Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Смяна капак клапани

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Смяна капак клапани

Мнение от port » 29 юни 2016 12:17

Здравейте.
първо да попитам- капак клапани от 1,5 мотор става ли на 1,3? на семейство десятки 1,5 и 1,6 същия ли е капака?
Питам, защото на мен ми тече масло от гарнитурата на капака, вече доста месеци. Тече от левия преден край откъм ангренажа. Сменихме я, пак тече. даже ми се струва че и от капачката за наливане на масло тече, защото под нея е омаслен капака. В нета хвалят един силикон на Виктор Рейнц, но той струва долу горе колкото капак втора употреба. Как да разбера дали капака е крив? Той има канал, в който ляга гарнитурата...

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от Денис И. » 29 юни 2016 13:34

От 1.3 не би трябвало да стане на 1.5, не съм пробвал честно казано, но главите са различни, следователно и капаците са.
От 1.5 и 1.6 са еднакви, стига да е 8 клапанова, а не 16 клапанова :)
Можеш да видиш дали е крив като го сложиш на гладка повърхност (стъкло или мраморна плоча) и да светнеш с фенерче за фуги.
Редовно тия капаци ги лепят със маслоустойчив силикон, той е евтин.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от LADA-2107 » 29 юни 2016 14:46

И моя тече. Дори да купиш втора употреба не е гаранция, че ще е прав. Нов ще струва майка си и баща си. Според мен решението ти е - хубаво обезмасляване, тънко намазване на канала в капака със силикон, поставяне на гарнитурата в канала и след това тънко намазване на уплътнителната повърхност на главата или гарнитурата със силикон. Силокона трябва да е качествен, не евтинджос.

За теча от капачката е винивно уплътнението на капачката, не капака на клапаните.

На мен ми омаслява по малко и от капака на клапаните, и от капачката за маслото, и от О-пръстена на делкото (въпреки, че съм го сменял няколко пъти), и от щуцера на блока за картерна вентилация, и тече малко по-сериозно от бензиновата помпа. Двигателя ми е на 25 000 км (година и 1 месец) от ремонт. В един момент ми писна да сменям и просто започнах да го мия на бързата автомивка по-редовно. С препарата за безконтактно миене се обезмаслява така хубаво, че става нов. По едно време ми писна и да го мия и сега си го карам омазан.

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Смяна капак клапани

Мнение от port » 29 юни 2016 15:03

На мен проблема ми е, че репсола е десетина лв/литъра. За три месеца и малко каране съм долял към 700 мл. Излиза, че не трябва да сменям масло а само да доливам.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 392
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 16
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Смяна капак клапани

Мнение от DiscontroL » 29 юни 2016 15:07

Сигурен ли си, че повечето масло не го гори? Иначе чистиш добре и мажеш с виктор рейнц.. 15-20 лв е ама си върши перфектна работа

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от Денис И. » 29 юни 2016 15:11

700 мл. няма как да изтече от капака на клапаните. Имаш друг проблем. От 20 години ми тече от капака на клапаните, карам само с тънка синтетика 5W30 или 10W60 и пак за 10000 км максимум по 100-200 мл съм доливал.
Търси проблема другаде.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от LADA-2107 » 29 юни 2016 15:19

Аз например не мога да хвана дали ми го гори, защото теча под бензиновата помпа е сериозен. Преди когато миех двигателя редовно под колата нямаше следи от масло (по паркинга). Сега обаче честотата на миене намаля и започна да капе.

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Смяна капак клапани

Мнение от port » 29 юни 2016 15:24

Ами 5 години съм я карал без да доливам- не гори и не тече. Миналата година карах дълго с протекла водна помпа, накрая помпата блокира, скъсах ремъка и изтече антифриза. Дръпнаха ме, нямаше ударени клапани, сглобиха я и оттогава не тече антифриз, а тече масло. Измих мотора на автомивка, гледахме я с майстора, сменихме първо гарнитура на картера от НАР, сега и на капака. Остана да тече евентуално от семеринг на коляновия вал. От главата като че ли не тече. Не вярвам да почне изведнъж да гори толкова, пък и локвичката която остава е голяма... омаслява полуоската и маншона.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от Денис И. » 29 юни 2016 15:34

Определено имаш някакъв механичен проблем, възможно е при сглобяването нещо да са омазали. Представи си 700 мл. колко са ... 20% от цялата маслена система. Това е много.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Смяна капак клапани

Мнение от port » 29 юни 2016 15:52

Е, то не течеше толкова в началото...сега за три месеца/2400 км, от макс. нивото е почти на мин. Даже е повече от 700 мл, защото не долях до макса...

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост