ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
Crazzy_Lada
Официален фотограф на ЛКБ
Мнения: 371
Регистриран: 30 декември 2011
Репутация: 43
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21051
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Crazzy_Lada » 26 юни 2016 10:13

Колега, имам три лади и ги карам за ежедневни, не защото искам да се фукам, а защото са удобни, вършат работа и усещането е доста по- различно от това да търкаляш някоя западна таратайка! Да, поддръжката, за да изглеждат добре не е лесна, но не е невъзможна, стига да има желание.
Лудите нямат спирачки!

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1103
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 24
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Viper » 26 юни 2016 18:11

Аз лично моята си я възприемам като ретро и не я карам почти, оттървах се от почти всички модификации по нея и честно казано нямам и желание да я карам освен ако не ме удари нещо носталгично или подобно настроение. Още повече, че не съм прехвърлил бариерата от 100 хил. км
Иначе да наречеш ладата ... удобна е просто абсурдно, тя е всичко но не и удобна, това че има мека возия не я прави удобна.
Днес за сефте я карах от 2 седмици (иначе само си я припалвам вече, особено след като типично за Лада ми умряха сегментите).
Тази Лада ще си я пазя докато мога, друга никога не бих си купил.
Реално погледнато трябва да е абсолютна Класика и ретро автомобил, тей като моделите повечето са над 40 години, а технологията е на 50+ години.
какво значение има датата на производство, разлика между класиките от 70те и тези от 2012 почти няма.
За мен типичен пример за класически автомобили, които са влезли в списака наскоро са Мерцедес W124, БМВ Е30, VW Голф 2, Audi 80 B3 (от скоро) Опел Манта, Рено 5 и т.н.
И като изключим последните 2, останалите са си доста ежедневно използвани, като цяло в България не ценим още толкова значението на думичката ретро/Класика. Аз имам намерение да си закупя Мерцедес 190, 124, или 126 (126цата е първат S-класа).
Умишлено не съм дал примери с луксозни возила и модификации.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
rado_80
Мнения: 105
Регистриран: 07 януари 2010
Репутация: 0
Местоположение: Добрич
Автомобил: ВАЗ 2106

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от rado_80 » 27 юни 2016 15:55

До колкото знам от познати в Чехия, класически автомобил се води този, който е над 30 годишен, а ретро е такъв над 50 години. За класическите автомобили в Чехия има данъчни облекчения, ако собственика е член на съответен клуб за класически автомобили. В този случай имаше и някакви облекчения за технически преглед веднъж на 2 или 3 години (не помня точно). Условието и тънкия момент е членство в клуб за класически автомобили, а там има доста условия, като състояние на автомобила, степен на оригиналност (тунинга не се приема добре), задължителни участия в различни паради и т.н. Казаното важи за Чехия, но те поне си имат законова нормативна уредба за тези неща.
Лада си е класически автомобил, но от видяното на събора тази година, малко Лади биха покрили изискванията за това определение. Може би и на моята няма да достигне нещо за да се определи като "Класика", но аз си я смятам за такава. Тази година стана на 37 години и продължавам да я поддържам. Някой ден ще влезе и в графа "ретро" - над 50 години. :)

Потребителски аватар
Crazzy_Lada
Официален фотограф на ЛКБ
Мнения: 371
Регистриран: 30 декември 2011
Репутация: 43
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21051
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Crazzy_Lada » 27 юни 2016 17:45

Има логика в степенуването на тези два грифа - ретро и класик. Това което аз знам по дефиниция е, че автомобилите до 1905 г. се водят "пионери", от 1906 до 1920 -"автомобили-ветерани". Следващият период обхваща третото десетилетие на ХХ век и колите са в категория- "винтидж". А от 1930г. се водят класик. Това е доста стара таблица и изобщо липсва думата "ретро", която напоследък е по-модерна;) Така, че дали Ладите са класик или ретро,няма значение, важното е, че са заслужили вниманието на ценителите....
Лудите нямат спирачки!

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 375
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 81
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от 0gn » 27 юни 2016 20:58

Такива категории аз не признавам. Кенефа си е кенеф и на 1000 години. А класиката си е Класика, даже току що да излиза от завода.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1031
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 73
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от v_gelinski » 27 юни 2016 21:13

maxim10 написа: Ако кажем, че колите ни на възраст над 25-30 години са класически, тогава не би следвало да ги ползваме в ежедневието, а да ги изкарваме само по мероприятия, нали така? Въпроса е, че аз още ползвам моята в ежедневието. Време ли е да се замисля, за друга основна кола?
Животът е твърде кратък, за да не караш Лада за ежедневна кола. Или казано по друг начин, всеки километър с кола различна от Лада е пропътуван напразно.

Аз бях тръгнал по пътя да имам една Лада за всеки ден и една Лада за "представителна", но в момента "ежедневката" е в бокса. Иначе за мен това е идеалният вариант.

П.с. Горното изказване е малко крайно. На практика не е лошо да има и разнообразие. За мен оптималното е 80% Лада, 20% друго.
П.с. 2 конретен отговор на въпросът ти - купи си една жигула с газова за 800лв в не много убито състояние и я ползвай за ежедневка, а си реставрирай и пази твоята, щом ти е мила.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1166
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Kromida » 30 юни 2016 11:57

Само за едно не съм съгласен - удобството. Реално, за мен Лада-Класика е много по-удобна от много съвременни коли. Какво имам предвид - пътуване извън града! Тя за това е направена. В града издиша, заради липсата на хидравлика на волана.

Но извън града е екстра - позиция на водач, обзор, меки седалки + мека возия, удобна задна седалка. И здраво окачване. С нормален профил гуми да минеш с 80 през неравност/дупка не може да се сравнява примерно с коли като Ситроен Ц1, Фиат Браво и т.н. Верно е, те са малки и бюджетни, но са от тоя век.

Така че за мен Класиката си е изключително удобен автомобил, ако пренебрегнем липсата на хидр. усилвател на корм. уредба.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1103
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 24
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Viper » 30 юни 2016 14:09

Аз пък съм точно на противоположния бряг, с ладата за 50 километра ме заболява десния крак, гърбът, врата, цялото ми тяло трепери от вибрациите и не чувам нищо защото при 100 км/ч е нетърпимо, особено ако имаме отсъствие на 5та скорост и сме с 4.3 (да не говорим 4.44) диф.
А и както е известно, аеродинамиката не е пръв приятел на съветските машини, тоест на почти всякакви машини от преди 50 години :)
Не разбирам защо винаги сравнявате Ладите с евтини фиати, ситроени, голфове и т.н.
На дълго винаги е много по-добре с едно турбо дизелче, хем може да изпреварва, хем върви икономично.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2805
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от butaloto. » 30 юни 2016 18:39

Явно твоята Лада нещо не е в ред, или пък трябва да идеш на преглед в отделението по Ортопедия и травматология. С моята Лада преди години взимах пътя до Сливен на един дъх, не се чувствах уморен.
Този месец с Жигулито с Гелински взехме пътя до Варна като по часовник...
А относно аеродинамиката.. то Енцо Ферари си го е казал човека - Който не може да прави двигатели, работи върху аеродинамиката ;)
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 375
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 81
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от 0gn » 30 юни 2016 20:08

Да, 100% имаш някакъв проблем в кръста, или седалките са били смазани/деформирани/продънени.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта