Съвет за акумулатор
- kostov
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 4
- Регистриран: 01 септември 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21061
Съвет за акумулатор
Ладата не съм я карал от 10 години и както написах по-горе не си спомням вече как беше. Освен това пак както написах по-горе колата в момента не е при мен за да си проверя сам това, което ви питам.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6966
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 124
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Съвет за акумулатор
Кабелите са достатъчно дълги. Слагал съм и с ляв плюс и с десен ... стигат си без проблем.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5789
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 277
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Съвет за акумулатор
Денис, на Самара може би, на Класика не. Не стигат.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6966
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 124
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Съвет за акумулатор
За Класика, може да си прав ... на Самара и на VW Passat със сигурност става ... 

http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5789
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 277
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Съвет за акумулатор
При класиката плюсовия кабел става, няма проблем, обаче масата иска удължаване. Конкретно на 2101 и 2105. За другите модели не мога да кажа, но предполагам, че е същото.
- m_g
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 377
- Регистриран: 12 март 2008
- Репутация: 77
- Местоположение: София
- Автомобил: 2101+M21
Съвет за акумулатор
На Класика не е проблем да се обърне акумулатора с десен плюс и да се вземе маса от пантата на капака. Нооо - плюсът става много близо до корпусът на въздушния филтър и може да стане пожар при лошо стечение на обстоятелствата. Ако е да се повозиш из двора и да сложиш от друга кола, може, но за редовно ползване не е най-добрата идея.
Аз карам с Гигават, този на Жигулата е на 4г, сега го сложих на Волгата, държи се супер. На Волгата го сложих на Нисата, а нейния ме мързи да го заредя.
Акумулатори с ляв плюс има предостатъчно, 55-60Ah й стигат напълно.
Аз карам с Гигават, този на Жигулата е на 4г, сега го сложих на Волгата, държи се супер. На Волгата го сложих на Нисата, а нейния ме мързи да го заредя.
Акумулатори с ляв плюс има предостатъчно, 55-60Ah й стигат напълно.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6966
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 124
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Съвет за акумулатор
Има и друг "трик" който съм правил, но не го препоръчвам на хора, които нямат необходимата техника и познания - обръщане на полюсите на акумулатора, т.е. минуса става плюс, а плюсът минус ...
Този метод има няколко нюанса, които следва да спомена:
- увеличава се капацитетът на акумулатора
- намалява се стартовият ток на акумулатора
- плюсовата клема е с различна дебелина от минусовата и трябва или да ги размените или да "уплътните" където е нужно за да има добър контакт
- увеличава се двойно животът на акумулатора
Този метод има няколко нюанса, които следва да спомена:
- увеличава се капацитетът на акумулатора
- намалява се стартовият ток на акумулатора
- плюсовата клема е с различна дебелина от минусовата и трябва или да ги размените или да "уплътните" където е нужно за да има добър контакт
- увеличава се двойно животът на акумулатора
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- 0gn
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 април 2008
- Репутация: 84
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21013
Съвет за акумулатор
Ми то стартовия ток им е ахилесовата пета. Той като си тръгне, върви пали после 

- plamil
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1483
- Регистриран: 04 февруари 2009
- Репутация: 103
- Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
- Автомобил: ВАЗ 21043
- Контакти:
Съвет за акумулатор
Има и още един нюанс - вероятността да гръмнеш изправителния блок в алтернатора приближава 100% при размяната на полюсите на акумулатора. Също така и всички други консуматори чувствителни към поляритета на захранващото напрежение - радио, безконтактно запалване и т.н.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6966
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 124
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Съвет за акумулатор
Това само ако объркаш полюсите и забравиш, че си ги разменил. Иначе няма никакви други рискове.
При старите стартери намаленият стартов ток наистина ще е проблем. При редукторните - няма драма.
При старите стартери намаленият стартов ток наистина ще е проблем. При редукторните - няма драма.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта