Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Питане относно DRL

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
ipohom
Мнения: 76
Регистриран: 21 ноември 2008
Репутация: 1

Питане относно DRL

Мнение от ipohom » 01 дек 2016 15:01

Здравейте колеги.Имам идея за монтаж на допълнителни дневни светлини.Имам ги вече сложени на колата,но не ми идва идея откъде да взема плюс.Единия вариант е да ги изведа на копче.Но така има вероятност да забравя да го щракна при тръгване.Желанието ми е да светват сами,когато колата запали.Лесно е да мине през ключа на фаровете,но смисъла да имам такива светлини е фаровете да са изключени през деня.Трябва ми плюс,който работи когато колата работи.Друг вариант е да ги вържа на бобината,но там напрежението над 12в.е неустойчиво,когато колата работи на ниски обороти и диодите ще"треперят".Моля,посочете ми плюс,който работи единствено при включен контакт.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Питане относно DRL

Мнение от Viper » 01 дек 2016 15:09

Монтирай си реле :D
Газ до ламарината.... и т'ва е!

ipohom
Мнения: 76
Регистриран: 21 ноември 2008
Репутация: 1

Питане относно DRL

Мнение от ipohom » 01 дек 2016 15:31

Е,чак пък реле... всъщност вариант е но краен някакси. (focus)

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Питане относно DRL

Мнение от Viper » 01 дек 2016 16:10

Е кое му е крайното, това е най-добрия и сигурен начин, реално ей сега докато си шофирах ми хрумна, правиш го с 2 релета, едното оперативната му връзка да минава през фаровете за да изключва дневните, реално правиш едното реле да включва дневните като запалиш, а другото да ги изключва при пускане на фаровете и може едно отделно бутонче което да ги спира за постоянно ако не искаш нищо да свети :)
Оперативния + на първото реле за пускане на дневните ги вземаш от бобината, постоянния + директно от акумулатора.
Съответно на 2то реле го пускаш последователно, то да е с 5 крачрета и да изключва при пускане на оперативната връзка вързана през ключа на фаровете :)
Отделно по твое усмотрение можеш да си купиш или направиш платка която да кажем да слага таймер за пускане на светлините, стабилизатор на напрежението ако държиш да е точно определено и разни такива глезотии.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Питане относно DRL

Мнение от v_gelinski » 01 дек 2016 16:47

Когато двигателя работи, или когато си дал на контакт? Това са две различни неща.
За първото имаш два варианта - или взимаш готова схема за DRL, която се включва когато напрежението достигне 14V (и се самозадържа след това), или го връзваш на лампата на маслото. (Вземаш + след контакт и минус от лампата на маслото. С тях управляваш НЗ контакт на реле, което пуска дневните светлини. Хубаво е да ползваш реле с по-голямо съпротивление, т.е. някое реле за интегрална схема).
Ако ще ползваш диоди с малка консумация, може да ги вържеш и без реле. А може да ги вържеш през НЗ контакт на реле, което да вържеш към фаровете. Така ще ги гасиш, когато пуснеш фаровете. (Тук също има вариаиции. Или ги връзваш на габаритите, или с 2 диода ги връзваш на къси и дълги едновременно.)
Списък с веригите под напрежение спрямо положението на ключа
Тук може да видиш схема на бушонното табло на Самара и да си избереш къде ти е най-удобно да вземеш +.
тема за автоматично пускане на фаровете
Схемата, която аз смятам да ползвам след като си сглобя колата
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

ipohom
Мнения: 76
Регистриран: 21 ноември 2008
Репутация: 1

Питане относно DRL

Мнение от ipohom » 01 дек 2016 19:12

Всъщност ми се щеше нещо по-простичко.Минус от където и да е(корпуса на газовия клапан,примерно,че е най-близо),а плюс от нещо дето работи след като е завъртян ключа.А понеже DRL са в стъклата на фаровете мисля,че няма да е проблем вечер да светят заедо с тях.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Питане относно DRL

Мнение от v_gelinski » 01 дек 2016 20:01

Според първия линк, който съм ти дал може да ползваш

"Обмотка возбуждения генератора. Система зажигания. Очиститель ветрового стекла. Блок управления электромагнитным клапаном холостого хода карбюратора. Указатели поворота. Свет заднего хода. Контрольные приборы
Ближний и дальний свет фар. Противотуманный свет. Фароочистители. Очиститель заднего стекла. Обогрев заднего стекла. Омыватель. Вентилятор отопителя. Вентилятор системы охлаждения двигателя"

Някои от тези неща са вътре в купето и (предполагам) в твоя случай няма да са ти удобни. Като ги махнем, остават

"Обмотка возбуждения генератора. Система зажигания. Блок управления электромагнитным клапаном холостого хода карбюратора. Вентилятор системы охлаждения двигателя".

Възбуждането на генератора те съветвам да не го пипаш. И малкият пад на напрежение води до намаляване на подмагнитващия ток, а от там и на тока, произвеждан от алтернатора.
От останалите (според мен) най-удачно ми се вижда да вземеш ток от вентилатора. Според втория линк К9 ти е релето за вентилатора. Управляващата му намотка взима маса през датчика (клема 9 на клеморед Ш6), => другият извод на упр. намотка на релето е свързан към + след контактен ключ. Проследявайки го стигаме до клеми: 4/Ш1, 2/Ш7, 18/Ш9, 3/Ш11.
До колкото виждам на общата схема на Самарата 3/Ш11 е от страната на коша и не се ползва, т.е. би трябвало спокойно да може да закачиш DRL-а.

П.с. премери с един мултицет преди да го вържеш, че това е информация според схеми в интернет, а нямам под ръка Самара да тествам.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

ipohom
Мнения: 76
Регистриран: 21 ноември 2008
Репутация: 1

Питане относно DRL

Мнение от ipohom » 01 дек 2016 21:06

Благодаря.Ще съобщя резултата.

ipohom
Мнения: 76
Регистриран: 21 ноември 2008
Репутация: 1

Питане относно DRL

Мнение от ipohom » 14 дек 2016 10:36

Вързах ги на бобината.Като дам контакт светят,като угася колата гаснат.Малко потреперват като работи на ниски обороти,но от това не се умира :D

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Питане относно DRL

Мнение от LADA-2107 » 14 дек 2016 11:16

Идеята не беше ли да работят когато двигателя запали, а не когато е "на контакт"?

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост