Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Слагане на климатик

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6724
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Слагане на климатик

Мнение от Денис И. » 22 авг 2016 20:00

Че е така, така е, но моята идея беше, че климатика не е евтино начинание, изисква малко техническа мисъл и ръце израстнали от правилното място, в случай че искаш да спестиш парите за труд и да си го направиш сам.
В случая с колегата, хубавото е, че става въпрос за Самара, а Калина, която е със същия двигател има всички крепежи за поставяне на компресора, въпроса е дали той има нужните умения да направи всичко както трябва или трябва да плати на някой и да завиши доста цената на проекта.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Слагане на климатик

Мнение от port » 05 сеп 2016 23:50

Според мен температурата в купето зависи от още неща:
Цвета на колата- моята Самара е черна и положението е зле;
дали има тонирани стъкла- новите лади след 2004 г някъде са с такива и мисля това помага много.
Мен ми е любопитно- защо е добре климатика да е свален от японска кола?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5239
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Слагане на климатик

Мнение от LADA-2107 » 06 сеп 2016 09:50

Като допълнение към колегата. Моята Самара също е черна и се напичаше зверски. Със затъмнени задни стъкла - на багажника и страничните имаше разлика. Сенник на предното стъкло също помага, освен това пази таблото от напукване и седалките от избеляване. Малко е извън темата но все пак.

Потребителски аватар
ocultist
Член на Лада Клуб България
Мнения: 438
Регистриран: 03 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Слагане на климатик

Мнение от ocultist » 18 сеп 2016 02:48

Преди да зазимя моята Самара и аз си мислих за подобна интервенция. Тогава имаше много евтини части за опели, примерно от Астра, компресор - 50лв, радиатор преден - 70 (винаги са били кът... Не издържат на дървета, стълбове и други крайпътни препятствия), вътрешен радиатор - 50лв. Системата е елементарна управлява се от пресостат и термометър на вътрешният радиатор. До тук добре, място за предният радиатор има, за компресорът има. То е ясно, че ще трябва да се вземе пресостатът със цялото му захващане ( 90% от тях няма да се развият!) и да се завари за холендри. Около 50лв ми бяха казали за направата на маркучи, за да се навърже цялата история и почнах да мисля къде и как да сложа вътрешният радиатор. Тогава имах разглобена кутия пред мен на отоплителя и грозната истина е, че няма място.
Изображение
Изображение

Като цяло радиаторът не е особенно капризен към ориентацията си, но просто радиатор от автомобил със сходни размери на купето не може да се сложи. Вариантът от линка, който е пуснал Денис за мен е малоумен, защото, за да има ефект системата, то трябва температурата на въздуха, когато излиза от таблото да е 5-8 градуса, а това няма как да се постигне с радиатор извън купето и то на място, което се напича толкова, освен, че конденза, който се образува по ламелите ще се трупа в кутията и после все ще намери начин да се изтече на мокета. Освен това идваше и другият момент със захващането на компресора към мотора. Аз не намерих някой, който да желае да ми сметне една планка и съответно да я направи. Преработката от клиновиден ремък към пистов също не беше решена как точно да се случи. За финал остава как да се управлява празният ход на колата. Системата не работи непрекъснато, компресорът ту тръгва, ту спира. Това не е проблем при движение, но на празен ход си е сериозен проблем. Мислех дори вариант с трипътен клапан от домашна климатична система, който да прави байпас на вътрешният радиатор, за да няма нужда да се изключва компресора, който да се управлява от термометъра на вътрешният радиатор, но тогава се появавя проблем с промяната на количеството фреон, който ще циркулира и съответно пресостата ще отчита глупости.

Извод: В момента да се направи такава система с компоненти 2ра ръка е още по-лесно. Може да се намери всичко необходимо за бюджет 300-500лв. Аз навремето си бях приготвил такъв бюджет, но с карбуратор това няма как да стане без сериозен разход на гориво. Освен това и стругарите са на изчезване.

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

Слагане на климатик

Мнение от wolfram » 12 окт 2016 22:09

Изводите, които си направих от твоя пост, ocultist, са следните:
-много труд (зор) и занимавка, ядове
-бюджет, дори и до 1000 лева, може би няма да стигне, ако не си правиш нещата сам
-сериозен разход на гориво

Май не си струва. Бих инвестирал, ако знам, че някой ще се заеме да ми го направи да работи безотказно, макар и с по-висок разход на гориво. Но като прочетох подробно темата, изглежда нещата са доста заплетени.
Вярно е, че е жега, ама честно казано се преживява. Единственото (според мен), което е нетърпимо е дълъг извънградски преход по магистрала.
Моята Самара беше/е евридейка градско/извънградско и съм се чувствал зле най-вече, когато пътувах 1 или 2 пъти в месеца по Тракия и Марица, и по гръцките магистрали, като се ходеше на море. На градско никакви проблеми, даже ми беше голям кеф :D

А на други извънградски трасета, на които скоростта не позволява повече от 80км да кажем, пак си е напълно приемлив шума, специално на Самарата, не е като да са ми заглъхвали ушите от бумтене, с уговорката, че само единия прозорец е отворен. Аеродинамиката е на ниво в тоя аспект :D
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

stoycho
Мнения: 48
Регистриран: 12 ноември 2010
Репутация: 1
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2105

Слагане на климатик

Мнение от stoycho » 13 окт 2016 22:17

Момчета работата е проста и лесна ако някой иска климатик и може да отдели 600 лв. Говоря за заводска изработка климатик специално за ладите. Този вид климатици ги монтираха на Нивите така че всичко много лесно се монтира на която и да е друга Лада защото в комплекта има стойка за компресора ремъчна шайба която се слага на коленвала за ремъка който върти компресора. Най-голямото предимство на този вид климатици е че изпарителят е напълно самостоятелно тяло ,със собствен вентилатор, което може да се монтира на всяко удобно място в купето. Свързването става с шлангове. Такива климатици втора ръка за 600 лв гледах да се продават в сайта OLX части за Нива. Нов такъв климатик имаше в НАР Хасково чисто нов за 2500лв. Така че който иска нов 2500лв който иска втора ръка 600лв.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост