ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
teon
Мнения: 770
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 19
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от teon » 30 юни 2016 21:58

[quote="Viper"]Аз пък съм точно на противоположния бряг, с ладата за 50 километра ме заболява десния крак, гърбът, врата, цялото ми тяло трепери от вибрациите и не чувам нищо защото при 100 км/ч е нетърпимо, особено ако имаме отсъствие на 5та скорост и сме с 4.3 (да не говорим 4.44) диф.
...аре стига ве :( ,да си причиниш толкоз мъка за 50км. :shock: ...то голямо тегло туй т'войто ей :o ...колега - ти да не си инвалид :? ?...

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5540
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 250
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от LADA-2107 » 01 юли 2016 00:00

Незнам що си кривите душата и не си признавате недосъатъците на ЛАДИТЕ? Да фенове сме, даже някои сме и маниаци, но това не пречи да бъдем реалисти!!!

Стойката на тялото в класиката хич не е правилна, даже в една калпава и оплювана от всички Самара е по-удобно. Класика се кара почти винаги приведен напред, когато си наместиш седалката педалите да са ти удобни, волана и скоростния лост са ти далеко напред. При въртене на волана на място се налага да се наведеш напред и да се набираш върху него. Уморителна е за каране класиката, уморителна и още как. Не е само липсата на хидравлика, ЖИГУЛИТАТА даже нямат и серво. "Екстри" които в наши дни не се броят за екстри, а за стандартно оборудване също липсват - климатик, ел. стъкла. Лятно време жегата те мори повече от положения труд. При скорости над 100 км/ч когато е със заводско окачване класиката става нестабилна (просто не е смятана за такива скорости). Вътре става стеашно, а поддържането на такава скорост е свързано и с повишаване на концентрсцията и напрежение във водача, които допълнително го уморяват. Липсват каквито и да било мерки за безопасност - еърбег, ABS. При ЛАДИТЕ, при които коланите не са автоматични, то те са само за "парлама".

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от KingoftheROAD » 01 юли 2016 00:08

При мен най-вече ми пречат сгънатите крака. Всичко друго успявам да си го наглася да ми е удобно и ергономично. Но краката трябва да са сгънати в колената поне на 90 градуса и повече понякога. Отдалеча ли малко седалката назад, за по-удобно на краката, волана и лоста се отдалечават прекалено напред. Изправям малко облегалката, та компенсирам. Но на дълги разстояния над 100-150км. е уморителна стойката. На кораба-майка е значително по-добра ергономиката, и на серийната седалка. Когато го докарах от Германия - пролетта на 2007г. за един ден изминах 925км. с две почивки по 30мин. и ме болеше само десния крак, че трябваше да поддържам газта...

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1103
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 24
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Viper » 02 юли 2016 16:51

А мен с мечо и десния крак не ме боли, защото има темпомат, чукваш го и само буташ волана.
Стойката на ладата е висока, ходя на педалите е голям, дори да се нагласиш да ти е удобно на ръцете, краката ми са яко свити, и обратното, въпреки че аз съм висок (187 см). И отделно като се почне с окачването което въпреки че е доста комфортно и приятно, в завои ти се иска да имаш 150 точков колан защото буквално се лееш из целия автомобил и както споменах при скорост над 80-90 ти трябват шумозаглушителни слушалки. Вибрациите се приемат като бонус масаж. Ако някога сте се чудили защо в нито един самолет няма прав ъгъл, може би това е причината, докато руснаците (италианците преди тях) са използвали само правоъгълен дриъгълник при дизайна, ама какво да се прави, като за 50+ годишен автомобил е доста добре. Но пък за в града ми е удобно, 15-20 минути мога да се прежаля, скоростта не е висока, натоварването не е голямо, можеш да караш спокойно с отворени прозорци (което между другото може и извън града, поради отсъствието на аеродинамика в руските машини, можеш да си караш и със 100 със свалени прозорци без да ти духа). Пък и къде в града ще караш над 4та, лесно се с правя с неравностите като легнали полицаи и всякакви повдигнати повърхности, в Русе сега е модерно да има повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1166
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Kromida » 04 юли 2016 11:37

Къде бе бате ... С изправна Ладюха си переш през завоите със скорост еднаква със 190 и 124, това не са състезателни машини - не говоря за "спортлайн" - ако него имаш предвид - може.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1103
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 24
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Viper » 04 юли 2016 13:52

Пак няма място за сравнение, мерцедесите са светлинни години напред като возия, моторите им са милионници, а ние тука минат не минат 100 хил. и отваряме мотор.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5540
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 250
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от LADA-2107 » 04 юли 2016 14:32

Е аз събота ходих до Бургас и обратно, което са си към 200 + 200 км грубо казано. Този път останах очуден, нито гърба ме е болял, нито крака. Дали заради хубавите преживявания и положителните емоции... Останах много доволен от представянето и поведението на ЖИГУЛИТО!

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1166
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Kromida » 04 юли 2016 17:02

Viper, аз не мога да разбера какво искаш - да изкараш Ладата изцяло негодна за нормално пътуване, или да посочиш колко много по-добра кола от нея е дъртият Мергел? Аз пак ще ти кажа - зависи от конкретната Лада. Мога да ти кажа с чисто сърце, че една Лада с нови носачи, селенови втулки и среден клас амортисьори - да, не руски, но какво от това - като поведение по завоите и дупките може да ти даде коНфорта, който ще ти даде и един Мерцедес 190/124 със среден клас окачване. Не говоря за оригинални амортисьори от Балкан стар, говоря ти за Kayaba например - понеже ги има и за 2те марки. Стига с тоя хейт, Ладата си е достатъчно удобна кола, а Мерцедес от 1990 година не е Порше Панамера.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Frysco » 04 юли 2016 19:01

Ладата си е чудесна кола за началото на 70-те и по нищо не отстъпва на другите марки и модели, от своя клас.Сравняването с по-нови модели е некоректно, още повече с такива от друг клас.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1486
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ на 25 години - класически автомобил или не?

Мнение от Дрон » 05 юли 2016 03:19

Веднъж човек карал Класика, всяка друга кола я кара като Лада. Мен винаги ми се смеят за дръпната напред и вдигната седалка ;) Ама мен така ми е удобно. През всичките години единственото неудобсво на ладата е това че десния крак се сварява поради незатварящото кранче на парното и това, че ако имя някой зад теп те ръчка през седалката.

Най-неудобната кола, която съм карал до момента е Пежо 206, няма по-голямо дърво.... всъщност забравих УАЗ 452 ;) Там под комфорт се разбира просто да си седнал :) Сивика също е една от отвратителните коли, все едно някой те сурка по асфалта ;)
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта