Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1531
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 10 юли 2018 13:43

Определено експеримента е успешен! Относно Мегаджолта, това ми е болна тема,която отлагам вече доста във времето. Наистина би било по-лесно да регулирам аванса през лаптопа. Това, което ме притеснява единственно с Мегаджолта е вакума, който и в момента е малък поради препокртието на клапаните и MAP сензорът не би работил коректно.

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1077
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от mitaka_bg_pd » 10 юли 2018 16:50

Гледай в края на септември да си на правилното място, с правилната кола ;) (victory) :cheers:

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1531
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 10 юли 2018 19:16

Живи, здрави и да не случи нещо по серизно по колата, ще съм на линия.

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от mzeto » 10 юли 2018 21:55

tojaga написа:
10 юли 2018 13:43
Това, което ме притеснява единственно с Мегаджолта е вакума, който и в момента е малък поради препокртието на клапаните и MAP сензорът не би работил коректно.
Ще се направи по TPS и обороти, а не по МАП и обороти. Всички атмосферни двигатели с широкофазни валове и дросели се настройват по този начин. Плюс това мап-а може да играе единствено на празен ход. В момента в който отвориш дросела на 5% примерно няма по какво да следиш натоварването на мотора. За турбо мотора МАП-а е задължителен, но при атмосферката не е така. При атмосферката натоварването на мотора се следи от положението на дроселовата клапа и оборотите :)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1531
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 10 юли 2018 23:32

Мирка, така е на 100%! Лошото е, че хардуера е наличен и подготвен. Мегаджолтът, с който разполагам следи само по МAP, няма опция за ТPS.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Frysco » 10 юли 2018 23:43

За настройката, когато знаеш какво правиш с делкото, не е по трудно от това да закачаш лаптопа и да цъкаш. Доколко е прецизно... ми той си е направил успешно настройката, по прецизно от това не му е нужно.
А за МАП, не мисля че е излишен. Той ще изпълнява ролята на аванс коректора в заводската система за запалването, тоест, при отваряне на дроселите, ще дава малко аванс, което хич не е маловажно. При една добре настроена кола, например червената седмица, която си подхвърляхме със Сашо, отсъствието на този аванс коректор се усещаше. И така и трябва да бъде, иначе нямаше да си правят труда да го слагат. Впрочем, това нещо го има и при такива коли като Москвич 408 и Шкода 100С, тоест, липсата му на първите Лади си е грешка отвсякъде, която е поправяна.
Така че, би било неудачно да се повтаря същата грешка и аванса да се управлява само по положение на дросела. Ако идеята изобщо е да е прецизно, както казва Денис. Тогава би било добре, да има и повече датчици по които да се строи кривата-ТПС, МАП, а защо не и датчик за детонации...
Евгени, варианта да следи само по МАП, също не е готин, според мен ако е така, ще е дори доста по-малко прецизен от заводската система с центробежния регулатор и то точно заради причината която изтъкваш-ниския вакуум от широкофазния вал.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6748
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Денис И. » 11 юли 2018 11:32

tojaga написа:
10 юли 2018 23:32
Мегаджолтът, с който разполагам следи само по МAP, няма опция за ТPS.
Мисля, че може да се добави: https://wiki.autosportlabs.com/index.ph ... MAP_or_TPS
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1531
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 11 юли 2018 22:45

Ще поставя Мегаджолта като вакума, ще го взема директно от отворите в карбураторите, на които се завиват щуцерите за регулирането на въздушния поток през дроселите.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1531
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 17 юли 2018 23:12

Идеята за експеримента с горивото, дойде след като попаднах на интересни неща в нета, относно динамичната степен на сгъстяване.
Попаднах на приложената таблица към поста ми и реших да направя теста след като поставих изходните данни за моя двигател. Железата, с които карам в моменат са на ръба за 95 гориво, но реших да пробвам. Както споделих по-рано есперимента е успешен след като поставих по-студени свещи.
Прикачени файлове
DCR.xlsx
(12.5 KиБ) Свален 16 пъти

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Frysco » 18 юли 2018 23:30

Еми има логика. Те топлите свещи са си за двигатели с ниска степен на сгъстяване.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост