Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1138
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 26
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от Viper » 27 дек 2019 15:22

Колеги, понеже след каскадата на събора ми свалиха номерата, днес разбрах, че стари номера не връщали и трябва да пререгистрирам колата, което от една страна ме ядоса, защото си харесвах старите номера, но от друга страна ме накара да се замисля.
Забелязвам, че на доста коли и нови, и стари, вече не се пише номер на двигателя, това някаква вратичка ли е или какво. По принцип всичко си ми е изрядно, но желая за новия талон и регистрация да не ми бъде вписван номер на двигателя, някой да сподели опит ако има такъв.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
vesko0o
Мнения: 459
Регистриран: 22 ноември 2010
Репутация: 1
Местоположение: Аксаково
Автомобил: 04 05 и 07
Контакти:

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от vesko0o » 27 дек 2019 18:59

Почти невъзможно е да я оставят без номер на мотора. Повечето коли които са без номер са нов внос а в чуждите талони няма номер на двигател и не го търсят с изключение във Варна където и да е наврят трябва да го видят :police:

милен
Член на Лада Клуб България
Мнения: 45
Регистриран: 21 април 2008
Репутация: 3
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 21061

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от милен » 27 дек 2019 21:54

Съгласно член 18 и член 19 на Наредба I-45 на МВР, когато е прекратена регистрация със ЗППАМ по член 171 на ЗДВП и същата не е обжалвана и е влязла в законна сила, то иззетите номера се унищожават и МПС се регистрира с нови номера (сиреч се прави нова регистрация). За номера на двигателя няма да се разминеш да го пишат "без номер". Пак съгласно горецитираната Наредба, ЗДВП и още ред нормативни документи се вписва номера на двигателя, с цел издирването им при противозаконно отнемане на МПС. Това е в родното БГ. Ако "заличиш" номера на двигателя се води интервенция и може да се простиш със "скъпата" Лада. Това е в общи линии.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5665
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от LADA-2107 » 07 яну 2020 10:53

В Стара Загора също залягат да гледат и да търсят номера. Оглеждат двигателя от всякъде. Наскоро регистрирах една кола, в софийските талони пишеше "без номер". Гледаха, оглеждаха, знаят на всеки двигател къде е номера. Обаче на моя или нямаше или беше много зацапан, ръждясал, заличен, та в крайна сметка остана "без номер на двигателя".

Има правила и те трябва да се спазват от всички за да има ред.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1138
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 26
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от Viper » 07 яну 2020 18:12

Ясно, освен вуйчо владика, няма какво да ме оправи, упражнението не си струва
Благодаря на всички за отговорите, предположих, че е така, но що пък не да разпитам. :roll:
Помня когато минавах за сефте с нея на канал на КАТ, само отвориха и ме питаха "номера същия ли е", отговорих само да и ме пуснаха.
6цата, пък когато минава за сефте кат, след покупката от магазина 94та пък разколачват цялата кола да търсят всички номера, дори този зад жабката, защото са си мислели, че е крадена. :police:
В нормалните страни, двигателя се води запасна част, малко ми е абсурдно все още да се следи точно това, но пък...
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5665
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от LADA-2107 » 07 яну 2020 20:08

В нормалните страни никой не стига до там да сменя двигател или да прави основен ремонт. Карат колкото им е гаранционния срок, после купуват друга кола, а старата я продават на баламурници като нас.

Номер на двигателя трябва да се следи и аз съм "ЗА" тази практика, макар да съм със сменен двигател. Защото в България е пълно с тарикати които искат да карат мощна кола, обаче не искат да плащат. После се стига до обяви от типа: "Продавам БМВ 330 - по талон се води 316, колата не е регистрирана с "новия" двигател, но давам оригиналния бонус!!!".

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 60
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от Ivelin__ » 12 яну 2020 22:14

LADA-2107 написа:
07 яну 2020 20:08

Номер на двигателя трябва да се следи и аз съм "ЗА" тази практика, макар да съм със сменен двигател. Защото в България е пълно с тарикати които искат да карат мощна кола, обаче не искат да плащат. После се стига до обяви от типа: "Продавам БМВ 330 - по талон се води 316, колата не е регистрирана с "новия" двигател, но давам оригиналния бонус!!!".
С какво ти пречат тези "тарикати"? Ако технотест дават да се слага двигател който не е сериен или повече от 10% по-мощен от най-мощния слаган на това купе, ок, ама не е така. Навсякъде другаде хората сменят двигатели както си искат(да, с подобрения по останалата част от колата), тука е невъзможно да се узакони.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5665
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от LADA-2107 » 13 яну 2020 09:08

Нямам нищо против тези които минават Технотест и узаконяват промените, а след това плащат данъци и застраховки за реалната кубатура и мощност.

Дразнят ме тези "селски тарикати" които купуват автомобил с двигател 1600 кубика, монтират 2800 - 3000 кубика, увеличават мощността двойно, но не узаконяват/регистрират промените и карат мощна кола с малък данък и застраховка. После живеят със самочувствието, че са "голямата работа" и са прее*али системата. Не е правилно и не е честно спрямо съвестните граждани които са купили коли с оригинално "голям" двигател и плащат колклто трябва. Аз като собственик на автомобил с оригинален двигател 210 коня се чуватвам ощетен.

Друг е въпроса тези промени колко адекватно са направени, тази кола след присаждането на мощния двигател дали има нужната здравина, стабилност, и спирачки.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 60
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от Ivelin__ » 13 яну 2020 09:45

Еми виж им отговорите на въпросите в сайта и ще разбереш защо не се узаконяват такива неща - защото технотест се имат за по-важни и от тюв, и от шведите, и от американците.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5665
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Въпрос относно пререгистрация в КАТ

Мнение от LADA-2107 » 13 яну 2020 12:08

Не се узаконяват, за да не плащат, висок данък, и застраховка. Другото са оправдания. Който иска да кара мощна кола, да си купи такава. Пак давам пример с БМВ-тата. Ако искаш да си изряден, защо ти е да купуваш 316-ка и да присаждаш 3-литров двигател. Защо не купиш направо едно 330 и да караш? Да не мислиш, че ще излезе по-евтино?

Какво беше едно време през 90-те? Пълно с Лади, Москвичи, Волги - рязани и правени на пикапи. Ама кой какво правил, как го провил... Бутнал някой лев и хайде - законен и после влачи, мъкне, вози, пари изкарва....

Отговори

Върни се в “Общи приказки”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост