Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6748
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от Денис И. » 11 окт 2018 10:09

http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1531
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от tojaga » 11 окт 2018 11:12

Много добре!

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от Frysco » 11 окт 2018 11:34

Моели ти зеем ено интервиу? (hiro)
Добра работа.

Преди време от една друга медия ми поискаха кратък писмен коментар по въпроса за старите, новите коли, екологията и данъците:

"Тази тема си има перманентен, или казано на чист български, персистентен интерес. Колкото хора има, толкова и мнения. Гледната точка на мнозинството е, че дъртите коли много цапат и трябва да се махат, крайно настроените от тази група дори смятат, че е по добре собствениците им пеш да ходят, отколкото да карат "старите трошки". В тяхното мнение има известна логика, но тя е валидна, ако не познаваме ситуацията в детайли. Първо, редно е да се направи едно уточнение, че между стара и стара кола може да има огромна разлика. Да се обобщават всички под един знаменател е погрешно-има чаровни ретро автомобили, които радват хората по паради и изложения, съществуват и стари возила в ужасно състояние, които се ползват ежедневно. Справедливо ли е и едните и другите солидарно да отговарят пред обществото за замърсяването на въздуха, което се появява в разгара на всеки отоплителен сезон?
Преди всичко, аз защитавам тезата, че няма стар или лош автомобил, има поддържан или не. Държавата е създала или по точно е видяла, как да се направи система за оценяване на това състояние. Оттам нататък, не би трябвало да съществуват повече полемики, счупени ли са старите коли или не са. Разбира се, когато има пороци в системата за проверка, може много да се говори, но защо вината да е в собственика? Ами... защото когато не можеш да обвиниш себе си, по добре обвини този, който не може да се защити.
И така става ясно, защо старите коли трябва да носят отговорност, че са счупени, независимо дали наистина са. А дали замърсяват въздуха? Да, има много стари автомобили, които не покриват никакви еко норми, някои са произведени когато ги е нямало, а други-когато ги е имало, но вече не могат да ги покрият. Любопитна подробност обаче е да се види, каква точно е разликата в емисиите на колите покриващи различни стандарти. Защото всъщност, голямата разлика е между тези които не покриват никакъв стандарт и евро 1. От евро 1 до евро 6, не са толкова големи. И съвсем малки между евро 3 и 4 и евро 6. (тук следва графика, но ме мързи да я правя отново). За да имаме проблем със замърсяването обаче, са ни необходими много коли. Но колите непокриващи никакви норми, са много малко, спрямо всички, някъде около 2%. Масовите коли са тези покриващи евро 3 и 4. И така стигаме до извода - проблема не е заложен във възраста на автопарка у нас. Българите масово си карат коли, покриващи някоя евронорма. И може да се върнем на въпроса за изправноста им, тоест чисто и просто, проблема си е на държавната администрация, която не може да се справи с контрола на техническата изправност на МПС-тата.
Ако тя успее, тогава собствениците на стари автомобили трябва да си отдъхнат, че не би трябвало да бъдат наказани, защото просто са стари. А съвсем справедливо и редно е, да бъдат наказани тези, които са неизправни, независимо от годината им на производство.
А напоследък се работи по въпроса и за данъците на колите. Защо, питат, старите коли имат ниски данъци, а новите високи. Първо, защото говориме не за всичките данъци, а само за един-данък собственост. Който се интересува, нека провери в интернет, какви данъци се събират за един автомобил и по какъв начин. И ще се окаже, че масово сме в заблуждение. Еко данъкът не е компонента от данък собственост. А за последния е нормално, да е по нисък, ако колата ти е с ниска стойност. В противен случай, защо да не плащаме и по-висок данък за старите сгради?"

Но така или иначе, не го побликуваха.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2772
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от butaloto. » 11 окт 2018 23:26

Хубаво, че се дава светлина върху соц автомобилите, че влизаме под прожекторите.. малко да се напомни за руската школа, че няма да изчезне скоро. (victory)
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

verde
Мнения: 1456
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 29
Местоположение: София

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от verde » 14 окт 2018 01:03

Добре, Денис!

Но някои от нас разчитат точно на ВАЗ и нямат други коли. Например нашето семейство. Мой колега и приятел от Русе преди 2-3г. ме пита дали нашата ВАЗ 21013 ще ни закара до Кавала!? Аз му отвърнах утвърдително. И до Париж бих тръгнал отново с нея, но моята жена предпочита евтините самолетни полети.....До Италия с тях летяхме миналата и по-миналата година, а някога и там сме ходили именно с тази кола.
Това лято моята жена също се съмняваше дали е годна да ни закара до Кавала и споменаваше за някакъв автобус дотам......Аз и казах, че ако се наложи бихме могли да пътуваме с него, но не вярвам да се случи. Познах.....Тогава си имах описания в моята последна тема проблем с паленето, но го реших успешно и заявих, че ще тръгнем с нея. Никакви неприятности не ни сполетяха по пътя. Аз винаги я проверявам старателно, както се проверява самолет!

Малко не съм съгласен, че тя е съветски автомобил, защото е лиценз на Фиат 124. Смятам я за италианска кола. Руснаците нямаха капацитета да създадат такъв сполучлив автомобил и поради тази причина прибегнаха до Фиат. Същото се отнася и до поляците, но те взеха по-несполучливите Фиат 125 и 126 от Италия. За незнаещите ще напиша, че този сполучлив Фиат 124 се произвеждаше пак по лиценз като Сеат 124 в Испания и Мурад 124 в Турция. Тоест и други са го харесали.
Колкото до носталгията по соца, аз нямам такава. Доста противно беше онова прехвалено от някои време, но и сегашното е. Аз не мога да изразя своите предпочитания и да кажа кое от двете ми допада повече. Хубавото беше, че нашите родители, баби и дядовци бяха живи, а сега не са..... Само майка ми остана от всички роднини, а аз и моята жена неумолимо остаряваме......Все още сме далеч от пенсионната възраст, но това не ни утешава.......

С тъга гледам на оценката от приятели и познати, че още ползваме този автомобил. Не бих казал, че особено се вълнувам, но се учудвам, че по вещите те съдят за човека и определят отношението си към него! А те не посещават нито концерти, нито изложби, нито представяния на книги, даже ледените фигури в Русе не отидоха да видят, където входът беше без пари! Снимах ги и възнамерявам да пусна тема с тях тук като кача снимките. И това се оказа интересно изкуство.....В Гърция и на митницата пък се възхищават като видят нашата запазена кола.....По наши бензиностанции също......И катаджии са се възхищавали.......Веднъж ме спряха само за да я разгледат без да ми искат документи!
Споменатият колега се гордее с 2бр. Сони с диагонал повече от метър и 2коли-Тойота и джип. Пита за пореден път колко ни струва почивката в Кавала и каза, че толкова пари не дава и предпочита Обзор или Приморско.......Да, но аз не го агитирам да ходи в Кавала......За Флоренция каза, че имаме грешни пари и ще ги дадем! Дадохме ги и никак не са грешни.......Докоснахме се до голямото изкуство, вместо да се гордеем с нов скъп автомобил, телевизори и др. вещи. Не съжаляваме.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от Frysco » 14 окт 2018 23:36

Верде, намесваш много теми накуп. Не съм сигурен, че всички те са преплетени в зададената в интервюто, но... пък са интересни.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1010
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от Viper » 15 окт 2018 11:22

Ние тоя Фиат като сме го правили.... автоваз не е бил заплануван даже :D
Ще избегна да вземам страна като цяло по въпросите изписани в постовете...
Само ще кажа едно голямо браво за Денис, за адекватността с която отговаря на всички въпроси и се опитва да развенчае стереотипите около нашите возила.
ПП. Има хора дето и основната им кола и резервната им кола пак е ВАЗ :cheers:
Газ до ламарината.... и т'ва е!

verde
Мнения: 1456
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 29
Местоположение: София

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от verde » 16 окт 2018 01:26

Да, вярно е, че намесвам доста теми, но те мъничко са правокирани от темата на Денис. Не възнамерявам да споря с никого. Просто давам малко информация и споделям лични впечатления и възгледи. Надявам се да е интересно за всички, които четат темата. За мен вещите не са най-важното. Неведнъж съмо го подчертавал и не смятам занапред да градя авторитет в нечии очи с вещи. Неслучайно публикувах доста снимки от ретропарадите. Това е мое хоби и не само мое......Мога и интересни снимки от Флоренция и Пиза да ви покажа в специална тема.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 294
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

За старите съветски автомобили и носталгията по соца

Мнение от bgbul » 17 окт 2018 21:50

Денис, представянето беше на ниво и чудесно. Браво!
Колкото и коли да има човек, трябва да има и една Лада. За мен не важи(имам няколко), но за другите според мен е валидно, защото:
1. Лада Нива НЯМА АЛТЕРНАТИВА като джип 4х4, като икономичен джип и като удобство на дълъг път. Съчетанието на тези качества изкарва Нива на преден план. Няма да споря с никой, защото съм минал през всички марки джипове (освен Мерцедес G класа). Изводът ми е на база личен опит. Един е по-комфортен (тих и окачване), друг по-проходим (с блокажи в мостовете), трети е по-бърз на магистрала (с голяма кубатура), дори има спор , че има и по-икономичен, но аз не съм видял още такъв.
Така, че Нива никога не е номер 1, но в комбинация от всичко изброено изпъква.
2. Лада за сега е ненадмината в експлоатация при строителни ремонти и селски пътища.
Никой не я жали и товари до дупка.
Никой не я пази и кара яко по "прекрасните" ни пътища без дупки. И въпреки това Лада издържа.
3. Данък около 25 лева.
4. Газифицирана харчи колкото на метан другите марки. (имал съм такива коли). Около 10 лв/100 км.
5. Всеки по-стар майстор познава Лада и ремонтира с лекота.
Не ми се изрежда повече, но Лада скоро няма да умре и да изчезне. И не заради носталгията.
Ще я има още защото хората все повече осъзнават, че тази колица издържа това, което другите автомобили НЯМА да издържат.
Това е мнението на човек, който кара всеки ден над 300 км с Лада Нива и не се оплаквам.
И всеки ден се чудя КАК издържа тази кола всичко което и причиняваме?

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост