Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Сваляне изпуск. колектор на 110

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от port » 16 дек 2016 00:48

Здравейте!
Колата е 21102, мотора е 2111, 1,5 LI 8v. Днес сменяхме гарнитура на двуцевката, защото духаше оттам. Оказа се обаче, че проблем има и нагоре- продължава да гърми, особено при дълбоко натиснат педал на газта. Как се сваля изпускателния колектор- трябва ли да се свали смукателния? Възможно ли е да е пукнат колектора, ако да, има ли смисъл да го заварявам, или да търся друг?

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6714
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от Денис И. » 16 дек 2016 11:54

Какво означава - продължава да гърми? На газ или на бензин си? Щом е инжекцион закачахте ли я на диагностика?
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от port » 16 дек 2016 13:13

Само на бензин. Не е правена диагностика.
При подаване на газ, особено при дълбоко натиснат педал, се чува едно пърпорене откъм двигателя, като пробита гарнитура на шапламент. Все едно караш дизел. Така я купих, като предполагах че проблема е само втази гарнитура, но не е само оттам.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от LADA-2107 » 16 дек 2016 13:25

Не знам, как е при 10-ката, ако е както при Самарата, смукателния и изпускателния колектор са с общи гарнутури и даже имат общи болтове, които ги държат.

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от port » 16 дек 2016 13:27

Да, тази нощ се рових в мултимедията и видях...така е, нужни са две гарнитури общо. Но Денис ме накара да се замисля, има ли смисъл да търся да ми правят диагностика, преди да сваляме колекторите...на таблото не свети нищо.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от LADA-2107 » 16 дек 2016 14:20

Ако го чуваш отчетливо като пропуск, неплътност, но двигателя пали, върви, гори нормално и нищо не ти свети по таблото, защо да правиш диагностика? Или ако ще я правиш, уплътни пропуска и тогава.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 775
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 31
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от viksanlg » 16 дек 2016 14:47

Ако имаш катализатор съм сигурен че е от там.В самия катализатор влизат от различно място всяка изпускателна тръба и точно там прогарят.Моята калинка два пъти съм я заварял на тези места, а кализатора по каталог е на 2110!Ако питата на катализатора не е избивана след това съм убеден че няма как да прегори.По презумция има начин да се свали само изпускателя, но е малко тегаво и за да ти стане по-удобно е по добре да смъкнеш и двете.По каталог гарнитурата на моята кола оригинално е на 2111 и е една и за двата колектора стоманизирана от 4-5 штанцовани листа,но въпреки всичко аз намерих начин да я ползвам старата без да купувам нова и да ми създава проблеми.Самия шум от заминалия изпускател е специфичен не е така гърлен като от избито гърне и се чува точно зад двигателя под самия смукател .

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от port » 16 дек 2016 15:09

А колега ти защо си свалял колектора?

Катализатора е свалeн още в Царево: viewtopic.php?p=223027#p223027
Гърнетата са здрави, не е от тях. Задното гърне не е оригиналното за 110, а полското 11.05- т.е. каталожното за Самара. Преправяно- заварена тръба отзад, все пак 110 е с багажник. Все пак, не вярвам това, че не се кара с оригинално задно гърне, да е причинило издухана гарнитура или дори пукнат колектор. По скоро проблема е започнал. когато старото гърне се е запушило и е създало темп. и налягане. Ако е пукнат колектора, мисля да сваля моя от самарата (по каталог са еднакви) а от 110 да го залепя с някаква паста и сложа на самарката, тъй или иначе тя върви към донорство. Поръчал съм от НАР две гарнитури за колектора, и една за ресийвъра от Булауто ( от тях доставката винаги е около 7 лв. не стига че и цените им са високи..). Дано само не се окаже някакъв по-голям проблем...

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 775
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 31
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от viksanlg » 16 дек 2016 20:04

Прочетох препратката към темата по горе и ми е интересно как са направили там местото ,защото както написах по горе от изпускателя излизат четири тръби и не стават на една и след това да влизат в катализатора, а и четирите влизат през различни места и излиза една тръба.Следователно битрябвало или да сложат други тръби, които да преливат в една и тогава да сложат ландсондата на изхода ако е само една или просто най-лесния начин е да смъкнат хората катализатота ,разрязва се с шлайфа и се маха лесно питата му и след това се заварява отново в долния му край,като всичко си се сръща на мястото му.Във всеки случай там където има интервенция трси проблема,защото от там излиза жив огън а ламарината на колектора е специялна и не става да се заваря с CO а с оксижен със специален припой.Проблема е ,че лицето което залепва на колектора е чугунено до колкото си спомням, а самите тръби и катализатора са от желязо издържливо на температура и следователно имат различни линейни разшитения и там ми беше най сцепено, а по малкото спукано беше на тръбите които влизаха в самия катализатор!

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Сваляне изпуск. колектор на 110

Мнение от port » 16 дек 2016 20:55

Колега, на моята десятка не са така тръбите. Моите са си както е по каталог: http://files.offroad-bulgaria.com/Asen_Vasilev/ ... 202110.pdf -стр. 176. Стандартен изпуск. колектор от Самара, гарнитура 2103 с четири отвора за шпилките, двуцевка- 21102-1203010, долу където двете тръби се събират е ламбда сондата. После на мястото на катализатора има нещо като мека връзка. Назад средно и задно гърне.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта