Дилема за покупка на нова кола

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 795
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 40
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от viksanlg » 23 авг 2019 10:49

До колкото разбирам специално колегата пък и мен не ни стряскат завишените цени от задължителното обслужване, а по скоро отношението на сервиза към обслужвания автомобил (качеството на обслужване) и може би материалите, които се влагат в него.
За мен лично няма по хубава кола от новата,не само да си смъкнеш найлонките сам ами усещането за стегнатост на окачването и приятната работа на новия неразработен мотор.Забравяш за всички съпътстващи проблеми на старата кола поне 100 000 км.,само консумативи.Моята ладичка не съм я пипал до 120 000 км.,а за първи път смених носачи и биалетки на 240000 км. отново с оригинални.Важното е правилната оценка на всеки един от нас да прецени от какво точно има нужда и може ли да си го позволи !
Последна промяна от viksanlg на 23 авг 2019 22:18, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1486
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от Дрон » 23 авг 2019 11:17

На първата година новата кола вече е загубила близо 50% от стойността си... Единственото хубаво е, че не е голям шанса да изтеглиш късата клечка, което може да се случи с кола 2-ра употреба.
Цените за обслужване, консумативи и ремонти изобщо не подлежат на коментар.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 362
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 31
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от amitko » 23 авг 2019 17:56

А на втората година колко е загубила. А на третата. И т.н докато стигне цената на стара кола за 10к

Така може да се разсъждава ако купувам колата само за да я продам след година. То и сирене като си купя от магазина, отвън вече струва по малко, но това не е причина да стоя гладен.

xm_net
Мнения: 163
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 58
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от xm_net » 23 авг 2019 22:44

viksanlg написа:
23 авг 2019 10:49
Важното е правилната оценка на всеки един от нас да прецени от какво точно има нужда и може ли да си го позволи !
Ето тука е истината! Всеки сам да си прецени какво търси според собствените си виждания и представи и да си даде ясна сметка, дали има възможностите "да си надвие на масрафа". Какво толкова страшно има в цените за обслужване не разбирам - все едно, че колата всеки ден ще е в сервиза? Поне половината членове на форума вероятно имат познати чрез които биха могли да купят масло, филтри и каквито и да е части на преференциални цени и го правят разбира се, в което няма нищо лошо, аз също имам такива. Означава ли това, че трябва да карам някой барутник на неизвестен брой километри, купен на цената на една кафе-машина само защото обслужването му ще излезе по-евтино?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5535
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от LADA-2107 » 24 авг 2019 21:35

Барутник? 10 годишен Мерцедес (БМВ, Ауди) срещу нова Корса (примерно). Кое е барутник?

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1486
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от Дрон » 25 авг 2019 00:15

Не вярно, така може да ръсаждаваш ако решиш да си купиш кола на 1, 2 години за половината пари.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

xm_net
Мнения: 163
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 58
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от xm_net » 25 авг 2019 22:30

LADA-2107 написа:
24 авг 2019 21:35
Барутник? 10 годишен Мерцедес (БМВ, Ауди) срещу нова Корса (примерно). Кое е барутник?
За мен лично (пак повтарям "за мен лично") тук дилема няма - според моите нужди, представи и виждания новата Corsa определено е фаворит! Благодаря за 10-годишния MB или BMW-то на над 400к километра с неясна история относно ремонти, проблеми и т. н., защото тези с ясна история на такива години са доста по-скъпи от новата Corsa! Имал съм възможност да карам автомобили от висок клас втора ръка и истината е една - независимо колко е стар един автомобил от висок клас, неговата поддръжка си остава, като за такъв и който не е готов да посрещне подобен разход, няма смисъл да си го причинява. Кое е вярно и кое не е, човек разбира от собствения си опит, може просто моят опит да ме е сблъскал с автомобили, които са повлияли за оформянето на мнението ми в определена посока, но това не е причина, да го променям само защото някой има друго мнение. Аз споделям моето виждане и не искам да го налагам на никого, а когато става дума за пари особено, всеки трябва да си вземе решенията сам и после да си носи последствията или пък да се радва на добрата сделка!

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 362
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 31
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от amitko » 27 авг 2019 00:04

Абсолютно подкрепям горното мнение. Още повече, че изначално автомобилите от по висок клас са в по-малки тиражи. От там частите за тях са по-редки и по скъпи. Имам предвид нови, оригинални части. Да не се окаже, че вентилатор за радиатора струва 2к евро, на кола, която е купена много на далавера за 5к евро.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3690
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от kiril_bulgaria » 27 авг 2019 13:49

Следих темата.
Сеата, за 122.000км нищо, ама и едно болтче, не съм пипнал.

Но:
Ангренажният ремък (комплект с водна помпа и ролки) се сменя на 220.000км, а и си е цифра.
Съединител, комплект, на около 200.000км, а си е цифра.
На Сеата 1 дюза е 1800лв, а са 4бр. Едно Ауди ги беше почнало като консуматив.
Така, че след 2 години Сеата е пътник и вземане на НОВ автомобил или 1-2 годишен, но от представителство.

Нова, СПОРЕД ВЪЗМОЖНОСТИТЕ, е моят фаворит, с по-голям обем на двигателя, а не да е определяща мощността Всички автомобили са направени да издържат без проблеми 3г или 100.000км. Оттам нататък е въпрос на компановка и производител.
Още по-добре, е кола на 1-2 години. Все още е нова. а цената е на 50% от магазина.
И среден клас. Точка.

Само за пример, зетя в Австрия всеки работен ден изминава минимум 45км + 45км връщане и мисли, че живее близко до болницата. Колата външно е нова, но километрите си оказват влияние върху ходова част, двигател, трансмисия....Затова, като направи 5г си продава колата. И някой я купува, сменя километрите и в БГ се продава като кола, карана само в неделя до църквата от някоя бабичка. Защото на външен вид си е нова кола. И след това почват проблемите. Лъскав, ама болен автомобил. За да дойде в добро здраве, си трябват пари.

Потребителски аватар
Jiguli
Мнения: 129
Регистриран: 14 юли 2010
Репутация: 11
Местоположение: Силистра
Автомобил: ВАЗ 2101

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от Jiguli » 10 сеп 2019 15:11

От доста време следя Шкода Октавия на 2-3г. от официалния вносител, с оставаща гаранция. Ами няма такива, на които цената им да е на 50% от нова ... Ако има, то е над 6-7г. и на над 250000км., смляна от каране. Западняците не са прости за да си продават колите, просто имат възможности и не си броят стотинките като нас. След определени години/километри, както писа kiril_bulgaria, започват смени на основни, скъпо струващи консумативи и притежанието на такъв автомобил става нерентабилно. Затова гледат и да се оттърват от тях, докато не са започнали сериозните подмени. Ние ги купуваме от немай къде и като започнат да кихат и кашлят после - ревем, че са боклуци и гледаме да маскираме нещата и да ги пробутаме на следващия по веригата ... Автомобилите и автомобилната индустрия отдавна не са това, което бяха. Вече не се произвеждат дълговечни автомобили - никой производител няма сметка от такива. Произвежда се да изкара определен пробег или години, докато мине гаранцията и след това ... С напредъка на технологиите, изчислителната техника, (още след 2000г., а може и от по - рано) позволява да се изчисли с много голяма точност ресурса на даден възел или агрегат и се произвежда за да изкара точно толкова. В мииналото това не е било възможно и производителите са се презапасявали. Затова и тогавашните коли бяха много по - здрави и с по - голям ресурс.

Та, за мен няма по - хубаво от новия автомобил, стига да имам възможностите да си го позволя. За момента не мога ...
Разбира се, тук изключвам автомобили със сантиментална стойност за собственика. :cheers:

ПП
Относно дилемата на автора и аз съм за Сузукито. Като оставим настрана дизайна, съм убеден, че технически ще е по държелива. Няма логика да има толкова голяма разлика в цената (това с отстъпките, нали ви е ясно, че е трик) и да предлагат едно и също. Към Хюндай, както и всичко корейско съм с дълбоки резерви относно качеството, поради преки наблюдения върху доста техника (предимно изчислителна, малко климатична и автомобилна) произведена от корейски компании. Така и не успяха да постигнат завидното качество на Японците. Мине - не мине и току цъфне някой ярък гаф в медиите. Единствената корейска марка, която съм харесвал във времето бе марката GoldStar, но те пък ползваха предимно японски части ... Това е лично мое мнение и не ангажирам никой с него!
ВАЗ 2101 Жигули - 1973г.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост