ВАЗ 2110-4 - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 25 мар 2021 07:59

На 227000км смених оригиналната гъвкава връзка на гърнето... с такава каквато продават за 18лв по магазините. Изобщо дори на вид не може да се мери с оригиналната. И ново оригинално гърне Автоагрегат, на което си заварих пак заводския аспух понеже е от неръждавейка и някак по приятно изглежда. Края на 2018-та:
DSC07161.JPG
В последствие на 230000км правих тотална ревизия на спирачната система, пълно разглобяване на всеки детайл и почистване и смазване. Нови спирачни дискове Лада Спорт и накрадки TRW този път. Интересното е че да се напасне това трябваха над 3000км, но комбинацията спира мноого добре, една идея по добре от Калина 2 например.
DSC07314.JPG
DSC07248.JPG
Последна промяна от curse_m на 27 мар 2021 07:51, променено общо 2 пъти.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 25 мар 2021 08:08

И вече към тази година на 240000км. Гъвкавата връзка която сложих направо изгаря само след по малко то 2 години и 13000км, пак ще я сменям, този път с другия вид който продават. Но не вярвам да искара много повече. Просто оригиналното е на съвсем друго качество!
IMG_20210102_124629.jpg
IMG_20210102_124629.jpg (154.01 KиБ) Видяна 2528 пъти
Как вече избива видимо ръждата отзад:
IMG_20210102_124738.jpg
IMG_20210102_124738.jpg (139.39 KиБ) Видяна 2528 пъти
Цинка на кората под двигателя отдолу на ламарината вече направо липсва, с едно петно останало в средата:
IMG_20210102_124707.jpg
Актуален вид отдолу, нищо не тече и си ръждясва на воля.
IMG_20210102_124929_small.jpg
IMG_20210102_124929_small.jpg (173.99 KиБ) Видяна 2528 пъти
IMG_20210102_130830_small.jpg
IMG_20210102_130837.jpg
И стартера почна да прави номера на загрята кола да не включва от време на време. В крайна сметка се оказа че е само ръжда на минус контакта на четките. Реално четките има още много ресурс в тях и изобщо стартера си е в прекрасно състояние. Само почистване и малко грес за електирчески контакти:
IMG_20210105_130712.jpg
IMG_20210105_130712.jpg (159.92 KиБ) Видяна 2528 пъти
IMG_20210105_130853.jpg
IMG_20210105_130853.jpg (112.95 KиБ) Видяна 2528 пъти
IMG_20210105_135324.jpg
IMG_20210105_135324.jpg (100.81 KиБ) Видяна 2528 пъти
И гумите са зимните Nokian WR-D4 175/65/14, летните Nokian Wetproof 175/65/14. Алуминиевите джанти вече май всичките имат по нещо кривнато.
Пробег 241277км и почти 14г.

п.п. Двигателя все така си работи прекрасно, разхода на масло си е същия 0.03л/1000км. Карам си с все същото масло. Катализатора си работи и е оригиналния. Скоростната кутия и тя няма промяна. По горивната система никога нищо не е пипано още, и добавки не съм слагал.

Това е засега. Щуротията продължава! (focus)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 11 апр 2021 20:04

И днес смених двата маншона на външните карета. Единия беше доста напукан и той се беше леко скъсал на сгъвката при малката скоба и маалко грес имаше. Тъкмо навреме го видях, при смяна на гумите. Предполагам е стоял на склад доста време(няколко години) ,за разлика от другия който също беше малко напукан но си беше наред. И понеже не обичам да правя половин нещо затова и двата. Искарал е почти четири години и половина и малко над 70000км.
IMG_20210411_110322362_small.jpg
Оригиналните ги смених на 170000км и почти 10г. и не бяха скъсани, но бяха напукани вече. Естествено сега сложих пак оригинални и заедно със скобите и гайки за главината приблизително 20лв. И малко грес МС 1000 която си я имам от предния път останала: http://smazka.ru.com/production/mc1000.html
Тази която беше вътре си беше в отличен вид.
И такава работа се върши с хирургически ръкавици. (hiro)

п.п. И малко по темата скорошни тестове:
https://dvizhok.su/parts/testiruem-pyil ... -i-ntn-snr
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 25 май 2021 07:29

Някои неща които съм забравил да спомена- преди 3г. смених всички крушки по колата(около 50лв), освен тези на дългите светлини, те са все още заводските. Причината беше че изгоря по спомен един заден габарит, стоп крушка и крушка на мигач и реших че им е време. (hiro)
Отделно колана на шофьорското място вече има такъв дефект:
IMG_20210520_194803_small.jpg
Просто използвам колана редовно. :) Коланите на задните седалки, без този по средата, вече не могът да се връщат сами, само до половината се връщат. Изследвах единия да видя защо, но според мен е заради водачите, а не пружина. Иначе си работят. Шофьорския колан и той има затруднения леки.
А човек като се разлигави с парктроници и камери за заден ход най накрая и на пенсионерите слага: :D
2_small.jpg
2_small.jpg (121.66 KиБ) Видяна 1650 пъти
Малко да ги пръснем със стара боя останала от времената с каско.
IMG_20210521_120650_small.jpg
IMG_20210521_123253_small.jpg
IMG_20210521_123253_small.jpg (144.17 KиБ) Видяна 1650 пъти
IMG_20210521_124625_small.jpg
IMG_20210521_124625_small.jpg (151.27 KиБ) Видяна 1650 пъти
IMG_20210521_131630_small.jpg
IMG_20210521_131953_small.jpg
IMG_20210521_131953_small.jpg (185.54 KиБ) Видяна 1650 пъти
Обикновен китайски парктроник за 50лв. с леко по прилична индикация. Но бих казал че не работи дори близо до този на Вестата или Valeo който сложих на Калинката. Не засича добре малки обекти и изобщо ъгъла на хващане на датчиците не е 60°. Но става, вече не си струва на тази кола да слагам пет пъти по скъп. То откак почна корона кризата най-много километри съм минал с тази кола. :lol:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 26 авг 2021 07:40

Нещо този път не сме уцелили точно на водна помпа защото само след почти 4г. и 44000км се оказа че пропуска много леко. Забелязах че нещо за 2-3 месеца или около 3000км се наложи да долея към 0.2л. антифриз, и това за втори път дори. И след внимателно наблюдение с пробег от около 50км хвърля 2-3 капки на ламаринита отдолу, които си изсъхват сами в последствие и не се разбира че тече. И като вали и мия колата то си се отмива и така...
IMG_20210702_202032_small.jpg
IMG_20210702_202032_small.jpg (94.17 KиБ) Видяна 1248 пъти
И понеже не ми се разправя точно сега да разглобявам си взех е такава добавка за запушване на течове:
IMG_20210702_170450_small.jpg
IMG_20210702_170450_small.jpg (63.27 KиБ) Видяна 1248 пъти
Сложих само половината. Вече повече от месец и към 800км не хвърля капки. (hiro) Скоро като стигне до смяна на ремъците на 250000км т.е. след 5000км ще видя какво е положението реално, но най вероятно тая помпа си е за смяна. То така или иначе тая добавка не е зле и по принцип да позапуши къде какво има на тая стара кола. :D
Между другото в оригиналните кутии Лада са два вида водни помпи, едните са ТЗА другите за Лузар. Тази която сложих е Лада Стандарт и е Лузар. Явно ще си се гледа за точно ТЗА каквито слагат от завода. Все пак я смених на 200000км и то по мое усмотрение. Възможно е и на някои от новите да слагат такива и... може и да не карат колкото ТЗА.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 120
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от toneto66 » 28 авг 2021 23:20

Моята пък оригиналната изкара 80 000км.,и протече. Но сега я сменам когато сменям ангренажния ремък ,за да нямам проблеми .

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 19 ное 2021 10:25

Най накрая взех че смених гъвкавата връзка на средното гърне, на малко над 18000км и 2г има този вид:
IMG_20211115_114214_small.jpg
И въпреки вида и гофретата все още е здрава. За съжаление никога в никой магазин през годините не е имало средно гърне ОРИГИНАЛНО с гъвкава връзка, дори и неоригинално не съм виждал. Та ще си играем явно периодично да си заваряваме боклуци. :(
Този път купих друг вид, да видим дали има разлика:
IMG_20211115_114246_small.jpg
И малко изненанади на скобата между гърнетата:
IMG_20211115_141024_small.jpg
Добре че си режа от старите гърнета от Лади с предно точно тая част предвидливо. На задното гърне си беше все още прилично, но така и така съм разглобил. :D И уплътнителя за връзки на гърнета ми е изсъхнал. :(
DSC03993_small.JPG
DSC03993_small.JPG (101.49 KиБ) Видяна 676 пъти
Да имате предвид че ремонтния комплект за "аспух" дето в НАР е 10.8лв. за 2108 не е точно за 2110 и голямата метална шайба(не знам как да я нарека) за 2108 е с 2мм по малък диаметър и не пасва добре. Добре че тая част издържа много повече та да не се налага смяна. Както и смених тая скоба, мисля че досега не съм я я сменял никога.

И ръждата напредва с бясна сила, явно или идва края на пътя или ще се разглобява цялата... май по вероятно е първото. (focus)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 24 ное 2021 21:18

Нощна снимка и отдалеч да не се виждат дефектите на времето: :D
IMG_20211124_181350_small.jpg
И няма да остави мазно петно след себе си на новия асфалт. :D
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост