Дилема за покупка на нова кола

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Вальо
Мнения: 3
Регистриран: 01 юни 2020
Репутация: 0
Местоположение: BG / CH

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от Вальо » 01 юни 2020 11:21

Здравейте аз съм нов във форума, и ви питам щото рано или късно ще си купя или една нова нива дълга база или един хнтер може би втора ръка, ма ми се струва че няма със климатик,употребата ще му е дълги пътувания ма и по реката и през реката и по балканите. Сега имам и един П38 рандж ровер ма си е малко колектор, имал съм и един дефендер ма цената му е страхотна!

Мерси и извинявайте за грешкитеми ма сам извън България от 1972г, от 10 годишен, и се прибирам пенсионер във родината на края на юни. :)

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 377
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 77
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от m_g » 02 юни 2020 15:58

Вальо, Нива дълга база до колкото знам вече не се внася, защото няма европейска хомологация. УАЗ Хънтър е съвсем безумно изделие.
Ако имаш носталгия, купи си обикновена къса Нива или обикновен УАЗ, но вече препипан от някой грамотен за 5-6000 лева.

В България данъците и застраховките не са високи. Не е проблем да си купиш нормален комфортен нисък автомобил за града и за дълги пътища и да оставиш един стар кокал от рода на Рейндж П38 или каквото и да е там - Ленд Крузър, Паджеро и т.н. за каране по черни пътища. Инфраструктурата тук стана много добра в последните години, вече почти няма истински разбити пътища, като тия от преди 20г. Ловците и феновете на офроуда правят така.

Нова Лада Нива е груба грешка. Качеството й е мизерно. Имаше тема тук - и още си я има. Писах на човека и го предупредих. Не ме послуша, макар че за разлика от него съм автомобилен инженер, работя в голяма автомобилна компания и имам ама много ясно наблюдение над паркове от Ниви - още ги има по енергийни предприятия, по общини и т.н, макар че и там ги мразят и гледат да ги разкарат вече... Всеки механик, който е правил съвременна нива, твърди, че е адски боклук. Аз му го написах малко по-културно на колегата. Той отговори надуто и си купи нова Нива. Дотук добре. Ама реши и да я кара. Е, сега си има дълга и напоителна тема как новата нива тресе, хлопа, троши се и никой ремонт не минава по гаранция. Не е смешно, а трагедия. Човекът е набил сигурно 30000лв в това недоразумение.
Хънтър е още по-ужасно калпав от Ладата, като и частите са му скъпи поне колкото на западна кола, ако не и нагоре.
Имам и карам стара Волга, знам повечето магазини на УАЗ в България наизуст.
Неслучайно вече никъде по офроуд излети не можеш да видиш УАЗ. Някога беше пълно с почти некарани военни джипки на безценица. Караха ги за лов и офроуд. Минаха 15г от тогава и всичко замина за скрап. Виж в Офроуд България форума как умряха секциите за УАЗ и за ГАЗ-69. Който иска джипка за трошене си взима Самурай или Джимни, или Витара... Евтини, японски, държат на доработки и много по-надеждни от Нива или УАЗ.
Руски автомобил си струва да се купи само ако си ентусиаст, имаш прилични доходи, много време, място за практикуване на хобито и нужните технически познания.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5789
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 277
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от LADA-2107 » 03 юни 2020 10:40

УАЗ не мога да коментирам - никога не съм имал, никога не съм карал.

Нива - от едно известно време (няколко години) ми се искаше да пробвам, но така и не се случваше. Съвсем наскоро (преди 2-3 седмици) ми дадоха една Нива пикап да стягам и да карам. Била е служебна, карана неясно от кого с неизвестен пробег. Сядам в колата (не е карана от половин година), запали от третия път, оказа се, че има хидравлика - много приятна изненада. Тръгнах да я изкарвам от паркинга - съединителя ужасен. Подкарах я - хлопа, тропа, дрънчи, вие, тресе... Първо впечатление: "Пълен ужас - добре, че не съм се измамил да купя такъв боклук!". Свързвам се със собственичката и тя ми казва да сменям каквото трябва. 4 нови шарнира, карета на преден кардан, тампони на задните амортисьори. Качвам се да карам - брей, ами тя не била толкова лоша. Даже по едно време започна да ми харесва! За 120 - 130 лв колата е друга. Ако се сменят лагерите на едната главина ще стане.Отварям капака - делко няма - няма да сменям чикчета, кондензаторчета, палци, капачки... Хидро обтегач на веригата, хидро компенсатори на клапаните - нищо не трябеа да се регулира. Двигателя тих - пее. Тук говорим за служебна кола на неизвестни километри с неизвестна поддръжка. Нова ако я купя и поддържам предполагам какво ще е.

Човека с темата за това как нещо постоянно му трясе, вибрира и така нататаък вероятно никога не е имал Лада преди това или е било много отдавна и е забравил какво е. Накратно имаше нереално високи очаквания, както и повечето хора които купуват нова Лада (без значение от модела). Искат да е евтино и много хубаво - няма как. Това, че колата не се ремонтира адекватно и въртят номера в представителството не е проблем в Нива- та или в сибственика. Проблема е в представителството знаят, че няма от къде да купиш по-евтино или по-добро за тези пари и се правят на луди.

Лошите отзиви за Нива - ами тези автомобили предимно са служебни, карат се безмилостно, страдат от лоша поддръжка, карат ги всички.... Следователно колата се чупи - нормално! Следователно хората са недоволни - нормално!Ако ти си карал една Нива десет години и си и взел здравето, с после си се пенсионирал/напуснал и аз идвам след теб, и трябва да се мъча с тази скрап, ще мразя както Нивата, така и теб. Ама да я купя нова и да я гледам и поддържам, ще я обичам. Същото важи и за ловците - купува някоя убута от каране Нива - бивша служебна, нищо не пипне да я стегне. После реве, че се чупи плстоянно - нормално.

Нивата е последния или един от последните истински джипове - чисто 4×4 с раздатъчна кутия, бързи и бавни предавки и всичко това се е управлява ръчно с лостове, не с копчета или още по-лошо от компютър, или най-лошото - автоматични скорости. Пародии от типа на Х-драйв или Куатро, които може и да са приложими в състезателен режим или за магистрала, но на пресечен терен не струват. Лично аз не вярвам, че на тази цена може да се намери нов и по-прохидим джип. И все пак трябва да бъдем реалисти, не да тръгваме с големите очаквания само защото е нова.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 387
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 77
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от bgbul » 04 юни 2020 08:32

Интересна дискусия. Позната, предвидима и ясна.
Инженер, знаещ и можещ - противник на елементарното изпълнение на кола. Друго си е сложната машина. Няма лошо.
И убеден колега на марката минал от разочарованието към нормалното усещане за Нива. Това е добре.
Аз карам Нива отдавна. Минал съм през много марки джипове (вкл. Дефендър дъла база). Накрая подкарах Нива. И ...след толкова каране, години и стотици хиляди км. си мисля да я сменя с друга марка. Е - НЕ СТАВА!
Никоя друга марка не може да ми осигури спокойствието, че където и да се навра, каквото и да счупя за ден ще се оправя и отново ще съм в гората. Просто алтернатива НЯМА.
Но това е мое лично усещане. Нищо повече. Просто споделих.
При всеки избор има изисквания. Моите са едни, но ти колега скачаш от P38 на друг...все ще ти е тясно. Аз като заместител на Нива гледам единствено Митсубиши Паджеро спорт- по-голям, 3.0 бензин ми харчеше 13-14 газ, отзад ресьори, проходим, широк. Но частите ги чаках по една седмица и затова го смених. Иначе и той се чупи колкото Нива. Не се чупят само джиповете, дето седят пред блока.

Вальо
Мнения: 3
Регистриран: 01 юни 2020
Репутация: 0
Местоположение: BG / CH

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от Вальо » 07 юни 2020 11:29

Трябва да коригирам, моя п38 е вев състояние "колектор" на 24г. И няма 100000км.
Ма първо е широк и висок, и ма боли сърцето като слезна на реката през драките (по дубре става със трабантами).
За яапонските коли, първо, частите им са многу скъпи имал съм едно сузуки 413 и беше пробито от ръжда, същу и дветеми субарута.
А Нивата във чиал свят я има, а във българя няма село да няама поне една нива ( за поправка и части това е голям плус за мен!)
Дългата база мъ колебае стоту за дълго пътешествие със палатка на покрива е по удобно, от втора ръка трудно да се знае на колку килуметра съ, какво им е сменено, и какво триабва да се смени ( във двата случая със по качествени части като има. )
Някой знаели какви мъки мъ чакат а ко я купя нова от русия?, От Нар продават още дълги, ма са старите модели без вазможност със климатик от фабриката.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5789
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 277
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Дилема за покупка на нова кола

Мнение от LADA-2107 » 08 юни 2020 08:00

Части за Нива има, поне за сега, както нови, така и ползвани.

Основните проблеми които може да имаш са два.

- С майсторите в сервизите. Като видят руска кола и бягат, не им се занимава и не искат да ги правят. Много трудно да намериш съвестен и добър майстор да ремонтира Лади. Затова и повечето почитатели на марката правят колите си сами.

- С частите, много боклуци има, всеки търговец твърди, че неговото е най-оригинално. В НАР частите са с добро качество уж оригинални, обаче отношението и обслужването не е на нужното ниво (според мен).

Отговори

Върни се в “Общи приказки”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта