Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Лагер главина - честа смяна.

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
milko
Мнения: 30
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 0
Местоположение: София

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от milko » 01 ное 2015 19:30

Здравейте колеги.За 6 месеца втори път сменям преден ляв лагер.Колата е на 155000км.Първия лагер,преди 6мес.,беше SKF/индийски/.Изкара 6мес. Превъртя и беше посинял.Купувам главина и руски лагер,майстора ги сме-ня.Но вече 3 пъти,за 2мес.,лагера се донатяга.Гайката вече е донатегната с ок. 1/2 оборот.Разбирам кога се е увеличил луфта при спиране.Цялата предница се клати.Като се обере луфта,всичко се успокоява.Нормално ли е това обиране на луфта през 2–3 мес. Каква може да е причината.На майстора му имам пълно доверие,знае за НИВИТЕ,ок.30год.ги е поддържал .Благодаря.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4277
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 179
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

лагер главина

Мнение от Frysco » 01 ное 2015 20:23

Ами не е нормално.Нормално е да я донатегнеш един път и после да забравиш.Щом продължаваш да я натягаш, значи луфта се увеличава, което значи че нещо се износва там.Тоя руски лагер в каква опаковка е, с какво име?Някакъв измислен ще да е, от закалена извара или кован кашкавал...

milko
Мнения: 30
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 0
Местоположение: София

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от milko » 02 ное 2015 20:04

Може би си прав колега Frysko.Но пък предишния пък беше SKF.Моля,да препоръчаш марка лагер,че както е тръгнало.......Благодаря.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4277
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 179
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от Frysco » 02 ное 2015 20:21

Препоръчвам руски лагер, но в опаковка с марка Lada Image.Това са бившите Вазинтерсервиз, официалния доставчик на резервни части.Опаковката е бяло-синя, с червени линиики по нея.

Що се отнася до първия, доколкото разбирам, той е блокирал, което е обратния случай.Там какво се е случило, не е ясно, но това, че е индииски не е показателно-Индия е една от страните с най-силно развита металургична промишленост в света.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1513
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от Kiril » 03 ное 2015 00:37

То тези лагери и главини на нивата са си жива конструктивна недомислица,но чак пък на 3 месеца да се пререгулират.Сигурен ли си в произхода на главината,в горния край на форума има връзка към един сайт за резервни части,при следващата смяна вземи лагери,семеринга и главина от тях,обърни внимание и на това да не ти задържа някое бутлаце на спирачния апарат на това колело,за отрицателно време изплюва греста откъм полуоската и си заминава лагера,сетне главината и накрая диска.От оригиналните лагери които ти е препоръчал Frysco нямам никакви оплаквания,точно за тях не бих търсил западен аналог.Оригиналните главини идват с надпис ВолгаАвтоПром.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3636
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 78
Местоположение: Царево

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от kiril_bulgaria » 03 ное 2015 05:48

Колега Милко, смени си майстора.
Понеже няма в профила откъде си, незнам къде да те насоча за квалифициран механик.
Резервни части само от BHV, най-горе на страницата има линк към тях.

milko
Мнения: 30
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 0
Местоположение: София

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от milko » 03 ное 2015 19:05

Благодаря за мненията.И аз дълго време търсих мислещ автомонтьор.Сегашният ми майстор,поне е отговорен човек,проверява всичко по 2 пъти,има опит с ВАЗовете.Много ще съм доволен,ако колегата kiril-bulgaria ме насочи към добър майстор от София,или близките села.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1374
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от Дрон » 04 ное 2015 05:29

Ако първия лагер е затегнал и превъртял на оста, то е вероятно всеки следващ да превърта. За да не се получава това има два варианта - смяна на оста или с център се удря няколко пъти, за да не превърта лагера. Обикновено става на вътрешния лагер.

Тия лагери се затягат много внимателно на усет. Ако имаш стари СПЗ или ГПЗ лагери стават. По-добре да се остави с лек луфт, отколкото да се пренатегне.

Има вариант да се преправи със нормални лагери, което решава проблема ;)
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1513
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от Kiril » 04 ное 2015 08:16

Майката му е да има вариант да се преправи с двуредов съчмен лагер,както всяка една нормална кола,е тогава проблемите ще секнат,защо не са го направили в завода не мога да си обясня,не е като да не знаят че такива лагери съществуват :D

Потребителски аватар
ton4o
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1170
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Балчик

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от ton4o » 04 ное 2015 18:06

Много си е добра конструкцията. Това, че не се регулират както трябва не е вина на конструкцията.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта