Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Интересни клипове и снимки взети от мрежата или собствени такива.
Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6628
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 103
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от Денис И. » 31 яну 2015 18:59

Моля, за вашите коментари :)
Прикачени файлове
20150131_144954.jpg
20150131_144958.jpg
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 375
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 13
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от DiscontroL » 31 яну 2015 21:09

10954753_1530866857187499_2132839686_n.jpg
Платиш ли си прегледа минаваш дори колата ти да е като на семейсто Флинстоун... :D

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от Живков » 31 яну 2015 23:15

Денисе, за мен темата е интересна. Доста размишлявах, дали да дам мнение по този въпрос и реших да го направя. Все пак, темата се отнася до нещо, което за мен не е редно, не е правилно и не бива да се толерира. Какво друго може да изрече човек, освен ,,уелкъм ту дъ БГ риалити". Ако звучи достатъчно красноречиво, значи много правилно си разбрал саркастичното ми изречение. Разбира се, то не е продиктувано от лоши помисли за милото ни Отечество. Нито пък тая в-ражда спрямо някого или другиго. То е продиктувано от един вопъл, от един стон, от един Балкански ръждотрон. Ръждотронът, който покори всички планини, върхове и чукари на чуковната безхаберщина. Но, в този ред на мисли - тук не е мястото, където е подходящо да продължавам в този дух. Съмнявам се, че някой ще ме обвини в неправомерно използване на словото, а просто защото Лада Клуб България е достатъчно нагледен пример за това, че едно общество на притежатели, не притежатели, любители, професионалисти и спортисти, трепнещи от катарзис по марката ВАЗ успяха през годините да се оттърват това, което в България сега е на мода. Тези жители на виртуалното пространство, приложиха в реалното измерение едно развитие, в което се забелязва тенденция към изритване, освобождаване, унищожаване (както искате го наречете) и отхвърляне на ръждотроните. Това е чудесно. И аз се радвам, че е така. Ръждотроните, които бяха толкова избушени и кой от кой по-засукани и спукани по заваръчните шевове, вече драстично намаляват тук. Това е повод за радост. Това е повод за достойнство и е показател за едно осъзнаващо се в по-голямата си част и напълно осъзнато в по-малката си част, но все пак, едно цяло, което успя да проумее идеологията на Тодор Живков. Който пък от години е млъкнал и само наблюдава събитията. Знам, че говорейки по този начин, рискувам да бъда нападнат за дето си позволявам да слагам тукашното мнение под свой знаменател. И въпреки това, вярвам, че много от Вас са съгласни с мен. И като споменах идеология, исках да кажа - идеологията по отношение на това, че ръждотроните по своята същност са едни на първо място - опасни за експлоататора си машини, след което и опасни за обществото боклуци, чието място е в пункта за вторични суровини. Заявявам го с чиста съвест. Ръждилника трябва да се изхвърля на боклука, а да не се натирва и натрапва в околния пейзаж, хранейки нечии ментален дефицит с още по-голяма липса на здрав разум. И третата алинея по тази идеология е такава, че бунтарщината изобщо не е инструмент за лично осъвършенстване, а е инструмент на глупави хора, които въз основа на липсата на земя под краката си, самонадеяно и умишлено управляват ръждотрони, които с вида си застрашават дори Космическата хармония. В същност, навремето и аз имах ръждотрон. Е, оттървах се, метнах го на вторични суровини. Въпреки голямата сантиментална стойност, която имаше. Радвам се, че го направих. После си купих друг трон, който пак имаше ръжда, ама не беше гръмнат по шевовете. Винаги ме е било срам от автомобил, който има видима ръжда. Да не говоря за видим гнилоч и дори ЛИПСА на части от конструкцията на каросерията. Това вече е наглост. Наглост е и да видиш стикер за технически преглед, залепен най-ехидно на челното стъкло. Там, където има и стикер за ГО. Наглост е да видиш изкривени джанти със 100 годишни гуми, видимо повредени от удари в какво ли не - дупки, бордюри, чукари, ниви, кърища и прочие. Защото, като гледам джантите и гумите се досещам и колко има предница. Как е готова да падне някъде на части. И все пак, движи се. Да, пътищата не са ни като тези в Австрия или Германия, ама и културата на шофиране е също далече от качеството на немските пътища. Аз, защо нямам крива джанта ? При това на Лада 1500S, оригиналната тенекиена джанта, дето се криви с поглед. И да е имало такъв случай (не помня), или съм я изправял веднага - или директно съм я хвърлил на вторични и съм си купил друга. Въпреки, че не помня да съм ударил някъде Ладата. Да, аз не съм точният пример за нови гуми, понеже я карах със Вида Спорт, ама много бързо им дойде и тяхният край, та се видях нов човек с нови гуми. Тогава, тя и Ладата стана като чисто нова. Взе да завива и много добре да спира, като кола. А, не като ръждотрон. Най-малкото. Защо човек не се простре, според чергата си ? Защо не си купи по-нисък клас автомобил втора употреба, но запазен, без липсващи части от каросерията, с прави джанти, с нови гуми, със изрядна ходова част и двигател, който не гори твърде много масло, вместо да се бута в средните и високите класове , купени на безценица, дето масово са ръждотрони, помляни от каране до разпад, дето една гума струва , колкото 2-3 на малката кола, дето гори като 2 малки и заема място за също толкова ? Или може би по-важното е да се откупи блянът от радостта ? Кой блян ? Коя радост ? Голямолитражен двигател, с каросерия, с гуми, с дързост, красота и ръжда ? Къде е блянът тук ? Къде е радостта тук ? В тези неща ли ? За мен това не са радости, това са опасности. Това са проклятия. Кой съм аз, че да съдя по този начин и с такъв тон ? Нито съдя - нито тонувам. Просто се възмущавам. Като не можеш да си позволиш автомобил - ми, ще ходиш пеша. Като не можеш да купуваш гуми, ще годиш пеша. Като не можеш да го поддържаш - ще ходиш пеша Възмущавам се, че преди 7-8-10 години, ей-колко скоро, преди толкова малко време, започнаха драстично да изчезват Социалистическите ръждотрони. Драстично, драстично поизчезнаха. И драстично се заместиха от западни марки. Блян, радост - няма ръжди, няма да кърпиш, няма гнилочи, супер. Да, ама от тогава - до сега, тези моделни гами от годините на автомобилите, които Денис е показал се поодраскаха доста. Потрошиха се, да бъда откровен. Амортизираха се. А, беше много хубаво и модерно - BMW E36 -1800/2000/2500 куб.см. , Опел Астра, Фиат Пунто, Фолсваген Венто, Мерцедес ,,Цетка 180" и така-нататък. Да са били на по 10 години тогава. Много компактни, удобни и приятни автомобили. Да са били на по 200-300-000 километра, е може и повече, може и по-малко. Да, ама след още 10 години и поне още половината на предишния си пробег отгоре, картинката изглежда и е доста по-различна от времената, когато тези модели бяха нещо наистина добро, комфортно, запазено, да разчиташ, да се радваш, да ти върши работа и да си доволен от автомобил втора употреба. Да, ама тия модели са последните автомобили, които имат свойството да минат половин милион километра, без тежки ремонти, със лека поддръжка, голяма надеждност и не твърде скъпи за качествата, които имат. Такива, вече няма. След тях започнаха да правят твърде капризни автомобили, които интензивно пострадаха от разнообразни БГ фактори. И вместо на изгодно, излезе на дебело. Честито. Е, има чисто нови. Ок. Да, ама българина и доста обедня от тогава - до сега. Който можеше, закупи нов автомобил в кеш. Който не можеше - на лизинг. По едно време, лизингите взеха да си прибират автомобилите. И пак се върна положението до Е36, Венто, Поло и Астра. Но не и до Лада. Ладите, никой не искаше да си купува нови. 10-ки, Калини, които са толкова известни, разпространени и отлично, идеално познати от всеки малко от малко грамотен технически човек, че нямаше по-изгоден вариянт от чисто нова Лада. Е, да, не работи производството на Модел 1600 от 79-та година, нито на модел 2107 -1600, ама и докато ги имаше, последните години на производство, пак вече не се щяха твърде силно. И Самара не се ще, и Калина и Приора. Сега, като се замисля, колко хубаво нещо е Лада Самара, или 10-ка или Приора - чисто нова кола ! Народна кола, позната кола, ремонтнопригодна кола, груба кола, достатъчно бърза И икономична кола. Изгоден автомобил. До този извод съм стигнал аз. Може да ви звучи демоде, може да звучи налудничаво, обаче това са моите лични впечатления. Да, ново Audi A5 Diesel или Skoda Octavia, защо не и Mercedes C320 CDI е един много хубав и шикозен автомобил, мощен и икономичен. На мен също ми харесва. И още как. Просто България не е за него. България не е за хубави, грациозни и по западно му крехки за нашите земи И горива автомобили. За България са удачни само 3 неща:

- Мерцедес 124-300 Дизел (без турбо)
- нова Лада ( с предно предаване)
- стар модел японски джип

Вероятно звучи твърде отъждествяващо, обаче това не е моя приумица или присъщност на копнежите. Това са доказателства, заявени от реалността, доказани сами по себе си през десетилетията. А, съвсем друг е въпросът, дали човек иска да се съобразява със възможностите си или на въпреки това си позволява да внедрява ръждотрони. И в крайна сметка, всичко опира до собствения манталитет, отговорност и ценности. Все неща, които също доста се амортизираха, поочукаха и ръждясаха за тези 8-10 години. Благодаря на тези, които имаха търпението да уважат моето мнение с прочитане и разбиране.
Последна промяна от Живков на 31 яну 2015 23:44, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 266
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от bgbul » 31 яну 2015 23:39

Aако темата ще е забавна - ще се включвам с удоволствие. Има много потенциал тази тема. След нея Лада ще ни се струва един прекрасен автомобил.
Последна промяна от bgbul на 10 фев 2015 14:23, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5110
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от LADA-2107 » 10 фев 2015 13:56

Съгласен съм с това, че има хора които се опитват да надскочат себе си и да си купят коли, които после не могат да си позволят да поддържат. Има и хора които на времето - преди 5-10-15 години са имали пари да си купят хубава за времето си кола, кой имал хубава работа, кой имал частен бизнес, но после кризата и безработицата ги удря и не могат да си позволят да сменят ръждохода с хубава кола. Имаше също така на времето хора които се подлагаха да продадат прекрасните запазени екземпляри от моделната гама на Лада Класика уж за по-добро, но накрая се оказаха излъгани, не постигнаха това което очаква и съжалиха за ЛАДИЧКИТЕ.

Вуйчо ми имаше 5-ца, на малко километри, но гнила, цял живот седяла на улицата, беше му писнало всяко лято да кърпи и боядисва. Купи си Рено, за 10 години 3 пъти сменя прагове.

Баща ми си купи Пежо 406 дизел остави ЖИГУЛИТО на мен и 1-2 години по-късно изрева за настоява помпа.

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от curse_m » 11 фев 2015 13:03

Съгласен съм с " Тодор Живков". Без да споменавам марки, вчера на бензиностанцията колата пред мен дето чаках зареди за 8лв бензин, а тази на съседната колонка дето гледах докато зареждах, имаше опашка, зареди за 5лв бензин. Колите бяха малки тип нов внос за по 3-4000лв в момента. Аз лично такава мизерия не мисля че е имало в последните 25 години толкова масово.
А филма с кола нов внос сме го играли също. :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5110
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от LADA-2107 » 11 фев 2015 15:22

Ми 8 лв са повече от 4 литра тоест повече от 50 км. Реално ако караш до работа и обратно по 2-3 км ще ти стигне за цяла седмица. Хората за бедни. Аз познавам хора с принципи от типа: "Може да не си карам колата или да я карам малко, но газ няма да сложа!".

А и друго което се сетих за ръждите - има си точно определени неща които гледат на прегледа и вписват в документите - спирачки, изгорели газове... явно нямат графа "ръжди по купето еди колко процента" и затова минават изгнили коли. Пък и то зависи къде е изгнило - едно е да ти е изгнил ботуша или гредите, друго е да ти е изгнил калника. Те не гледат спирачните маркучи и кормилните накрайници, какво остава за ръждата.

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от curse_m » 11 фев 2015 15:33

Да ама сега снимат колите отвън на прегледа, и такива снимки като тия на Денис не минават лесно. Поне там където ходя аз за това ще те върнат директно. Иначе за изгорелите газове ако следят колите както трябва ще се реши проблема със всички задръствания моментално и даже улиците ще останат празни!

Потребителски аватар
ton4o
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1170
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Балчик

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от ton4o » 11 фев 2015 17:34

Камерите в пунктовете са две. Едната снима отпред, другата отзад. Тези липсващи прагове няма да се видят на камерите. Идеята им беше да няма фиктивно минаване, без колата въобще да е на прегледа. Всичко си е до моралните качества на проверяващия.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1372
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Ръждоход ... или как такива коли минават технически преглед?

Мнение от Дрон » 12 фев 2015 11:15

Мизерия винаги е имало! Сега има ефтини коли и там е проблема, защо да ремонтираш кола която струва 1000лв за 1500лв.? Карай докато върви после следващата. Практиката показва, че това е най-евтиния и разумен за нашите ширини вариант. Сори ама е така, да не е правилно, ама е вярно.

Има и хора които не могат да спят ако колата е счупена или неизправна, ама не сме много ...

Трянва да се вдигне цената на новия внос и да се затегнат прегледите това е, може и да покараме по-хубави коли тогава!
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост