Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
- auto_forum
- Мнения: 2259
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 28
- Местоположение: София
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Колеги от къде може да се закупи plstigage за проверка на хлабината в основните лагери на колянов вал? http://newbrands.euro07.bg/index.php/by ... ad/91.html
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4356
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 211
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Може ли да стартирам тема в темата - какъв е смисъла от това нещо?
Иначе не мога да отговоря на въпроса къде се продава... в ибей сигурно ги има.
Иначе не мога да отговоря на въпроса къде се продава... в ибей сигурно ги има.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5788
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 277
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Смисъла е за такива като мен които не са много сигурни какво точно са измерили с измервателните уреди. (Казано в кръга на шегата).
Ако се приеме, че метода е достатъчно точен си спестяваш меренето на вала и биелата/блока със стегнати лагери и последващото смятане на хлабината. Ако вала не е надран, поставяш новите лагери, мериш по посочения начин и сглобяваш. Бързо, лесно, а и: "Тя Ладата има големи допуски, не е важно да е толкова прецизно....".
Ако се приеме, че метода е достатъчно точен си спестяваш меренето на вала и биелата/блока със стегнати лагери и последващото смятане на хлабината. Ако вала не е надран, поставяш новите лагери, мериш по посочения начин и сглобяваш. Бързо, лесно, а и: "Тя Ладата има големи допуски, не е важно да е толкова прецизно....".
- butaloto.
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2855
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 136
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2103
- Контакти:
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
С Райдера.. и Ванеца май последно използвахме plastigage при едно от отварянето на мотора ми. Няма спомен от 'де го извадиха. Трябва да поразпитаме
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4356
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 211
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Значи отваряш мотор и мериш... хлабината с това нещо?
Идеята е евентуално да спестиш време, като не вадиш цялата карантия навън, нали така? Само че - ЗАЩО? За къде точно бързате? Чакат ви още десет коли пред гаража да ги направите ли? Това нещо, както и още цял куп други, са измислени за разните там сервизи, да си проверят набързо хлабината, сваляйки само картера и черупките. И е доста ориентировъчно.
А вие нямате причина да си спестявате това, щото нищо страшно в един мотор, ако четеш внимателно книжките и гледаш обучителните клипове в нета с разбиране. Колко ще ви излезне един комплект микрометри, хлабиномери, вътромер, пасиметър, призми, стойка, индикаторен часовник? Ако не ви интересува - не пипайте. Но ако реално искате да направите мотора кадърно, интересно ви е, имате намерение ако не стане да повторите или пък просто да направите после още един, втори, трети... тогава си купете инструменти. Купете си и пластигаудж или както там се казва това нещо, но не му се доверявайте че ще ви каже точно хлабината. Може само да ви е ориентира донякъде... друг е въпроса, че не е толкова просто да свалиш картера на класиката.
Критиката ми е е насочена към никой конкретно, просто през годините все повече и повече такива хитрини се ползват масово, поради което и все по-малко хора знаят как реално се прави един двигател. Съответно и двигатели все по-малко се правят, купуват се втора ръка, то пък вземе да се окаже също за правене...
Не че на някой му се слушат моите мъдрости. Ама щом на хората им е приятно да произвеждат лагери на стружки и бутала на парчета, кой съм аз че да ги критикувам.
Идеята е евентуално да спестиш време, като не вадиш цялата карантия навън, нали така? Само че - ЗАЩО? За къде точно бързате? Чакат ви още десет коли пред гаража да ги направите ли? Това нещо, както и още цял куп други, са измислени за разните там сервизи, да си проверят набързо хлабината, сваляйки само картера и черупките. И е доста ориентировъчно.
А вие нямате причина да си спестявате това, щото нищо страшно в един мотор, ако четеш внимателно книжките и гледаш обучителните клипове в нета с разбиране. Колко ще ви излезне един комплект микрометри, хлабиномери, вътромер, пасиметър, призми, стойка, индикаторен часовник? Ако не ви интересува - не пипайте. Но ако реално искате да направите мотора кадърно, интересно ви е, имате намерение ако не стане да повторите или пък просто да направите после още един, втори, трети... тогава си купете инструменти. Купете си и пластигаудж или както там се казва това нещо, но не му се доверявайте че ще ви каже точно хлабината. Може само да ви е ориентира донякъде... друг е въпроса, че не е толкова просто да свалиш картера на класиката.
Критиката ми е е насочена към никой конкретно, просто през годините все повече и повече такива хитрини се ползват масово, поради което и все по-малко хора знаят как реално се прави един двигател. Съответно и двигатели все по-малко се правят, купуват се втора ръка, то пък вземе да се окаже също за правене...
Не че на някой му се слушат моите мъдрости. Ама щом на хората им е приятно да произвеждат лагери на стружки и бутала на парчета, кой съм аз че да ги критикувам.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5788
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 277
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
"Американски форум: питаш - отговарят ти.
Руски форум: питаш - отговарят ти на въпроса с въпрос.
Български форум: питаш - всички ти обясняват колко си тъп!"
На Шницера ли беше този подпис?
Радо, ако си пишлеме на 18 години (малките да не ми се сърдят и аз бях пишлеме на 18 когато започнах да се занимавам) и нямаш намерение да се занимаваш професионално с коли, а просто искаш да си провериш двигателя на Ладата, освен това нямаш много пари за части, какво да говорим за инструменти, според мен е добър вариант.
Руски форум: питаш - отговарят ти на въпроса с въпрос.
Български форум: питаш - всички ти обясняват колко си тъп!"
На Шницера ли беше този подпис?
Радо, ако си пишлеме на 18 години (малките да не ми се сърдят и аз бях пишлеме на 18 когато започнах да се занимавам) и нямаш намерение да се занимаваш професионално с коли, а просто искаш да си провериш двигателя на Ладата, освен това нямаш много пари за части, какво да говорим за инструменти, според мен е добър вариант.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4356
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 211
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Много хора си го слагат за подпис, ама никой от тях май не е чел нито американски, нито руски форуми. Щото и трите неща ги има навсякъде. Съществува като лаф откакто има форуми, сега вече форумите почти ги няма, но лафа още си го има...
Общо взето написах куп букви току-що, пък не стана ясно на Шницера ли беше.
А за 18 годишните, ако изобщо има такива да четат тук, мога да кажа само - стремете се към съвършенство. С каквото и да се занимавате. Ако искате да събирате двигатели - четете, гледайте, купувайте си инструменти, оборудвайте си работилници. Ако не искате, но ви интересува колко е хлабината на лагерите - върнете се в началото на абзаца, помислете си кое е това нещо в което искате да станете добри и се занимавайте с него, а не с ровене в омаслени железа. Така или иначе, дали е малка или голяма хлабината, няма никакво значение за вас.
Общо взето написах куп букви току-що, пък не стана ясно на Шницера ли беше.
А за 18 годишните, ако изобщо има такива да четат тук, мога да кажа само - стремете се към съвършенство. С каквото и да се занимавате. Ако искате да събирате двигатели - четете, гледайте, купувайте си инструменти, оборудвайте си работилници. Ако не искате, но ви интересува колко е хлабината на лагерите - върнете се в началото на абзаца, помислете си кое е това нещо в което искате да станете добри и се занимавайте с него, а не с ровене в омаслени железа. Така или иначе, дали е малка или голяма хлабината, няма никакво значение за вас.
- auto_forum
- Мнения: 2259
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 28
- Местоположение: София
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Цената не е никак ниска дори да купиш всичко китайско. Ако правиш един двигател в живота си, а не масово този разход едва ли ще ти е оправдан. Всички описани от теб инструменти са нужни, за да направиш един двигател от - до, но ти трябват едни 500-700 лв за тях. После започваш да се съмняваш в тяхната точност, тъй като всеки уред си има отклонение и това отклонение е по някой китайски стандарт. С пластикгауджа не пречи да си направиш една проверка на това, което си мерил. Качествени измервателни уреди можеш да стигнеш и над 1000 лв.
Работата е свършена вече.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4356
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 211
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Ако ще правиш един двигател в живота си, имаш разни варианти - да помолиш познат да ти услужи, да отидеш и да платиш на някой той да го направи или да се самозаблуждаваш, че си измерил хлабината на лагерите с пластикгаудж и си си направил сам мотора, спестявайки куп пари. Не ме разбирай погрешно - не знам какво правиш ти точно, говоря за общия случай.
Проблема с това нещо е че няма как да си измериш овалноста на шииките, няма как да си измериш и биенето на вала. Дори и нов вал е добре да му се измерят тези работи - чисто нов вал ако са го изтървали в склада на земята се криви. Ако машината им е имала проблем, може шииките да са шлайфани с елипса.
Би свършило добра работа, ако някога си сглобил сигурен двигател, с идеален вал и читави лагери, а сега в един момент се чудиш откъде ти е паднало налягането на маслото и искаш да провериш хлабината чисто ориентировъчно. Макар че и чисто визуално се вижда че лагера е износен. Също може да свърши работа и контролно, когато на нов двигател искаш все пак да видиш дали няма твърде голяма или твърде малка хлабина.
Знам, че не само аз ги знам тея работи. Но и знам, че много хора не ги знаят. Не един път съм чувал, че някой определя вал за шлайф и минаване на следващ ремонтен размер лагери, защото измерил с пластикгаудж че хлабината е увеличена. Забавно, а? Ами това двигател да срещне бутала и клапани, след което му правиме ремонт само на главата? И после на първата седмица завлича основен лагер. Отваря картер, мери с пластикгаудж че хлабината е в норми, сменя само завлечения лагер и затваря. Новия лагер го завлича на втори ден. Отваря отново, отново мери хлабина (!!) и отсъжда че вече не продавали читави лагери и те са проблема. Майстора и собственика са приятели, собственика ме потърси за консултация, разглобихме двигателя, измерихме вала на призми и се оказа крив от скъсването на ремъка. Валове за тая кола не се продават, наложи се да го изправяме с импровизации, но успяхме. Нараняването на шииката беше малко, полирахме, сглобихме и колата към момента е минала още 100 000 км. Пък майстора вместо да се обиди че един форумен льольо, нагледал се с клипчета и начел се с книжки му дава акъл, почерпи с бира, направи си изводите и сега вече работи доста по-сигурно и резултатно.
Проблема с това нещо е че няма как да си измериш овалноста на шииките, няма как да си измериш и биенето на вала. Дори и нов вал е добре да му се измерят тези работи - чисто нов вал ако са го изтървали в склада на земята се криви. Ако машината им е имала проблем, може шииките да са шлайфани с елипса.
Би свършило добра работа, ако някога си сглобил сигурен двигател, с идеален вал и читави лагери, а сега в един момент се чудиш откъде ти е паднало налягането на маслото и искаш да провериш хлабината чисто ориентировъчно. Макар че и чисто визуално се вижда че лагера е износен. Също може да свърши работа и контролно, когато на нов двигател искаш все пак да видиш дали няма твърде голяма или твърде малка хлабина.
Знам, че не само аз ги знам тея работи. Но и знам, че много хора не ги знаят. Не един път съм чувал, че някой определя вал за шлайф и минаване на следващ ремонтен размер лагери, защото измерил с пластикгаудж че хлабината е увеличена. Забавно, а? Ами това двигател да срещне бутала и клапани, след което му правиме ремонт само на главата? И после на първата седмица завлича основен лагер. Отваря картер, мери с пластикгаудж че хлабината е в норми, сменя само завлечения лагер и затваря. Новия лагер го завлича на втори ден. Отваря отново, отново мери хлабина (!!) и отсъжда че вече не продавали читави лагери и те са проблема. Майстора и собственика са приятели, собственика ме потърси за консултация, разглобихме двигателя, измерихме вала на призми и се оказа крив от скъсването на ремъка. Валове за тая кола не се продават, наложи се да го изправяме с импровизации, но успяхме. Нараняването на шииката беше малко, полирахме, сглобихме и колата към момента е минала още 100 000 км. Пък майстора вместо да се обиди че един форумен льольо, нагледал се с клипчета и начел се с книжки му дава акъл, почерпи с бира, направи си изводите и сега вече работи доста по-сигурно и резултатно.
- kiril_bulgaria
- Мнения: 3690
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 84
- Местоположение: Царево
Plastigage за измерване хлабината в колянов вал
Този комплект е част от стандартната процедура за преглед на всеки 8.000 работни часа на двигателите WAUKESHA, 16цилиндрови. Сваля се един основен и един бутален лагер и се приема, че и при другите лагери имаме подобни хлабини. Защото лагерите са тежки и неудобни за сваляне.
При компресорите за сгъстване на газ се изплзва за да се провери крайно задно положение на буталото при всеки 8.000 работни часа.
Това е от моята практика.
При компресорите за сгъстване на газ се изплзва за да се провери крайно задно положение на буталото при всеки 8.000 работни часа.
Това е от моята практика.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта