Съвет за акумулатор

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
kostov
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3
Регистриран: 01 септември 2008
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21061

Съвет за акумулатор

Мнение от kostov » 27 юни 2020 07:27

Ладата не съм я карал от 10 години и както написах по-горе не си спомням вече как беше. Освен това пак както написах по-горе колата в момента не е при мен за да си проверя сам това, което ви питам.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6931
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 121
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Съвет за акумулатор

Мнение от Денис И. » 27 юни 2020 08:58

Кабелите са достатъчно дълги. Слагал съм и с ляв плюс и с десен ... стигат си без проблем.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5721
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 266
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Съвет за акумулатор

Мнение от LADA-2107 » 28 юни 2020 01:07

Денис, на Самара може би, на Класика не. Не стигат.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6931
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 121
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Съвет за акумулатор

Мнение от Денис И. » 28 юни 2020 21:50

За Класика, може да си прав ... на Самара и на VW Passat със сигурност става ... :D
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5721
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 266
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Съвет за акумулатор

Мнение от LADA-2107 » 29 юни 2020 08:14

При класиката плюсовия кабел става, няма проблем, обаче масата иска удължаване. Конкретно на 2101 и 2105. За другите модели не мога да кажа, но предполагам, че е същото.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 427
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 76
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Съвет за акумулатор

Мнение от m_g » 29 юни 2020 09:44

На Класика не е проблем да се обърне акумулатора с десен плюс и да се вземе маса от пантата на капака. Нооо - плюсът става много близо до корпусът на въздушния филтър и може да стане пожар при лошо стечение на обстоятелствата. Ако е да се повозиш из двора и да сложиш от друга кола, може, но за редовно ползване не е най-добрата идея.
Аз карам с Гигават, този на Жигулата е на 4г, сега го сложих на Волгата, държи се супер. На Волгата го сложих на Нисата, а нейния ме мързи да го заредя.
Акумулатори с ляв плюс има предостатъчно, 55-60Ah й стигат напълно.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6931
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 121
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Съвет за акумулатор

Мнение от Денис И. » 29 юни 2020 12:37

Има и друг "трик" който съм правил, но не го препоръчвам на хора, които нямат необходимата техника и познания - обръщане на полюсите на акумулатора, т.е. минуса става плюс, а плюсът минус ...
Този метод има няколко нюанса, които следва да спомена:
- увеличава се капацитетът на акумулатора
- намалява се стартовият ток на акумулатора
- плюсовата клема е с различна дебелина от минусовата и трябва или да ги размените или да "уплътните" където е нужно за да има добър контакт
- увеличава се двойно животът на акумулатора
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 387
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 84
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Съвет за акумулатор

Мнение от 0gn » 29 юни 2020 17:02

Ми то стартовия ток им е ахилесовата пета. Той като си тръгне, върви пали после (secret)

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1463
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 96
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Съвет за акумулатор

Мнение от plamil » 29 юни 2020 18:14

Денис И. написа:
29 юни 2020 12:37
Има и друг "трик" който съм правил, но не го препоръчвам на хора, които нямат необходимата техника и познания - обръщане на полюсите на акумулатора, т.е. минуса става плюс, а плюсът минус ...
Този метод има няколко нюанса, които следва да спомена:
Има и още един нюанс - вероятността да гръмнеш изправителния блок в алтернатора приближава 100% при размяната на полюсите на акумулатора. Също така и всички други консуматори чувствителни към поляритета на захранващото напрежение - радио, безконтактно запалване и т.н.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6931
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 121
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Съвет за акумулатор

Мнение от Денис И. » 30 юни 2020 12:58

Това само ако объркаш полюсите и забравиш, че си ги разменил. Иначе няма никакви други рискове.
При старите стартери намаленият стартов ток наистина ще е проблем. При редукторните - няма драма.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Отговори

Върни се в “Общи приказки”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта