Lada Vesta SW Cross - VIS
- vis
- Мнения: 203
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 22
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Lada Vesta SW Cross - VIS
Пробките на Веста Крос май се повреждат винаги. Аз си купих нова пробка от НАР, смених маслото при мой познат, който внимателно я затегна, без да я пренатяга, но на следващата смяна пак не можа да се отвие без да се "заобли" вътрешната резба. В крайна сметка той ми я смени с пробка от друг производител, която се развива с обикновен гаечен ключ и смятам, че вече няма да се заобля. Една от трите щипки на кората, под която е поленовият филтър, и на моята Лада беше счупена, убедих се лично. Залепихме я, ще видим дали ще държи. Принципно тази кора е направена доста гадно и по никакъв начин не си личи колко и къде са щипките, но в оторизирания сервиз БИ ТРЯБВАЛО да знаят. Но както установихме - не знаят.
За частите, радвай се, докато изобщо се намират части, където и да е. По съвет на колега от форума, най-доброто решение е да се намери оригиналният номер на частите/консумативите. И по този номер може да се търси в многобройните онлайн магазини. Ето един от тях: https://www.autopower.bg/авточасти-lada ... w-gfk.html
За частите, радвай се, докато изобщо се намират части, където и да е. По съвет на колега от форума, най-доброто решение е да се намери оригиналният номер на частите/консумативите. И по този номер може да се търси в многобройните онлайн магазини. Ето един от тях: https://www.autopower.bg/авточасти-lada ... w-gfk.html
- vis
- Мнения: 203
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 22
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Lada Vesta SW Cross - VIS
Колеги, тъй като рядко карам ладата, тия дни в яркото слънце ми направи впечатление, че показанията на таблото (за моментен разход, среден разход, дневен километраж, външна температура и т.н.) са доста бледи. Особено в ярко слънце почти не се виждат. Не помня дали и преди е било така, другата ми кола е с много по-ярък дисплей и може и това да ме заблуждава. Вижте снимките на различна светлина. Как е положението при вас?
- в гаража
- на сянка
- осветена от слънце
- в гаража
- на сянка
- осветена от слънце
- vis
- Мнения: 203
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 22
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Lada Vesta SW Cross - VIS
На никой друг ли не му се струва бледа подсветката, когато шофира в слънчево време. А може би и в горещо време, дори без да е слънчево? Гледам по руските форуми масово недоволстват и си правят доработки. Тъй като аз наскоро сменях акумулатор, се чудя може ли слабата за мен подсветка да има нещо общо със смяната? Например да се е бъгнало нещо софтуерно и сега ЕКУ-то да смята, че максималното ниво на осветеност е друго, а не това, което е било преди смяната? Или пък когато е прекалено жега, както беше предишните няколко дни, светодиодите на подсветката да не работят на 100 %? Вчера си играх с ECU Tweaker. Забранявах подсветката, разрешавах я, намалявах я на нула, пак я слагах на 100 %, дори я сложих на 150 % и свети чувствително по-добре. Ама знам ли дали е коректно да работи на 150 % и пак я върнах на 100 %?
Всъщност за мен това е най-странното: че на 150 % свети по-силно от 100 %, а в клипчето си Миша - MikRSmile, на когото вярвам напълно, твърди, че каквото и да зададем, ако е по-голямо от 100 %, пак ще го възприема за 100 %. Какво кара подсветката да свети по-силно от максимума си?
За мен нещо се промени последната седмица. Дали е свързано със смяната на акумулатора или с жегата, не мога да преценя. Тия дни ще си поставя пак оригиналния акумулатор, да видим дали пък нещо няма да се промени.
Всъщност за мен това е най-странното: че на 150 % свети по-силно от 100 %, а в клипчето си Миша - MikRSmile, на когото вярвам напълно, твърди, че каквото и да зададем, ако е по-голямо от 100 %, пак ще го възприема за 100 %. Какво кара подсветката да свети по-силно от максимума си?
За мен нещо се промени последната седмица. Дали е свързано със смяната на акумулатора или с жегата, не мога да преценя. Тия дни ще си поставя пак оригиналния акумулатор, да видим дали пък нещо няма да се промени.
Lada Vesta SW Cross - VIS
Ми май наистина е бледичка.
Ето при мен на улицата на слънце.
Сигурно си проверил във сайта Лада.онлайн има разни варианти
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... aniem.html
Ето при мен на улицата на слънце.
Сигурно си проверил във сайта Лада.онлайн има разни варианти
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... aniem.html
- vis
- Мнения: 203
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 22
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Lada Vesta SW Cross - VIS
Не мога да преценя от каква позиция е снимката. Ако в слънчево време реално ти виждаш показанията така, като че ли при теб е по-добре. Но ако е снимано близо до таблото, нещата се променят. Можеш ли да снимаш, като държиш телефона горе-долу на разстоянието, от което ти гледаш таблото?
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2941
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - VIS
Нищо ти няма на колата. Така си е таблото, сега не може да е безкрайно ярко и срещу директно светене на слънцето нищо не помага. На Вестата поне при такава ситуация се четът все още нещата по таблото. Ако дам за пример Калина 2 там ако слънцето свети отзад ниско така че да е директно в таблото нищо не се вижда, дори стрелките. Но там са големи и слабо тонирани стъклата. Карай си!
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- vis
- Мнения: 203
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 22
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Lada Vesta SW Cross - VIS
Вероятно си прав. Не знам защо след смяна на акумулатора си втълпих, че нещо се е променило към по-зле по отношение на подсветката. Вчера върнах стария акумулатор и цял ден карах с него - същата работа. Подсветката не е изгоряла, в гаража на изключени фарове свети много ярко. Но явно качеството ѝ или това на дисплея пречи да се вижда добре в слънчево време.
И все пак ми остава една питанка Защо Ecu Tweaker ми позволява да въведа 150 % за ниво на дневната подсветка и тогава свети чувствително по-ярко? Лада-гуруто MikRSmile твърди, че ако въведем стойност по-голяма от 100 %, ECU пак ще го интерпретира за 100 %. Но установих, че не е така. Ок, възможно е и да се е объркал, или да не е проверил. Но ето че аз проверих. Един от възможните логични отговори е, че производителят фабрично установява нивото на дневната подсветка НЕ на максимума. Т.е. 100 % не са максимума, както би следвало да се очаква, а някакво ниво, което е оптимално за живота на подсветката и че горе-долу се вижда, дори в слънчево време. А предполагам, че в Русия дните с ярко слънце са доста по-малко, отколкото у нас.
На мен при 150 % ми хареса повече - вчера покарах около час така в яка жега и ярко слънце. Дали това е вредно за живота на подсветката? Предполагам, че щом светодиодът свети по-ярко, ще грее повече. Но то през лятото сигурно зад таблото са 50 градуса и повече, така че това едва ли е от значение. Разсъждавам си просто Засега пак съм го върнал на 100 %.
И все пак ми остава една питанка Защо Ecu Tweaker ми позволява да въведа 150 % за ниво на дневната подсветка и тогава свети чувствително по-ярко? Лада-гуруто MikRSmile твърди, че ако въведем стойност по-голяма от 100 %, ECU пак ще го интерпретира за 100 %. Но установих, че не е така. Ок, възможно е и да се е объркал, или да не е проверил. Но ето че аз проверих. Един от възможните логични отговори е, че производителят фабрично установява нивото на дневната подсветка НЕ на максимума. Т.е. 100 % не са максимума, както би следвало да се очаква, а някакво ниво, което е оптимално за живота на подсветката и че горе-долу се вижда, дори в слънчево време. А предполагам, че в Русия дните с ярко слънце са доста по-малко, отколкото у нас.
На мен при 150 % ми хареса повече - вчера покарах около час така в яка жега и ярко слънце. Дали това е вредно за живота на подсветката? Предполагам, че щом светодиодът свети по-ярко, ще грее повече. Но то през лятото сигурно зад таблото са 50 градуса и повече, така че това едва ли е от значение. Разсъждавам си просто Засега пак съм го върнал на 100 %.
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2941
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - VIS
Те тия светодиоди на таблото не работят като при LED крушките в режим на контролирано претоварване. Така че 150% едва ли влияе на нещо изобщо и е заложено да работи така при проектирането. Сега че фабрично залагат настройка която някой е счел за подходяща е друга история. Самата идея с ползването на светодиоди, а не крушки като едно време е да не се налага смяната им. Отделно че може да се правят с тях по ефектни неща.
Но дори да се наложи смяна на светодиоди основния проблем не е смяната, а разглобяването да се стигне до платката.
Е, и самите диоди харчат в пъти по-малко ток и не греят толкова.
Но дори да се наложи смяна на светодиоди основния проблем не е смяната, а разглобяването да се стигне до платката.
Е, и самите диоди харчат в пъти по-малко ток и не греят толкова.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- vis
- Мнения: 203
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 22
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Lada Vesta SW Cross - VIS
Днес видях пред Била в Пазарджик една Лада Веста. Търпеливо изчаках да се появи някой, собственичката се оказа много мила дама. Позволи ми да седна зад волана и да видя каквото ме интересува. Да, и подсветката на нейната кола свети по същия начин, с което считам този въпрос за изчерпан, заблудил съм се, че при мен е станала по-слаба.
Вчера смених свещи след 30 000 км. екплоатация на старите. Смених ги в един голям сервиз в Пазарджик, в който повече никога няма да стъпя. В общи линии всичко, за което се съмнявате, че се случва с колите ви в сервиз, когато не са пред погледа ви, наистина се случва. Макар официално да не пускат хора вътре в сервиза, аз просто влязах и не ме изгониха. Първо видях всички врати на колата отворени като на изложение, ключът стои на таблото и колата издава безпомощни звуци или да извадят ключа, или да затворят вратите. Нищо от това не се случваше, майсторите просто я оглеждаха:
- Направили са я горе-долу, ама мерси, руска работа!
И това го казва човек, който слезе от един разнебитен форд, по който нямаше здраво място.
След това един друг от т.нар. майстори, който държеше мазна баница в ръката, се запъти да влиза в колата. Добре че нещо го извикаха и се отказа. Иначе директно щях да го изхвърля отвътре, не ми е за първи път да влизам във физически контакт с "майстори" След това започна смяната на свещите. Изпуснаха един ключ в коша (случва се), навряха се отдолу и се опитаха леко да разчекнат кората, за да бръкнат и да го извадят. Добре че бързо се отказаха, един по-слабичък разви два болта на кората без да вдигат колата и успяха да извадят ключа.
И стигаме до финала: сравнително бързо смениха свещите, затегнаха ги на око... В интерес на истината досега никъде не са ми затягали свещи по правилата, не само на тази кола. Взеха ми 49 лв. за услугата - около 20 минути работа. Трета свещ беше мокра. Но не там където влиза в двигателя, а в горната си част. И майсторът веднага заключи, че колата е за смяна на гарнитура на капака. А пък то даже няма такава гарнитура, както ме светна колегата curse_m. Междувременно бях отишъл при един истински майстор, който от един поглед установи, че това по свещта не е масло, а т.нар. херметик. И каза:
- Карай си колата и не ходи вече при такива аматьори!
Лошото е, че почти не останаха добри, опитни майстори. Особено в големите сервизи какви са недоразумения...
Вчера смених свещи след 30 000 км. екплоатация на старите. Смених ги в един голям сервиз в Пазарджик, в който повече никога няма да стъпя. В общи линии всичко, за което се съмнявате, че се случва с колите ви в сервиз, когато не са пред погледа ви, наистина се случва. Макар официално да не пускат хора вътре в сервиза, аз просто влязах и не ме изгониха. Първо видях всички врати на колата отворени като на изложение, ключът стои на таблото и колата издава безпомощни звуци или да извадят ключа, или да затворят вратите. Нищо от това не се случваше, майсторите просто я оглеждаха:
- Направили са я горе-долу, ама мерси, руска работа!
И това го казва човек, който слезе от един разнебитен форд, по който нямаше здраво място.
След това един друг от т.нар. майстори, който държеше мазна баница в ръката, се запъти да влиза в колата. Добре че нещо го извикаха и се отказа. Иначе директно щях да го изхвърля отвътре, не ми е за първи път да влизам във физически контакт с "майстори" След това започна смяната на свещите. Изпуснаха един ключ в коша (случва се), навряха се отдолу и се опитаха леко да разчекнат кората, за да бръкнат и да го извадят. Добре че бързо се отказаха, един по-слабичък разви два болта на кората без да вдигат колата и успяха да извадят ключа.
И стигаме до финала: сравнително бързо смениха свещите, затегнаха ги на око... В интерес на истината досега никъде не са ми затягали свещи по правилата, не само на тази кола. Взеха ми 49 лв. за услугата - около 20 минути работа. Трета свещ беше мокра. Но не там където влиза в двигателя, а в горната си част. И майсторът веднага заключи, че колата е за смяна на гарнитура на капака. А пък то даже няма такава гарнитура, както ме светна колегата curse_m. Междувременно бях отишъл при един истински майстор, който от един поглед установи, че това по свещта не е масло, а т.нар. херметик. И каза:
- Карай си колата и не ходи вече при такива аматьори!
Лошото е, че почти не останаха добри, опитни майстори. Особено в големите сервизи какви са недоразумения...
- vis
- Мнения: 203
- Регистриран: 25 януари 2020
- Репутация: 22
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Лада Веста
Lada Vesta SW Cross - VIS
ПРОДАДЕНА!
Останаха ми комплект нови руски филтри и свещи + един заден амортисьор на малко километри в пълна изправност. Пуснал съм ги за продажба в раздел Купува / Продава:
Продавам: Филтри, свещи и заден амортисьор за Лада Веста Крос
Останаха ми комплект нови руски филтри и свещи + един заден амортисьор на малко километри в пълна изправност. Пуснал съм ги за продажба в раздел Купува / Продава:
Продавам: Филтри, свещи и заден амортисьор за Лада Веста Крос
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост