Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2015

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от curse_m » 23 окт 2013 21:52

Ха-ха, тази мисъл е точно попадение. :D

philipp
Мнения: 1224
Регистриран: 10 юли 2012
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от philipp » 23 окт 2013 21:55

bobsona написа:Филип, не знам защо се опитваш да наложиш политическите си убеждения и да забраниш на хората да мислят за соц при положение, че тук има доста леви. :)
Ко? Що?

Просто казах, че на който не му харесва данъка на новите автомобили да е жесток, а на старите - нисък, да спре да подкрепя левите.

Аз лично карам стара кола. Този режим в този смисъл ме облагодетелства. Пък и съм що годе на държавна работа. Заплатата ми идва главно от вашите данъци.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 787
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 35
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от viksanlg » 24 окт 2013 22:24

Като цяло съм съгласен с philipp и kiril_bulgaria по отношение на това за данъчни облекчения само на новите автомобили, които имат висок евро стандарт.Моята Лада не притежава евро 5 или 6 защото е едва 2006 година и аз като многото шофьори на автомобили си избих миналата година катализатора, защото се беше скапал и съответно беше във вреда отколкото от полза,но се сещам времето когато си взех колата и се ядосвах как старото ми Волво с по-вече конски сили плащах данък 30-40 лева а за ладичката, която е с катализатор и уж чистя въздуха давах по 160 лева.Ами наистина за мен това не е справедливо както и за определянето на данък лукс до сега никак не ми се вижда правилно.Как може само до 101 коня да се признава намалението на катализатора, а след това да не се признава....Ами да вземем едно смотано малко Пежо или к'вато и да е друга малака съвременна кола я правят с два вала и като и праснат едмо моторче 1.6 или 1.8 и ей го дей и прескачаш в лукс границата бассси ами това не е нормално то съвременните дори малки автомобили не останаха под 100 коня ,а камо ли човек да си вземе една кола от среден клас като един Форд Фокус ,Ситроен C4 или едно Ауди ако речете А4 .Това за мен е подигравка и означава ли ,че хората трябва да си купуват всичките Фиат Панда....900 куб.см.85 коня....ами то човек неможе да си сложи един сак в багажника камо ли бебешката количка сгъната...това е тъпо за мен....едно да се каже примерно над 150 или 200 коня да го смятат както лукс ,но да не забравяме ,че и тези хора си плащат гяволъка защото един филтър за твърди частици дали на Мерцедес ,Субару( дизели разбира се) или каквато и да е марка повярвайте струва страшно пари.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3685
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от kiril_bulgaria » 06 ное 2013 14:24

Хващат колите без платен данък, пише "Стандарт"
Шофьорите, които се опитат да хитруват, като не регистрират колата си в общината, за да избегнат плащането на данък върху превозното средство, ще бъдат глобени от 20 до 200 лв. в началото на 2014 г.

Това ще стане възможно, тъй като КАТ ще има задължението еднократно да предостави на общините списък с всички регистрирани за движение превозни средства, както и информация за екологичната им категория, ако има такава.

Това предвиждат промени в Закона за местните данъци и такси, които вече са приети на второ четене от бюджетната комисия към парламента.

Целта е общините да могат да определят новия размер на данъка за колите, който вече ще зависи от екологичните характеристики на автомобила. С промяната обаче общините ще получат пълен списък на хората и фирмите, които притежават превозни средства и живеят или са регистрирани на тяхна територия.

Общините лесно ще могат да сравнят данните на КАТ с информацията при тях и ще засекат дали някой притежава автомобил, но не го е регистрирал, за да не плаща данъци.

Съвет: Отивайте и си оправяйте автомобилите сега, когато няма много хора в данъчното. Разни пълномощни, тоз платил-онзи забравил, ще излязат скъпо на някой. Не говоря за опашките, където трябва да се чака.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3685
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от kiril_bulgaria » 06 ное 2013 20:02

Мнение на колегата Vlad777
По телевизията видях една абсолютна манипулация, с цел нагнетяване на общественото мнение. Показаха пример как до сега се плащал данък 75 лв, а след промените щял да бъде 150 лв...

Това няма как да стане, защото данъчното облекчение до сега беше само за автомобили до 101 к.с. (74 KW). За тези автомобили най-високата тарифа (зависи от общината) е 0.68 лв за киловат.

Ето и някои примери:

1. Автомобил 101 к.с. (74 KW) в Пловдив (там цените са най-високи) до 5 годишен и с катализатор
Преди:
74KW x 0.68 лв x 2 коефициент според възрастта = 100.64 лв
Това при наличие на катализатор делим на 2 = 50.32 за плащане.
След:
74KW x 0.68 лв x 2 коефициент според възрастта = 100.64 лв
Щом е до 5 години, значи има евро стандарт и ползва 50% отстъпка = 50.32 за плащане. (Няма промяна)

2. Автомобил 101 к.с. (74 KW) в Пловдив от 5 до 14 годишен и с катализатор
Преди:
74KW x 0.68 лв x 1.5 коефициент според възрастта = 75.48 лв
Това при наличие на катализатор делим на 2 = 37.74 за плащане.
След:
74KW x 0.68 лв x 1.5 коефициент според възрастта = 75.48 лв
Ако няма евростандарт, но има катализатор - 10% = 67.93 за плащане. (Увеличение с 30 лв)

3. Автомобил 101 к.с. (74 KW) в Пловдив над 14 годишен и с катализатор
Преди:
74KW x 0.68 лв x 1 коефициент според възрастта = 50.32 лв
Това при наличие на катализатор делим на 2 = 25.16 за плащане.
След:
74KW x 0.68 лв x 1 коефициент според възрастта = 50.32 лв
Ако няма евростандарт, но има катализатор - 10% = 45.29 за плащане. (Увеличение с 20 лв)

Значи целият този шум е за едни точно 30 лв повече и то това в най-лошия случай - живееш в Пловдив и имаш автомобил над 5 до 14 год., който има катализатор и е 74 KW... Всички знаем, че при автомобил над 5г за катализатор не може да се говори. Това беше една измама, която даваше шанс на някой да плащат по-малко. Те пак ще плащат по-малко, отколкото трябва, ама както и да е...

За автомобили над 101 к.с. и до момента нямаше никакво намаление - при тях промяна няма. Това го знаем ти, аз и малка част от каращите автомобили. Останалата част от шофьорите вярва на поръчковите или некомпетентни медии

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от curse_m » 06 ное 2013 20:05

За катализатора Евро стандарта определя и за колко хиляди километра трябва да се гарантира работоспособноств нормите, не е по срок на годност по време, и едва ли се изчерпва за по малко от 10г.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3685
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от kiril_bulgaria » 06 ное 2013 20:24

Я питай в Пежо форум.
За пет години карани по магистрали, с колко километра мислиш, че идват "нов внос" автомобили?

Да говорим за години, да речем при мене и при тебе, но за пет години в Австрия, където сватовете всеки ден пътуват до работа над 30+км нататък и обратно още 30+, смятай колко прави на година. Само до работа. И смятат, че работата им е на близко, и то много близко.. То вярно, още като излязат от къщата, вече са на магистралата, а от нея към болницата има отклонение около километър. Така, че за време, отделено за пътуване, за тях работата е близко. И пак правят повече от 2.000км месечно, на кола САМО за семейно ползване. То и затова 5годишни коли са външно запазени, като нови.

Какви 2.000км/месец смятам? Че аз ги правя по толкова. Леона, на 2,5год, беше на 65.000км., когато го продадох.
Допълнение: Износването на катализатора не е по години, а по навъртяни километри (колко изгорели газове са преминали) Но понеже километрите може да се манипуират, приели са години.

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от curse_m » 06 ное 2013 20:36

Така, намерих го. За Евро-3 катализатора трябва да отговаря в продължение на 80000км или 5г. За Евро-4 трябва да е 100000км или 5г. За Евро-5/6 - 160000км или 5г.

Аз лично когато купих колата минавах средно 3300км месечно и трябваше вече да съм с нова, но живота за добро или лошо се разви до там да не седя в колата чак толкова и ще сме с нея доста повече години. :cheers:

п.п. За Лада според Автоваз изследванията показват че запаса при Евро-3 например е поне 60-70% в повече, което е предвидено че може тия коли да работят с доста нискокачествено гориво. Така че при добро гориво може да искарат много над тия цифри.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3685
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от kiril_bulgaria » 13 ное 2013 14:41

Мисля, че това е онлайн калкулатор за данъка в Германия.
Не знам немски., но Филип или някой друг може да каже. Пък и да изчисли за една Лада 1600, един дизелов автомобил с катазизатор и без, за бензинов с катализатор и без. Така ще добием представа къде са хората и къде сме ние:
http://www.kfz-steuer.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Всичко за Данък на автомобили - хронология 2012 до 2013

Мнение от curse_m » 13 ное 2013 14:52

За моята е 108 евро. :D За дизел 2000 кубика без филтър за твърди частици Евро3 е 332 евро.Ако е Евро2 маалко повече. За стара Жигула ще да е нещо към 380 евро.
За чисто нова Приора е 112 евро.
п.п. Миналата година ми беше 31лв. данъка, и около 60лв. за възраст до 5г преди.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост