ВАЗ 2105 - v_gelinski

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 927
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 38
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 22 фев 2017 10:37

Благодаря!

Едно от последните неща с които експериментирах преди инцидента беше помпичката на стъклоумивателното устройство. Конструктивно ладовата помпа е идиотски замислена. Да, на пръв поглед помпата притежава следните плюсове: Моторът е отделен от водата, работното колело е потопено в казанчето и при това е постигната надеждна херметизация - от горе няма шанс да се разплиска и протече. На практика обаче големият вал се оказва тежък и способства за разбиването на втулките на работното колело (много бързо новата помпа започва да шуми), освен това има навика да се цепи връзката между моторчето и въпросния вал (една пластмасова втулка).
Затова реших да сложа друг модел помпичка. Отидох в магазина и взех 2 помпички (не знам от каква кола, а и няма голямо значение)
Изображение

Тези помпи се щракват външно на казанчето на нивото на дъното. Счетох такъв подход за неподходящ, защото исках да си запазя оригиналното казанче и същевременно изпитвах големи съмнения че ще успея да го херметизирам ако тръгна да го преработвам. Докато колата все още беше в движение реших да ги ползвам по следния начин: Взимам стара ладова помпичка, махам само моторчето и режа корпуса на работното колело. Върху фланеца от външната страна закрепвам двете помпички, като в системата слагам възвратен клапан от аквариум. Последното е с цел да не се връща течността обратно и работното колело да е винаги потопено в течност (центробежните помпи не работят при наличие на въздух). Нямам снимки от тогава, но така или иначе това решение не ми хареса. Именно поради това че трябва да се обезвъздушава - решавам един проблем, но създавам друг.

Замислих се какъв е проблемът да потопя моторчето при течността. Пречат електрическите контакти и вентилационните отвори в корпуса (виж картинката).

Изображение

Относно електрическите контакти - вместо кабелни обувки директно запоих проводниците за тях и отгоре изолирах с термосвиваем шлаух. След това покрих навсякъде с полиуретанов силикон. На снимката е преди силикона:

Изображение

Взех едно моторче и го държах 1 седмица в буркан с вода. След това го сложих в една кофа и го оставих да работи непрекъснато. Издържа геройски 15 минути по часовник и след това прегря. Счетох че 1) Може би и без да запушвам вентилационните отвори моторчето нямаше да издържи съществено повече време и 2) 15 минути непрекъсната работа са твърде далеч от всякакви режими на експлоатация в практиката. Най-малкото течността в казанчето би свършила.

За финал ги прикрепих към корпуса на ладова помпичка, така те би трябвало да паснат на мястото на стандартната без преправяне:

Изображение

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6484
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Денис И. » 22 фев 2017 11:35

А резултата кога ще го споделиш :)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 927
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 38
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 22 фев 2017 12:29

На комбито не му е такова казанчето, че да ги тествам. Обмислям да тествам на един приятел на москвича тези дни.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 927
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 38
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 09 юли 2017 01:31

Изображение

В крайна сметка се оказа, че кутията тече от задния капак. Взех я така (беше лепена), доверих се на продавача, че не тече от там (грешка). Преди 2 седмици сложих датчика за температура, оправих един скъсан болт (който държи помпата на съединителя), напълних я с масло и я оставих да отлежава. Общо взето тече недопустимо много и в момента търся нов капак.

Хубавото е, че го видях, преди да кача кутията. Сега съм на загуба един комплект гарнитури, един семеринг, половин литър масло по обувките и няколко часа работа. А можеше и да кача кутията, да не забележа и да извие някъде по пътя.


ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 927
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 38
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 17 юли 2017 18:55

Докато чаках някой да пише за капак или цяла кутия, реших да потърся какво има в магазините. Нов струва около 90лв, но от BHV ми предложиха капак без шпилки на цена от 45лв. :o :!: :o Дните се нижеха, по-добра оферта не изскочи (никой няма излишен вкъщи (hiro) ) и след не особено труден избор в четвъртък държах в ръцете си новия капак:

Изображение

Явно от АвтоВАЗ се грижат хората да не скучаят, защото новият капак изискваше известни доработки, преди да бъде монтиран. Конкретно имаше един ръб останал от отливането, който би пречил при затягането, а също така и единият отвор за закрепване (през него минава една от шпилките, завити в корпуса) не беше пробит докрай. Общо взето дребни проблеми за човек, твърдо решил да има нетечаща скоростна кутия.

ИзображениеИзображение

След това тривиалните неща - навих старите шпилки в новия капак (с фиксатор за резби - за всеки случай), сложих тапата на 5 скорост, зегерката, семеринга, датчика за задна, привода на километража и лагерите в новия капак. Следва гарнитури, силикон и:

Изображение

П.с. локвичката масло е от старият капак. Налях масло и след 2 седмици ще проверя дали тече. Вече устиска 24 часа без да прокапе (tease)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост