Избор на градска кола - автоматик
- vis
- Мнения: 187
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 21
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Избор на градска кола - автоматик
Обмислям идеята да купя още една кола, която да се кара предимно в града. Изисквания: компактни размери, маневрена, задължително с автоматична или роботизирана СК, бюджет до 12 000 лв.
Очаквам вашите предложения за марки и модели, които са се доказали като надеждни и здрави. С интерес ще разгледам и конкретни обяви, ако ми препоръчате нещо.
Очаквам вашите предложения за марки и модели, които са се доказали като надеждни и здрави. С интерес ще разгледам и конкретни обяви, ако ми препоръчате нещо.
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 556
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 30
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
Избор на градска кола - автоматик
Моят съвет е да Не взимаш кола с роботизирана кутия.Няма по-глупаво и калпаво нещо.
"1300" since 1979
- m_g
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 397
- Регистриран: 12 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: София
- Автомобил: 2101+M21
Избор на градска кола - автоматик
Като директен отговор - никакъв шанс при тия изисквания.
По -детайлно - в момента цената на колите втора ръка се вдигна много. С такъв малък бюджет (10 за кола, 2 за ремонт и консумативи), отиваш на кола 2010г. Това в общия случай е скрап на 300-400000км минимум, поне такива се внасят за търговия.
Автомат - няма да намериш, или ако намериш, ще е скапан. Отвори който искаш сайт - малките модели са масово ръчки, автомат ще е някоя нафтова, която на тия години е кандидат за моргата.
Пилотирана кутия е гаранция за проблеми и няма да е евтина за правене. Йоан - 1300 е 100% прав. Бягай с 200 от такова.
Дизел - нафтата е скъпа, има турбо, ще е комън рейл, имат демпферен маховик и си общо взето кандидат за сериозни ремонти.
Бензин - трябва да е нещо с 4 цилиндъра, да не е директно впръскване, без турбо и да става на газ. Масово малките са с по 3, това тресе и бръмчи като фуражомелка.
Читава кола с история от някой от вносителите - върната, бивша фирмена и т.н. сега е поне 25-30000лв за нещо 2016-17г на под 150000км.
С тия 12 можеш да внесеш първоначална и после да изплащаш.
Иначе - търсиш бензинова ръчка и някоя, която е от познат и можеш да проследиш какво й се е случвало.
Ако ще е автомат - отиваш на някакво пребито БМВ, Мерцедес, Пасат, Ауди и каквото друго - ще кара колкото изкара и това е. Поне да има части по моргите, да не е някаква екзотика. Но няма как да е евтино, надеждно, икономично и удобно за паркиране.
Тип дамска кола - първото 208, Ц3, Фабия, Полце, неква Тойотка,... На по 300000км всички ще си искат ремонт и почти сигурно няма да са автомати.
По -детайлно - в момента цената на колите втора ръка се вдигна много. С такъв малък бюджет (10 за кола, 2 за ремонт и консумативи), отиваш на кола 2010г. Това в общия случай е скрап на 300-400000км минимум, поне такива се внасят за търговия.
Автомат - няма да намериш, или ако намериш, ще е скапан. Отвори който искаш сайт - малките модели са масово ръчки, автомат ще е някоя нафтова, която на тия години е кандидат за моргата.
Пилотирана кутия е гаранция за проблеми и няма да е евтина за правене. Йоан - 1300 е 100% прав. Бягай с 200 от такова.
Дизел - нафтата е скъпа, има турбо, ще е комън рейл, имат демпферен маховик и си общо взето кандидат за сериозни ремонти.
Бензин - трябва да е нещо с 4 цилиндъра, да не е директно впръскване, без турбо и да става на газ. Масово малките са с по 3, това тресе и бръмчи като фуражомелка.
Читава кола с история от някой от вносителите - върната, бивша фирмена и т.н. сега е поне 25-30000лв за нещо 2016-17г на под 150000км.
С тия 12 можеш да внесеш първоначална и после да изплащаш.
Иначе - търсиш бензинова ръчка и някоя, която е от познат и можеш да проследиш какво й се е случвало.
Ако ще е автомат - отиваш на някакво пребито БМВ, Мерцедес, Пасат, Ауди и каквото друго - ще кара колкото изкара и това е. Поне да има части по моргите, да не е някаква екзотика. Но няма как да е евтино, надеждно, икономично и удобно за паркиране.
Тип дамска кола - първото 208, Ц3, Фабия, Полце, неква Тойотка,... На по 300000км всички ще си искат ремонт и почти сигурно няма да са автомати.
- vis
- Мнения: 187
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 21
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Избор на градска кола - автоматик
Много крайно изказване, все едно ми се караш, че изобщо съм си позволил да попитам
. Първо, не знам защо така разпредели бюджета. 12 000 е сумата, която бих платил на продавача и не ми се струва малък бюджет. В този бюджет например се вмества симпатичният градски мъник Фиат 500 на под 15 години и още поне 10 нелоши марки и модели. За километрите - митовете и легендите са и в двете посоки. Мит е, лъжа и измама е, че колите по автокъщите са масово на 115 000 км, както пише в обявите. Мит е и това, че не може да се намери такава кола. Например сега в събота вероятно ще ходя да гледам едно Mini на 125 000 км, закупено ново в България, обслужвано само в официалния сервиз. Ако всичко това се потвърди, е възможно да го купя. Другите ти разсъждения, кое става на газ, пък да е без турбо, да не е с демпферен маховик, че ще ме вкара в разходи, също не са ми особено полезни. Сменил съм много коли, всичко това е минало през ръцете ми и знам какво мога да очаквам. Кола на газ няма да карам никога повече, а разходът и цената на горивото не ме вълнуват особено. Колата ще се кара предимно в градски условия и едва ли ще изминава повече от 3-4-5 000 километра годишно. И преди да си казал - защо ти е тогава, като ще я караш толкова малко, ти отговарям предварително. Ами ей така, искам да си имам градски мъник, градска въшка, за да не рискувам да ми попилеят ладата в градската джунгла, а и да я предпазя от преждевременното износването на определени възли, когато колата се кара на къси разстояния и в режим тръгни-спри. Ако ми ударят ладата, моментално ще ми се изпари целият кеф, който все още изпитвам от притежаването ѝ. Защо автоматик - за да я кара и жена ми. Мога да си позволя втора кола, имам си два гаража, нещо друго?
Ако някой смята, че може да ми даде полезна информация, различна от тази, че такава кола не мога да намеря, е добре дошъл.

Ако някой смята, че може да ми даде полезна информация, различна от тази, че такава кола не мога да намеря, е добре дошъл.
Последна промяна от vis на 04 окт 2022 16:20, променено общо 2 пъти.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 7137
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 132
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Избор на градска кола - автоматик
Моят опит с чисто нов Фиат 500, с трицилиндров турбо мотор и ръчна кутия е плачевен. Постоянен престой в сервиза, скърцащи пластмаси, дефектни клапи на парното и т.н. в крайна сметка тотализиран и избавен от мъките.
Аз съм съгласен с това, което казват колегите, че в момента на пазара има търсене, но няма предлагане, което логично вдига цените на автомобилите втора ръка до небето, пример - приятел си купи върната от лизинг Тойота Корола преди 4 години за 32 000 лв, а тази година я продаде за 36 000 лв.
Аз бих изчакал на твое място, освен ако не си на зор де. Аз самият мислех да си продавам едната кола, но после като видях, че няма какво да си купя се отказах и сега си имам една градска въшка и една по-висок клас за дълъг път.
Аз съм съгласен с това, което казват колегите, че в момента на пазара има търсене, но няма предлагане, което логично вдига цените на автомобилите втора ръка до небето, пример - приятел си купи върната от лизинг Тойота Корола преди 4 години за 32 000 лв, а тази година я продаде за 36 000 лв.
Аз бих изчакал на твое място, освен ако не си на зор де. Аз самият мислех да си продавам едната кола, но после като видях, че няма какво да си купя се отказах и сега си имам една градска въшка и една по-висок клас за дълъг път.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- curse_m
- Мнения: 2851
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 80
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Избор на градска кола - автоматик
Прави са колегите, в момента пазара е полудял и цените са нереални. За тия пари твърде стара ще е колата и като отчетем че ще е от съвременен тип т.е. около 10-12г на които ресурса им е осезаемо по-малък, но пък цената за ремонт е осезаемо по висока. Предвид срива на пазарите назапад то и там тия които си купуват коли нови са на все повече от нужда че старата им е счупена вече, а не защото не ги кефи. Така че да се уцели що годе с някакъв ресурс останал в момента според мен в много по-малък шанса. Коли които са обслужвани само в официален сервиз аз лично не бих гледал с добро око, просто всичките са един дол дренки. Но ти си знаеш.
Аз като за Лада форум ще пусна една еретична обява която заедно с докарването ще се впише горе долу в бюджета и със сигурност ще е по надеждна и като за нашите улици - висока, държи на дупки с голям ход на окачването да артикулира кривините. Малка е и се паркира лесно, с големи прозорци и много много добър обзор. Все пак и бъдещето у нас е в по-големи дупки такива дето досега не сме виждали, за жалост. В това е осезаемо по-добра от Вестата която е по близо до западна кола и като си излизам от двора редовно зависвам на две гуми по диагонал.
Еретичната обява, която като за Лада форум се надявам да не ме напсувате, че в другите ще донесът от десет кладенеца вода да обясняват колко си тъп:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 10&ref=srp
Автомата е четири степенен хидротрансформатор като от доста модели Nissan, добре известен и доказан във времето. Но благодарение на него ги няма типичните функционални шумове от скоростите когато е с Ладова кутия, все пак в тоя модел шумоизолацията не е като на Веста.
п.п. Друго което за мен е голям плюс в този модел е че понеже всичко по отопление-климатик и вентилация е с електронно управление за разлика от Веста бутона за затвавяне на клапана за въздуха отвън действа и при изключена перка. Което е огромен плюс, особено в градски условия, и движението сред чадилките.
Аз като за Лада форум ще пусна една еретична обява която заедно с докарването ще се впише горе долу в бюджета и със сигурност ще е по надеждна и като за нашите улици - висока, държи на дупки с голям ход на окачването да артикулира кривините. Малка е и се паркира лесно, с големи прозорци и много много добър обзор. Все пак и бъдещето у нас е в по-големи дупки такива дето досега не сме виждали, за жалост. В това е осезаемо по-добра от Вестата която е по близо до западна кола и като си излизам от двора редовно зависвам на две гуми по диагонал.



Еретичната обява, която като за Лада форум се надявам да не ме напсувате, че в другите ще донесът от десет кладенеца вода да обясняват колко си тъп:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 10&ref=srp
Автомата е четири степенен хидротрансформатор като от доста модели Nissan, добре известен и доказан във времето. Но благодарение на него ги няма типичните функционални шумове от скоростите когато е с Ладова кутия, все пак в тоя модел шумоизолацията не е като на Веста.

п.п. Друго което за мен е голям плюс в този модел е че понеже всичко по отопление-климатик и вентилация е с електронно управление за разлика от Веста бутона за затвавяне на клапана за въздуха отвън действа и при изключена перка. Което е огромен плюс, особено в градски условия, и движението сред чадилките.

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- vis
- Мнения: 187
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 21
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Избор на градска кола - автоматик
Има доста типично градски мъници от популярни марки, които напълно се вместват в условията ми - Опел Kорса, Тойота Ярис, Форд Фиеста и т.н. Мислех, че някой ще каже нещо полезно за тях. Вече съм си набелязал няколко в Пазарджик и Пловдив и тия дни започвам да ги оглеждам на място. А не съм се отказал и от Mini-то, за което споменах, макар че ми е малко далече. Но пък имам кой да направи справка за състоянието му, ако наистина е обслужвано само в официални сервизи.
Мисля, че темата се изчерпа.
Мисля, че темата се изчерпа.
- curse_m
- Мнения: 2851
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 80
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Избор на градска кола - автоматик
А специално за Mini - с две думи BMW и на тия километри реални проблемите са почнали, и са дразнещи, като например тече масло отвсякъде, то вече би трябвало да тече. Изобщо от BMW, Audi и Mercedes модерните такива втора ръка не са изобщо препоръчителни, това се купува вече само чисто ново.
Горните където си изброил са къде по-добра опция. За мен лично никоя не става защото са много ниски, но това си е мое виждане. Хюндай-Киа дребните също не са стока вече, така че бих ги избягвал. Suzuki Swift също е приличен нисък вариант. Toyota традиционно все още държи по висока надеждност от останалите, принципно. И по-малко се хвърлят на мега яки нови технологични неща, от които клиента после да си чупи главата. С това бих сменил Ладата, някой от по-големите им сув варианти.(Чисто нова разбира се) Преди да купя Калинката 2 бях на косъм от Suzuki Vitara, тогава все още беше с атмосферен 1.6 мотор който е добър вариант, в момента с тия турбо 3 цилиндъра не бих дал пари за това за нищо на света.
За мен лично основното нещо което има значение е да не се налага непредвиден ремонт ако може никога, и от повече от 15г вече имам коли които не се е случвало нито веднъж това, от толкова не се е налагало да ме тегли някой и не е се случвало да не стигна за където съм тръгнал. Да чукна да дървената си кратуна, да не е уроки!

Горните където си изброил са къде по-добра опция. За мен лично никоя не става защото са много ниски, но това си е мое виждане. Хюндай-Киа дребните също не са стока вече, така че бих ги избягвал. Suzuki Swift също е приличен нисък вариант. Toyota традиционно все още държи по висока надеждност от останалите, принципно. И по-малко се хвърлят на мега яки нови технологични неща, от които клиента после да си чупи главата. С това бих сменил Ладата, някой от по-големите им сув варианти.(Чисто нова разбира се) Преди да купя Калинката 2 бях на косъм от Suzuki Vitara, тогава все още беше с атмосферен 1.6 мотор който е добър вариант, в момента с тия турбо 3 цилиндъра не бих дал пари за това за нищо на света.

За мен лично основното нещо което има значение е да не се налага непредвиден ремонт ако може никога, и от повече от 15г вече имам коли които не се е случвало нито веднъж това, от толкова не се е налагало да ме тегли някой и не е се случвало да не стигна за където съм тръгнал. Да чукна да дървената си кратуна, да не е уроки!


Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Мнения: 2851
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 80
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Избор на градска кола - автоматик
Сега цъкнах пак на обявата дето пуснах горе и вече я няма, хубавите обяви изчезват бързо на разумна цена. За историята на форума - 5500 евро, 2017г на 80000км някъде с всички възможни екстри за тоя модел. 

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- vis
- Мнения: 187
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 21
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Избор на градска кола - автоматик
Всъщност мисията се оказа напълно възможна. Купих си един симпатичен мъник: Рено Клио 3 бензин, 2009 г., 110 к.с, автоматик - класически автомат. Купих я директно от първия и единствен собственик. Върви много! На магистралата примерно карам със 110 и като задам на круиз контрола 140, ме залепва за седалката - усещането си го бива! Пълна е с екстри, със страхотно озвучаване, та даже и навигация TomTom си има - но пък ми я дадоха без дистанционното на навигацията. И сега ме чопли да си намеря дистанционно и да си обновя картите. Колата е много маневрена и приятна за каране, усещането зад волана е спортно, а автоматът бил много голям кеф!
Не е от най-икономичните градски мъници, но както и друг път съм казвал - разходът е предвидима величина и не ме притеснява. А и плановете ми са да изминавам с тази кола не повече от 4-5 000 километра годишно. Да сметнем какво означава това, ако си бях купил скучна бензинова кола, която гори с 2л/100 км по-малко. Означава икономия от 100 литра гориво годишно, което е по-малко от 300 лв. Един по-голяма непредвиден разход за ремонт и икономията от горивото се изпарява. Или пък турбо-дизелче с малък двигател, което е с много на брой и много скъпи потенциални проблеми, които просто са напъпили и всеки момент ще се случат
.
Ето я количката
Не е от най-икономичните градски мъници, но както и друг път съм казвал - разходът е предвидима величина и не ме притеснява. А и плановете ми са да изминавам с тази кола не повече от 4-5 000 километра годишно. Да сметнем какво означава това, ако си бях купил скучна бензинова кола, която гори с 2л/100 км по-малко. Означава икономия от 100 литра гориво годишно, което е по-малко от 300 лв. Един по-голяма непредвиден разход за ремонт и икономията от горивото се изпарява. Или пък турбо-дизелче с малък двигател, което е с много на брой и много скъпи потенциални проблеми, които просто са напъпили и всеки момент ще се случат

Ето я количката

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост