Я! Дефицитна радост за населението. Ако двигателя прекъсва с 1 или 2 цилиндъра, тогава по-вероятно е бобината да иска подмяна с нова. Комутатор, когато започне да прави проблем- тогава проблемите започват със всички цилиндри, едновременно. Тоест-или запалват всичките или изобщо не запалват. Не знам, дали ще ти свърши работа, Миро. Трябва лично да провериш. Покрай бобината може да откриеш и прилежащият й комутатор. Може да се окаже, че такива бобини с този комутатор ги има в някоя инжекционна Самара или по-новите предноприводни модели. Провери по тях. Та, при Лада Нива И точка, бобините са 2 модела и двата са двойни. Единия е хоризонтално двоен, а другия вертикално двойни бобини. А, има и 3-ти, единична бобина с 4 извода. Кой е твоят ? Въпреки, че си дал номер. Реално, моноинжекциона е взаимстван от Опел. Ама, като не знам твоята точно как е. Ако наистина е с 2 двойни бобини - то, тогава и комутатора е двуканален.

Седи под бобините, ако не греша.

- K121.gif (17.3 KиБ) Видяна 410 пъти
Тук има бобини, но не видях комутатори.
http://www.bulstart.bg/bg/ignition_coils.htm
ОЕМ №: 2112-3705010
Номинално напрежение - 12 V
Приложение - ВАЗ-2108, -2109, -2110, -2114, -2115 и модификации с инжекторни двигатели
Този комутатор ли е твоят ?
http://avtokomplektywka.com.ua/product/ ... iva-21214/
Моноинжекциона, твоят до колкото знам е 1:1 с този на Опел от 90-те години. По-точно е по лиценз на Солекс за Опел. Например Вектра А 1600 куб.см.. Нейният комутатор може да не ти свърши работа. Тогава има Астра 1,6 инжекцион, чието запалване седи там-където на обикновената седи дистрибуторната капачка. От такава, обаче не знам дали ще стане. Виж твоят какъв е и с колко крачета 6 ли-7-ли, повече ли.

Накрая може просто да сложиш и бобините, и комутатора от предноприводна Лада. Ама, дали ще сработят със моноинжекциона ? Той управлява и аванса, делко няма. Щом е моноинжекция, аварийния изход е безконтактно делко от Лада 4х2 и бобина Самара. Не се сещам за друго. Дано намериш оригиналния комутатор, де. Да се запази иначе хубавата моноинжекторна система. Тя събира позитивите на карбуратора с позитивите на инжекциона. Има само един инжектор, лесно се поддържа и е много надеждна. Газифицира се лесно и превключване бензин-газ-бензин става веднага. Недостатък е, че не е по-икономична от карбуратор, оригиналния. Даже има склонност да обогатява, там-където карбуратора храни бедно. Ха, и за мен е странна тази Лада моно, защото не усещаш ,,къде е" газта на празен ход. Чудиш се с колко газ да потеглиш и накрая ти става навик да риташ педала.

Когато го настъпиш уверено, вземе че потъне и потъвайки - бръмне и тръгне, като Лада.