Знаем, че срещу утъпкан сняг и лед спасението си е само във веригите. И само който има повърхностна представа за възможностите на джипове, ще ме убеждава, че няма проблеми за 4х4 при лед и утъпкан сняг.
Приемаме, че си с всесезонни гуми. Забелязал съм, че повечето паркетници са с такива гуми.
Въпрос:
на кои колела се слагат веригите
-на четирите
-на предните
-на задните
Въпрос:
Имаш само един чифт вериги. На кои колела ще ги поставите и най-важното - защо?
Модели вериги, качества, откъде могат да се закупят сносни вериги на приемливи цени? Линкове към магазините.
Всичко по темата е добре, нека да я направим образователна за такива като мене.
Вериги за сняг при автомобил 4х4
- kiril_bulgaria
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 3610
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 75
- Местоположение: Царево
- KingoftheROAD
- Мнения: 293
- Регистриран: 27 септември 2014
- Репутация: 20
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 2107
- Контакти:
Вериги за сняг при автомобил 4х4
Долкото съм чел по офроуд-форума вериги на автомобил 4х4 или джип/внедорожник 4х4 се слагат и на 4-те колела. Защото когато се движи в режим 4х4, колелата на които няма вериги ще започнат да буксуват.
При които може да се изключва преден мост, може и да стане с един чифт вериги на задния мост, но с изключен преден обезателно. Тогава обаче имаш проходимост на автомобил със задно предаване, а не 4х4.
За модел вериги - за кораба-майка имам усилени вериги за джипове/бусове 16мм. дебели. Но там съм само с предно предаване. На класиката имам обикновени автомобилни 10 или 12мм. Виждал в продавалника, и в нета подсилени вериги за по-тежки джипове/бусове 18мм. Размер на веригите е подбира според разрешение от производителя размери гуми на съотв. автомобил/джип/бус...
При които може да се изключва преден мост, може и да стане с един чифт вериги на задния мост, но с изключен преден обезателно. Тогава обаче имаш проходимост на автомобил със задно предаване, а не 4х4.
За модел вериги - за кораба-майка имам усилени вериги за джипове/бусове 16мм. дебели. Но там съм само с предно предаване. На класиката имам обикновени автомобилни 10 или 12мм. Виждал в продавалника, и в нета подсилени вериги за по-тежки джипове/бусове 18мм. Размер на веригите е подбира според разрешение от производителя размери гуми на съотв. автомобил/джип/бус...
Вериги за сняг при автомобил 4х4
Според мен зависи за какъв тип 4х4 говорим, ако е с отворен междинен диф задължително на четирите колела, ако обаче има възможност да се заключва(както е при Нива), мисля че няма да е проблем да са само на единия мост веригите(без значение на кой).
- KingoftheROAD
- Мнения: 293
- Регистриран: 27 септември 2014
- Репутация: 20
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 2107
- Контакти:
Вериги за сняг при автомобил 4х4
В общия случай, за стандартно (като на Нива) 4х4 с блокировка на междинния трябва да се слагат на 4-те гуми и никога да не се кара с блокиран междинен и вериги, независимо ще може да има осигурено приплъзване (защото в даден момент може и да е зацепено). Най-добре е да е с добри гуми...
- Viper
- Мнения: 924
- Регистриран: 09 август 2012
- Репутация: 17
- Местоположение: Русе
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Вериги за сняг при автомобил 4х4
Нищо не може да замени хубавите гуми, когато няма сцепление 4х4 също не помага.
Паркетните джипове са много подценявани, но в тях... или в поне част от тях има заложена доста умна електроника и в комбинация с хубави гуми може да бъде доста по проходима от нивата, е не броим нива с 2 самоблокиращи диференциала.
Относно веригите, никога не съм има и никога не съм слагал, но ще се опитам да бъда обективен по темата... БЕЗСМИСЛЕНО Е!
Вчера както си карам из града и попадам в една двупосочна улица, но няма място да се разминат 2 коли, срещу мен субару легаси, аз започвам давам колкото се може по в дясно да се разминам, ама пича не го бърка, натика се в пряспа колкото половинта кола и мина и замина.
В случая не говорим за паркетен джип дори, а за автомобил 4х4. А аз там не само че нямаше да изляза, аз нямаше да мога да вляза на половина в това което влезе той.
Паркетните джипове са много подценявани, но в тях... или в поне част от тях има заложена доста умна електроника и в комбинация с хубави гуми може да бъде доста по проходима от нивата, е не броим нива с 2 самоблокиращи диференциала.
Относно веригите, никога не съм има и никога не съм слагал, но ще се опитам да бъда обективен по темата... БЕЗСМИСЛЕНО Е!
Вчера както си карам из града и попадам в една двупосочна улица, но няма място да се разминат 2 коли, срещу мен субару легаси, аз започвам давам колкото се може по в дясно да се разминам, ама пича не го бърка, натика се в пряспа колкото половинта кола и мина и замина.
В случая не говорим за паркетен джип дори, а за автомобил 4х4. А аз там не само че нямаше да изляза, аз нямаше да мога да вляза на половина в това което влезе той.
Газ до ламарината.... и т'ва е!
- KingoftheROAD
- Мнения: 293
- Регистриран: 27 септември 2014
- Репутация: 20
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 2107
- Контакти:
Вериги за сняг при автомобил 4х4
В твоя случай винтов шпер + зимни гуми, нямаше ли да помогне за същото изпълнение?
- bgbul
- Мнения: 266
- Регистриран: 17 ноември 2014
- Репутация: 53
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 21213
- Контакти:
Re: Вериги за сняг при автомобил 4х4
Колега, извинявай за въпросите!Viper написа: ↑08 яну 2017 11:42Нищо не може да замени хубавите гуми, когато няма сцепление 4х4 също не помага.
Паркетните джипове са много подценявани, но в тях... или в поне част от тях има заложена доста умна електроника и в комбинация с хубави гуми може да бъде доста по проходима от нивата, е не броим нива с 2 самоблокиращи диференциала.
Относно веригите, никога не съм има и никога не съм слагал, но ще се опитам да бъда обективен по темата... БЕЗСМИСЛЕНО Е!
Вчера както си карам из града и попадам в една двупосочна улица, но няма място да се разминат 2 коли, срещу мен субару легаси, аз започвам давам колкото се може по в дясно да се разминам, ама пича не го бърка, натика се в пряспа колкото половинта кола и мина и замина.
В случая не говорим за паркетен джип дори, а за автомобил 4х4. А аз там не само че нямаше да изляза, аз нямаше да мога да вляза на половина в това което влезе той.
Ти Нива карал ли си?
Возил ли те е някой, който може да я кара ? Чета между редовете и разбирам - отговор два пъти НЕ. Нали?
Когато не си слагал вериги - не се изкавай по въпроса. Това е приятелски съвет.
Аз съм с Нива и имам 2 вида вериги с мен. В леките коли винаги имам по един чифт.
Вериги се ползват по две причини:
1. Има много сняг, лед, кал и ти не искаш да закъсваш като други, подобни на теб. Тогава ПРЕДВИДЛИВО слагаш веригите ПРЕДИ прохода, преди препятствието или калта. Защото, ако чакаш да ти потрябват много ще се омажеш с кал или ще измръзнеш. Слагаш ги когато асфалтът свърши и ги сваляш, когато отново стъпиш на асфалт.
2. Когато имаш много опит и километри. Тогава знаеш, че веригите са незаменими не при потеглянето, а при спирането по заледен участък. Но такъв опит се придобива след челен сблъсък с друг като теб (дето не може да спре) или след сблъсък с препятствието, мантинелата. Имал съм и трите случки. Утре ще запаля по една свещичка, че съм тук и мога да ви споделя това.
За джипа и веригите. Обикновено ги слагам на задните колела. При изкачване тежестта е повече на тях. Никога не ми се е налагало да слагам и втория чифт. Единия е бил достатъчен за баири и препятствия. И няма ограничения в ползването на блокажа. Това е.
И е голям кеф, когато минаваш покрай други дето са "умни и кадърни" да карат без вериги през прохода при снежна покривка.
Половината от тези, дето измръзнаха по преспите АКО ИМАХА ВЕРИГИ нямаше да са там.....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост