Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Подобряване спирачките на Самара

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6725
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от Денис И. » 18 сеп 2017 17:02

Отдавна не съм доволен от спирачките на Самарата. Странната реализация на диагоналните спирачни контури и неадекватния разпределител на спирачното усилие винаги води до неравномерно спиране (или първо хваща задно дясно и поднасяш или въобще нямаш никакви задни спирачки). Бяха сменени много неща - накладки, спирачки цилиндърчета, ревизия на главния спирачен цилиндър, настройка на разпределителя и т.н. но резултат или нямаше или ставаше по-зле.

Пради предстоящата конверсия към турбо реших да реша проблема кардинално като сменя изцяло вакуумния усилвател и главния спирачен цилиндър и преработя кръговете на преден/заден, а не на диагонал.

Вариантите бяха два:
  1. 10" усилвател от Приора + ГСЦ (главен спирачен цилиндър) от Приора (кръговете са на кръст)
  2. 10" усилвател от западна кола + ГСЦ от същата кола (за предпочитане с кръгове преден/заден)
Вариант 1 е удачен защото има много малко преправяне, но пък идва на своята цена - няма ударени Приори откъдето да вземеш втора ръка части (то и нови няма почти :) ) и цената на нови части идва около 200 лв.

Спрях се на Вариант 2 и от olx взех серво усилвател + ГСЦ от Opel Astra G (полицейските) за 20 лв. (дали са работещи ще се види скоро). Искам да отбележа, че решението не е взето на сляпо и вече е правено. Водех се от следната статия: http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=283642&start=0 но тръгнах по различен път от автора.

Ето какви са разликите:
  1. Штока на опелското серво е с 8-9 мм по-къс от самаровото
  2. Диаметъра на палеца за монтаж на самаровия усилвател е 8 мм, а на опелския е 10 мм
  3. Дупките за монтаж са противоположни на самаровите
Решения на проблемите:
  1. Автора на горната тема го оставя така (по-къс с 8 мм), като казва, че това влияе само на обезвъздушаването на далечния кръг - задния. Аз от своя страна реших с един куршум да убия два заека и да реша и втория проблем и отрязах края на самаровия шток и на опелския и ги заварих един за друг, запазвайки дължината на оригиналния - така ще имам същия палец за монтаж към педала и същата дължина и ход на педала.
  2. Виж горната точка
  3. Пробиват се 2 дупки в стойката за монтаж противоположно на оригиналните.
За преправянето на кръговете се снабдих с 10 метра медна спирачна тръба, комплект за развалцоване на спирачни тръбички и накрайници М10х1, М12х1 и М10х1.25 (стандартните на Лада).

В момента съм монтирал сервото и съм го вързал към педала и съм завършил предния кръг. Остава ми да вържа задния кръг, да монтирам статичен регулатор на налягането на задния кръг и да обезвъздуша.

Снимки не съм правил по време на процеса, но в другата тема има достатъчно за да придобиете представа. Ще сложа снимки и впечатления от крайния резултат.

Другото, което съм поръчал е комплект за минаване на 14" вентилирани дискове от 2112. За отзад пък имам наличен комплект за задни дискови спирачки Lucas, но първият етап ще е да видя каква ще е разликата само със смяна на усилвателя и ГСЦ и преправянето на кръговете, след това постепенно ще подобрявам и другите елементи.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6725
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от Денис И. » 19 сеп 2017 11:58

Днес преди работа навързах и задния кръг. Вече можеше да слагам спирачна течност и да обезвъздушавам, но реших да сложа ръчен регулатор на спирачното усилие, а не да тествам без него, както мислех първоначално. За целта обаче трябваше да купя преходник М10х1.25 към М10х1. Току що го получих по Еконт и довечера ще го монтирам. Най-вероятно утре ще налея спирачна течност, ще обезвъздуша и ще споделя впечатления.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5240
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от LADA-2107 » 19 сеп 2017 13:43

А може ли да видим какво представлява ръчния регулатор? Такъв тип регулаторо не са ли предназначени за спортни коли които са с постоянно натоварване на задния мост? Тоест ако настроиш регулатора при празна кола, и качиш двама човека отзад, няма ли да трябва да го пренастройваш?

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6725
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от Денис И. » 19 сеп 2017 15:14

Това по-долу е регулатора, седи в двигателния отсек и си прав, статичен е и не се влияе от натоварването на колата. Ще гледам да го настроя на някакво средно положение, но ако се наложи просто отварям капака и завъртам или отвъртам според натоварването - не мисля, че е голяма драма. По-натам може да измисля и нещо по-автономно.

Изображение
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5240
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от LADA-2107 » 19 сеп 2017 15:31

Ясно е, че с нашите коли сме свикнали постоянно да въртим нещо и да се цапаме. Според мен разпределението на усилието между предните и задните спирачки е нещо което трябва да се настрои прецизно и с много опити. Тоест няма да е добре ако се налага постоянно да въртиш "кранчето".

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6725
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от Денис И. » 19 сеп 2017 15:39

Саше, не си карал достатъчно дълго време Самара :) Предпочитам да настроя един път на "средно" положение един статичен регулатор и спирачките ми да са предвидими, отколкото да разчитам на непредвидимостта на стандартния разпределител дето сигурно и от АвтоВАЗ не знаят как работи. Не случайно в Русия му казват "колдун" (магьосник).

За да не влизаме в излишни полемики ще споделя впечатления и резултати след като колата тръгне и започне да спира с новата система, дотогава самият аз не знам какво да очаквам. Може това серво с ГСЦ за 20 лв въобще да не работят или да работят по-зле от стандартното ... всичко е възможно.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6725
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от Денис И. » 20 сеп 2017 11:08

Днес навързах всичко. Видимо вакуумният усилвател работи - при запален двигател и натиснат педал на спирачката оборотите падат. ГСЦ видимо също работи, защото при първото натискане на педала от 2 места където бях правил връзките аз протече спирачна течност и трябваше да дотягам щуцерите. Не успях да обезвъздуша системата. Нямах достатъчно време и щуцерите на предните апарати съм им заоблил главите при предишни обезвъздушавания и не успях да ги отвия. Задните ги отвих, но въобще не потича спирачна течност - регулатора е отворен до край.
Дайте някакви идеи, най-вече за отвиване на предните щуцери.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от KingoftheROAD » 20 сеп 2017 12:46

http://www.tbs-tools.com/image/cache/da ... 00x500.jpg
това би могло да свърши работа
не съм го ползвал, но при заоблени щуцери би трябвало да ги хване, при възможност смени щуцерите с 10мм. глави

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6725
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от Денис И. » 20 сеп 2017 12:50

Да, ще търся 10-ки, тия 8-ци са много неудобни, никакъв инструмент дето имам за развиване на сплескани глави не ги лови. Ще трябва да свалям апаратите май ...
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1525
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 52
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Подобряване спирачките на Самара

Мнение от tojaga » 20 сеп 2017 14:33

Сигурен ли си, че регулатора е отворен? Принципно врътката трябва да е завъртяна до край, за да е отворен.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта