле-регулатора! Напрежението не трябва да надвишава 14,5-14,6.
    На празен ход без консуматори трябва да е около 14,0 ,а с консуматори може да падне до 13,3-13,4 което е нормално за модела.

    Потребителски аватар
    boyanov
    Член на Лада Клуб България
    Мнения: 39
    Регистриран: 15 февруари 2014
    Репутация: 0
    Местоположение: Перник
    Автомобил: ВАЗ 21011

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от boyanov » 06 апр 2018 22:20

    Проблема е, че цъка това реле дето е рс702, а не регулаторното(голямото) и го прави само когато няма включени консуматори и оборотите са на празен ход

    Потребителски аватар
    DiscontroL
    Мнения: 375
    Регистриран: 01 юли 2013
    Репутация: 13
    Местоположение: Благоевград
    Автомобил: ВАЗ 21061

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от DiscontroL » 06 апр 2018 22:39

    Това е релето за контролната лампа, демек тая на таблото.. То цъка щото нещо не е в ред, а пък понякога и когато акумулатора е зареден(както е написал колегата LADA-2107, и при мен е имало такива въртели със недозареждане и презареждане, та в крайна сметка реших проблема с 90 ампера нивов генератор :)

    Потребителски аватар
    boyanov
    Член на Лада Клуб България
    Мнения: 39
    Регистриран: 15 февруари 2014
    Репутация: 0
    Местоположение: Перник
    Автомобил: ВАЗ 21011

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от boyanov » 06 апр 2018 23:43

    Ясно :D

    Потребителски аватар
    bgbul
    Мнения: 266
    Регистриран: 17 ноември 2014
    Репутация: 53
    Местоположение: Пловдив
    Автомобил: ВАЗ 21213
    Контакти:

    Проблем със зареждането и релето

    Мнение от bgbul » 07 апр 2018 09:11

    Сменяй това реле.Защото при 15.5V ... скоро акумулаторът ще "заври" и няма да ти признаят гаранцията.
    На капачките се отделя чернилка (ако е обслужваем) от презареждането.
    Ниското зареждане също е проблем, защото при каране на фарове... скоро някоя сутрин няма да можеш да запалиш.
    Успех!

    П.С. Все пак снимай релето и генератора за да знаем за какво говорим. Има генератори с вградено реле-регулатор в четкодържателя.

    Отговори

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта