Спам Тема - за всичко от живота

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 420
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 76
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от m_g » 25 мар 2020 16:49

По Жигулата не правя нищо. Седи си готова за каране със всичко платено и вероятно ще продължава да си седи близките месеци.
Играя си с последната придобивка - Шкодата. Преди две седмици сътворихме следното по спиранките и гумите:
Започнахме от задно дясно колело. Бях купил нови накладки, цилиндърчета и маркучи и за двете задни колела.
Поставихме скоба. Без нея барабанът няма сваляне.
Изображение

С доста напън постигнахме успех. Защо колелото даде значително по-слабо спирачно усилие?
Блокирало от стоенето цилиндърче, както и ръждясал самореглаж.
Изображение

Изображение

Изображение

Сложихме ново цилиндърче и раздвижихме самореглажа. Накладките бяха в перфектно състояние и си ги оставих.

Шкодата има двукръгова спирачна система. От главния спирачен цилиндър тръгват две тръбички - една за предния и една за задния мост. Стигат до тройници и оттам по една тръбичка до ляво и до дясно колело на съответния мост. Заради задното независимо окачване и 4-те колела имат спирачни маркучи.
Всичко това изглежда не беше пипано последните 41 години.

Изображение

Изображение

Всички тръбички ги бях купил нови от магазина на Симеоновско шосе. Още повече, има разлика в дължината на тръбичките от главния спирачен цилиндър за кола със и бяз серво. Тази фабрично е била без, а сега слагам Шкодово серво и нов ГСЦ, та монтираме и съответните тръбички.

Trubka brzdova...
Изображение

С тапички, културна работа.
Изображение

Сложихме новите тръбички и нови маркучи на задните колела.
Изображение

Както може да се досетите, бях купил и предни спирачни маркучи. Да де, ама не бях взел тръбите на самите спирачни апарати, които също се оказаха ръждясали.
Решихме да сменим само тръбите от тройника до маркучите, а маркучите и тръбите на апаратите са лесни и ги оставям за друг път.
Ето старите тръби - дали не са ръждясали???
Изображение

Стигнахме до главния спирачен цилиндър и сервото.
Оригиналната конзола на педалите е преправена, стената на купето набита навътре с чука, слагани са преходници заради различните резби на Ладовия ГСЦ. Не са слагани скобички, връзвано с тел по маркучите...
Понеже няма скоби е текла течност...
Изображение

Изображение

Тука се вижда как е пусната 16мм тръба с алуминиева вложка за сервото и как са садени едни маркучи, за да влезе...
Изображение

В добавка багажникът е до половината небоядисан зелен.
За боята - ще кара и така за момента.

По спирачките обаче не може да има компромис.
Всичко старо в кофата. Серво от японка - подарък от Митко Ненов, благодаря му много за което. ГСЦ LPR за 40-тина лева от Симеоновско шосе. Нови кухи болтове, дихтунги, шкодови преходници. Ново казанче с капачка. Нов маркуч - в случая бензиноустойчив 8мм. Нов маркуч за сервото - 10мм.
Маркучът за сервото го пуснах и през съответния трети отвор в пода на багажника - в крайна сметка се получи нещо сравнително прилично.
Изображение

Конзолата си остана надупчена, това някой ден ще го дооправям, както и изместения наляво главен цилиндър на съединителя.

В добавка сменихме гумите.
Изображение

Изображение


Какъв е резултата?
Шкодата има вече отлични спирачки. И педалът е по-мек, и спира супер стабилно.
Воланът олекна.
Колата се кара супер приятно.

Кара се... По-скоро се прибра в гаража и си седи от тогава.
В момента не е разумно да се чопли по коли.

Потребителски аватар
MOTO`manqk
Мнения: 246
Регистриран: 05 септември 2008
Репутация: 11
Местоположение: Монтана

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от MOTO`manqk » 25 мар 2020 17:25

Ехх надявах се да не видя таа гледка, имаш ли добър гумаджия приятел, монтанските гумаджии не се занимават с мене и джантите ми, отдавна... :lol:
Изкопирах една добра идея от едни джанти дето купих, и е мноооого по лесно всичко в последствие, ето това са оригинална и разширена по тоя начин едната се реже близо до ръба за монтаж на гумите, другата на другия възможен край, и се заваряват, двете широки части:
15851480426895749979878208660246.jpg
а аз процедирах по следния начин, за машината за изправяне на джанти, вързах за плочата ъглошлайф
15851484686018104597194683702764.jpg
15851487467563115788053625358817.jpg
15851488553238997047744123231026.jpg
15851489215585711371250439200907.jpg
и ето как изглежда от две една, широките части:
15851489948651322155637896849949.jpg
тия заводски беха 7ж цветните, и вътре тоя използваемия канал е 5 сантиметра, което си е 1ж и половина, а аз намесих и шина(шпаринг му викат по нашия край):
1585149222023403275574048659591.jpg
със кривенето му, обаче изглупавех, навих го на джанта с такова Фи, за следващите ще си го навия на нещо по малко, като се отпусне да е по близък размера,и...
15851493971115052089583210772866.jpg
1585149438864850256671583084098.jpg
15851495060212553321310500568300.jpg

Потребителски аватар
MOTO`manqk
Мнения: 246
Регистриран: 05 септември 2008
Репутация: 11
Местоположение: Монтана

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от MOTO`manqk » 25 мар 2020 17:47

Така само точкова ни ги пробвах на баланс машината, и останах приятно изненадан
15851502884639041614896879203593.jpg
едната перфектна а другата искаше 10 грама и то отвътре, където не съм я барал
15851503521104508570805301526754.jpg
Цветните джанти беха 7ж обаче другите дето имах бяха 6,5 и от канала дето ползвам за разширяване можеше да се ползват 3,5 сантиметра плюс шината 5 сантиметра, станаха почти 10ж и на теория, и като ги мера, 350 милиметра са от ръб до ръб,
15851506597236902744583597584626.jpg
15851507406601749150193384450992.jpg
15851508309387446780712998868552.jpg
15851508754694471682153191782735.jpg
Гума 195 60 15, от първия път със шока (tease)
15851509595138252453609954961231.jpg
15851510292774411658117276059230.jpg
15851510774116811641949676914806.jpg

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 812
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 41
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от viksanlg » 27 мар 2020 06:52


Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5665
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от LADA-2107 » 29 мар 2020 18:35

Мотоманяка, аз не работя в сервиз и нямам достъп, нито някога съм работил с машини за гуми - било то за монтаж/демонтаж, баланс или изправяне на джанти. Ваичко се прави в домашни условия изцяло на любителска основа, само за себе си. Често експериментирам с неща които съм видял, че хората правят, много често се оказва, че не е толкова лесно колкото изглежда. Приспособлението което ползвам е направено от стара главина от Лада и железа каквито имаше на село. Според мен стои добре, тежко и стабилно е. Проблема е, че люлеещата дръжка на която стои ъглошлайфа не е стабилна и се клати от където идват и проблемите при мен.
Прикачени файлове
20200222_133039.jpg
20200222_133837.jpg
20200222_135922.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5665
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от LADA-2107 » 29 мар 2020 18:37

И не мога да разбера защо от няколко снимки правени с един и същ телефон, на едно и също място, някои се качват без проблеми, а за други излиза съобщение, че са прекалено големи?!?! :? :roll: :cry:

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6874
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 117
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от Денис И. » 01 апр 2020 23:09

Защото може би наистина е по-голяма от максимално допустимия размер?
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5665
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Спам Тема - за всичко от живота

Мнение от LADA-2107 » 05 апр 2020 19:44

Ясно, че е по-голяма, това не го оспорвам. Просто се чудя, с един и същ телефон, на едно и също място, с няколко секунду разлика. Защо такава разлика в размера?

Ето още две джанти правени от мен, напръскани с каквито има спрейове (остатъци) в гаража. (focus) (secret) (stupid)
Прикачени файлове
20200405_172018.jpg
20200405_172026.jpg
20200405_172040.jpg

Отговори

Върни се в “Общи приказки”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост