Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Охладителна система ВАЗ 21102

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Охладителна система ВАЗ 21102

Мнение от port » 22 окт 2017 12:55

Здравейте,
колата е ВАЗ 21102- 1,5 i 8 v. Днес не ми се включи вентилатора, колата загря доста до към 105-110 градуса някъде. Опитах се да разбера какво е станало, свалих буксата и подадох ток от акумулатора, вентилатора си върти. Интересното при моята кола е, че бушоните са разбъркани- Ф7, който трябва да е бушона на вентилатора на радиатора и на звуковия сигнал, е най- накрая, където трябва да е ф 20. И си пише ф 7 и картинката си съответства. И всички бушони са на различни места, не се следват. Та минава ли през реле вентилатора? И има ли две скорости, съответно резистор на първа скорост?
Отделно от всичко, долу текна един антифриз...най-вероятно протече от радиатора- и преди течеше отнякъде...а може да е избило и от някой маркуч или пък водната помпа. Не разбирам защо не изби през капачката, капачката е нова.

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Охладителна система ВАЗ 21102

Мнение от port » 22 окт 2017 23:40

Да си отговоря сам:
Релето е долу зад средната конзола- сваля се пластмасата в краката на пасажера. Най-лявото реле. Бушона си е Ф 7. Явно вентилатора е с една скорост.
Това по принцип, при мен се оказа побългарявано. Долния маркуч към радиатора е срязан, сложена е ВИК тръба и е направена резба, в нея е сложен датчик от Самара или подобен. Направено е с отделен бушон и с реле, пуснат е + от акумулатора...датчика на термостата дефакто единствено показва температурата на таблото. Интересно как работеше досега системата, долния маркуч по принцип трябва да е по-студен? Може и датчика да е нагласен да включва на по-ниски градуси.
Теча се оказа водна помпа. Поръчал съм от НАР+ ролка и ремък, да не се отваря скоро. Според авера, който ми помага, се сменяло по-лесно, отколкото на Самара- има място да се извади помпата.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5217
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Охладителна система ВАЗ 21102

Мнение от LADA-2107 » 23 окт 2017 07:57

Да, на Самарата ми се наложи да откача двигателя от тампона и да го спусна надолу.

Последната водна помпа която купих от Нар бе доста съмнителна. Много трудно се въртеше. За сега кара, нооо...

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6714
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Охладителна система ВАЗ 21102

Мнение от Денис И. » 23 окт 2017 10:53

Както при всяка руска автомобилна техника всичко е относително :) Всички ми казваха, че за да сменя водната помпа трябва да откача двигателя и да го наклоня, е да ама я извадих на косъм и без да откачам нищо, само бутнах леко с ръка двигателя настрани.

Предлагам ти всичко побългарено да го смениш както е оригинално, заедно с датчиците (струват смешни пари) и термостат от новия образец и работата ще заспи.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Охладителна система ВАЗ 21102

Мнение от port » 25 окт 2017 23:16

Хубавото е, че въпреки че е инжекцион, много от нещата са 2108-2109, примерно в случая и помпата, и ремъка, ролката...има приемственост.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта