Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
Нивовъд
Мнения: 7
Регистриран: 17 април 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Нива+Жигула

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от Нивовъд » 17 апр 2017 11:55

Минахме и през хипотезата за шупла в корпуса на дросела - затова смениха и целия кожух на дросела - същата работа! Всички маркучи бяха щателно препипани и притегнати - никава разлика!
Да колата е с газов инжекцион - и на газ и на бензин проблема е еднакъв...
Ламдите - щяха да излизат като грешки на тестера? а грешки няма... вече не знам - дали пък самия компютър да не сменя? Въпреки, че е сравнително нов - първият се удави...
Последна промяна от Нивовъд на 17 апр 2017 15:51, променено общо 1 път.
... и 300 коня да влязат под капака ;) зад волана - повече от едно магаре не може да влезе!

Потребителски аватар
Нивовъд
Мнения: 7
Регистриран: 17 април 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Нива+Жигула

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от Нивовъд » 17 апр 2017 15:50

Днес ми направи впечатление че проблема е по-изразен на бензин, на газ също ръмжи, но по-малко вдига оборотите - под 2000... на бензин направо си се форсира до над 2500... вече изчерпах хипотезите - помагайте!
... и 300 коня да влязат под капака ;) зад волана - повече от едно магаре не може да влезе!

Потребителски аватар
bgaf
Мнения: 33
Регистриран: 05 март 2012
Репутация: 1
Местоположение: Плевен
Автомобил: Renault

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от bgaf » 17 апр 2017 17:52

В крайна сметка проверете и ламбда сондата. Повечето компютри не се интересуват от показанията на сондата при проверката, а само от изправността на веригата за подгрев на сондата. Ако подгревът е здрав, а сондата е умряла или забила, никога няма да се регистрира грешка. И не търсете само грешки в компютъра. Търсете смисъла в живите данни. Те говорят много. Ако не знаете какво да гледате, намерете някой, дето знае.

Потребителски аватар
Нивовъд
Мнения: 7
Регистриран: 17 април 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Нива+Жигула

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от Нивовъд » 17 апр 2017 20:13

Благодаря за информацията относно сондите... Не разбирам нито от живи нито от неживи данни - всичко което съм научил за колите е било от зор - не от образование. И точно това търся - жив човек в София който разбира от руски автопром /сервизите вече ги изръшнах - явно проблема не е характерен и не им се занимава... или не са слушали внимателно на обучението/
... и 300 коня да влязат под капака ;) зад волана - повече от едно магаре не може да влезе!

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от Frysco » 17 апр 2017 21:47

Трябва ти диагностик и то читав, да може да борави с осцилоскоп и да знае как работи един двигател.Но и аз смятам, че дърпа въздух отнякъде.

Потребителски аватар
Нивовъд
Мнения: 7
Регистриран: 17 април 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Нива+Жигула

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от Нивовъд » 18 апр 2017 18:29

Нали точно заради това си позволих да пиша в тази тема - имам проблем като създателя на темата и търся читав разбирач от Руски съвременен автопром на територията на град София. Сервиза на НАР в Дружба и този на Симеоновско Шосе не можаха да се справят... Препоръчайте ми някой изпробван?
... и 300 коня да влязат под капака ;) зад волана - повече от едно магаре не може да влезе!

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 339
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 24
Контакти:

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от amitko » 18 апр 2017 19:41

За съжаление намирането на такъв е малко трудно...поне аз не знам. Имам майстор на който му имам доверие, но що се отнася до "компютрите" на ладата мисля че ще му дойде трудно...иначе, ако беше ферари вероятно ще се справи.

За ладата е незаменим един ODB2 четец. С него и малко четене човек може да се справи с почти всичко по ладата. Аз имам бордови компютър, които показва всичко в "реално време" и доста добра работа ми е свършил. Не че нямам проблеми, които и с него не могат да се решат.

Потребителски аватар
Нивовъд
Мнения: 7
Регистриран: 17 април 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Нива+Жигула

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от Нивовъд » 18 апр 2017 20:56

amitko написа:
18 апр 2017 19:41
За съжаление намирането на такъв е малко трудно...поне аз не знам. Имам майстор на който му имам доверие, но що се отнася до "компютрите" на ладата мисля че ще му дойде трудно...иначе, ако беше ферари вероятно ще се справи.

За ладата е незаменим един ODB2 четец. С него и малко четене човек може да се справи с почти всичко по ладата. Аз имам бордови компютър, които показва всичко в "реално време" и доста добра работа ми е свършил. Не че нямам проблеми, които и с него не могат да се решат.
Благодаря за инфото... въпросния човек, ще може ли да изкоруби шибания компютър на БОШ /все още хвърлям боб - кое е общото между немци и руси, щ`от всичко което не е толиятовско в 21214, до тук е сдало багажа/ и да минем на карбуратурен вариянт?
В НАР се произнесоха, че видиш ли, било адски трудно, трябвало старата електро система, а това било проблем да се достави... за НАР... основния вносител на любимата ЖиПка... срамно... нали?
Не, мен не ме е срам, че харесвам ВАЗ... срам ме е, от представителите на МАРКАТА у нас... към днешна дата, щ`от имам спомен за сервиз "Изток" и приемчиците там... и диагностиците... еле па к`ви монтьори имаше - магьосници!
... и 300 коня да влязат под капака ;) зад волана - повече от едно магаре не може да влезе!

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 769
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 29
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от viksanlg » 18 апр 2017 21:25

Ако имаш спекани хидравлични компенсатори един от симптомите е това ,а като стане още по сериозно ти забива мотора и не може да се форсира .Другия вариант е както те съветват колегите да смуче въздух от някъде за да клатят оборотите ,но ако е много пак ще ти забие компа и ще ти светне чека.Стъпковите мотори не се развалят току така ,те не управляват нищо, а само изпълняват команди от компа.Ако имаш прост механичен проблем няма как да ти го хванат с някаква обикновена грешка, защото електроника на колата е доста упростена.Момчетата са прави ,че ти трябва добър диагностика, който да чете живи данни и да си прави верните изводи ,колко въздух минава,нормално ли е това,има ли пропуски в детонацията,данните от датчика на дросела ,кислородните датчици и други такива неща.

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 339
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 24
Контакти:

Лада нива 4х4 - проблем с обороти

Мнение от amitko » 18 апр 2017 22:26

Според мен инжекциона е по-просто от карбуратора...по-малко магия има и почти всичко се наблюдава и коригира. Човек може по-лесно да го поддържа сам, само четец му трябва. Не са необходими някакви кой знае какви монтьорски умения.

Това за окмпенсаторите е голям проблем. Коя година е ладата. Ако е преди 2008 е със старите, които са доста калпави. Аз съм с такива и като остаряха започнаха да дават доста ядове, а нови "оригинални" практически няма.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост