Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Подготовка за зимата нa автомобила

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 780
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 34
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от viksanlg » 29 яну 2012 22:48

Колега просто се шегувам, но да има разлика от гаража ти и външна температура разбира се .Пробвай ако искаш защото аз също съм забелязал с практиката,че ако сложиш даже чиста вода и ако навън е -4 -5 градуса вечерта, а не постоянна разбира се водата в казанчето няма да ти замръзне, а най-много на пръскалките и по тръбичката !И имам в предвид ако колата не е в гараж.Пробвай разбира се да сложиш такъв препарат на открито.мноог ще съм любопитен какво би излязло на температура да речем от порядъка на -10 макар да съм почти сигурен за замръзването му...!Пиши моля те ;)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1235
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от white_shark » 29 яну 2012 23:25

Час и половина пред вратата на гаража върху леда на земята и няма даже и корица.Сега се прибрах и го оставих на парапета на терасата.Ще го проверя заранта (tease)
Станало е на скрежина като онези сокчета от автоматите.Колегата от Варна все пак позна,а аз се поизхвърлих (victory) :cheers: И въпреки това 2 зими винаги като съм натискал копчето по стъклото е пръскало течност и не е отказвало.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3669
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 82
Местоположение: Царево

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от kiril_bulgaria » 30 яну 2012 15:50

Съвети за студен старт от Русия
http://fakti.bg/avto/29292-saveti-za-st ... sia?page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ако има някой, който разполага с известен опит в стартирането на двигател при температури под -20 градуса, това определено са руснаците. Ето някои съвети, които циркулират из тамошните автомобилни форуми и биха могли да спестят ядове в задаващите се сибирски студове у нас.

● Първото, което трябва да направи водачът още преди да завърти контактния ключ, е да натовари слабо акумулатора в продължение на около 5 секунди, за да се загрее електролитът преди същинския старт. Най-добре е да се включат късите светлини или габаритите.

● След това задължително трябва да се проверят всички превключватели и консуматори на електричество - подгряване на седалките и стъклата, вентилатора на парното, мигачите и т.н. Така акумулаторът няма да бъде натоварен с допълнително потребление, докато захранва най-важния в случая агрегат - стартера.

● По време на опита за запалване не бива да се натиска педалът на спирачката. Светлините на стоповете също хабят скъпоценния ток.

● Преди завъртането на стартера трябва да се включи на контакт в продължение на 4-5 секунди. Това дава време на бензиновата помпа да подкачи горивото. Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.

● Ако автомобилът е дизелов, добре би било подгряващите свещи да бъдат активирани 2-3 пъти преди старта.

● Няма смисъл да се върти повече от 5 секунди. Ако колата не запали за толкова, няма да успее от първи път. По-добре в акумулатора да се съхрани енергия за втори опит, какъвто трябва да бъде направен най-рано 10 секунди след първия.

● Ако двигателят не запали от три или четири опита, по-добре да се откажете, за да не изцедите силиците на батерията напълно. Тогава помагат други хватки от руския автомобилен фолклор, които могат да се видят тук.
Ако акумулаторът падне, а няма кой да бута
http://fakti.bg/avto/19635-ako-akumulat ... oi-da-buta" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2217
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от auto_forum » 30 яну 2012 20:29

https://www.youtube.com/watch?v=KssoaPJxrb0
https://www.youtube.com/watch?v=JDG7K-zdBZY

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1172
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от Kromida » 30 яну 2012 23:21

Колеги- имам един въпрос, който може да го наречете и тъп, ама искам да питам. Само колите със задно ли може да се запалят, ако се бутат назад? Така съм палил Лада и 190ка, а коли с предно също сме бутали назад, ама не палят. Случайност, или си има техническа особеност?

Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 680
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от otoyol » 31 яну 2012 19:30

Как ще палите автомобилите, бутайки ги назад ??? !!! (stupid) (hiro) Предавателното число на задна предавка е най-голямо, т.е. при една и съща скорост на бутане, на задна предавка двигателя бива завъртан с най-големи обороти. При това, механичния импулс, който изпитва трансмисията е най-голям и натоварването е най-голямо. Скъсване на ангренажни ремъци и т.н. се пораждат понякога и от такова "наказание" за автомобила. Дори и с верига да се задвижва разп. вал, изобщо не е правилно да се пали на скорост на задна предавка. Пали се напред, поне на 2-ра, а аз дори и на 3-та с много плавно отпускане на педала на съединителя. Когато акум. поне и малко върти, преди да отпусна съед. завъртам го, за да "помогне", т.е. да развърти дори и слабо самия двигател и да е по-малък механичния удар при зацепването. В крайна нужда паля автомобила си на скорост, ако е спешно пътуването или няма кой да ми даде ток :)

Винаги сцеплението е по-голямо, когато автомобил със задно се бута назад, за да запали и обратното - когато автомобил с предно се бута напред. Именно затова предните спирачки при каране напред поемат 2/3 от спир. усилие :)

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2217
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от auto_forum » 31 яну 2012 19:48

Оле майко и ти се оля особено с последните 2 изречения.
Винаги сцеплението е по-голямо, когато автомобил със задно се бута назад, за да запали и обратното - когато автомобил с предно се бута напред. Именно затова предните спирачки при каране напред поемат 2/3 от спир. усилие

Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 680
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от otoyol » 31 яну 2012 20:46

Мисля, че са подходящо обяснение защо назад със задно има повече сцепление ...

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2217
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от auto_forum » 31 яну 2012 21:06

По-голямото спирачно усилие върху предните спирачки е заради тежестта на автомобила.Когато колата не е натоварена задницата е по-лека и при спиране центъра на тежестта на колата се премества напред. Ако усилието е еднакво на предните и на задните спирачки, последните ще блокират при по-рязко спиране, което води до завъртане на автомобила и неефективно спиране. Затова се монтира регулатор отзад. Тегленето и движението на автомобил със задно назад или напред няма нищо общо със спирачките.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 780
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 34
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Re: Подготовка за зимата нa автомобила

Мнение от viksanlg » 31 яну 2012 21:08

и по-скоро не с тежеста ами с инерционните сили ;)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост