Така, вече сме на повече от 5000км след голямото разкрасяване т.е. ~252000км. Всичко изглежда е екстра засега.
След оглед на маншоните на каретата те са тръгнали да си заминават, по точно отляво само. Като цяло съм ги сменял 2016-та година, с изключение на предно външно ляво което пак го сменях преди 3-4г.
Ляво:
Дясно:
Ще ги сменявам пак всичките защото трябва да сменя и маслото на скоростите, та всичко в комплект. Реших да експериментирам този път като ползвам "западни" части. То те вече те са евтиния. И съответно и ремъци и ролки, които също вече са проблем като част, най вече цената им у нас. По скоро цената им е обидна. Затова и тях на алтернативи, като проблема е главно водната помпа която за никой модел в момента няма ТЗА у нас.
Машноните които взех са комплект всичко.
Lobro 306411:
SKF VKJP 3008:
Пистов ремък и ролка Gates, ремъка такива се опаковаха и като оригинални.
За ангренажен ремък намерих комплект с водна помпа Gates KP55468XS - 122лв, като комплекта е по евтин значително от само обтяжната ролка в НАР. Водната помпа не знаех какъв тип е, но се оказа че е от новия тип с прави лопатки.
Ролките са изцяло метални и съответно много тежки. Оригиналната водна помпа която сложих на 200к км., т.е тази замени заводската тогава, преко сили с помощ докара до 50к км само, колкото е периода за смяна на ремъците за този модел. Като си имаше луфт хич да не е.
И реших вече да сменя и семерингите, които въпреки че не са протекли още вече са на доста километри. Взех оригинални, които въпреки цените в момента тук пак са по евтини от аналогични маркови от правилния материал като оригиналните.
Позалежали са, но такива имаше. Пък и това не е кой знае колко оборотна част. Големия го взех да си го имам, не че ще седна без причина да свалям скоростната кутия.
Един от болтовете на капаците на ремъка т.е. този при датчика на коляновия вал вече беше така ръждясал от солта дето пръска там че не можа да се развие и се наложи да го отсека с голяма ответка и чук. Купих нов заден капак от НАР за 2112 който не е като за 21124, но такъв имаше. В крайна сметка без преправяне не става и за да се нагоди трябва целия комплект капаци, защото са различни, макар и с малко. Та си залепих моя който счупих:
Имаше малко зор със свалянето на долната шайба която не е сваляна никога и след безсмислено творчество да си правя специална скоба я свалих с обикновен коларски болт ф6 от железарията, възможно на дълъг и обратен чук.
Свалих я с минимални наранявания, годна е за употреба, но все пак си взех нова която все още е само 14.40лв.
От цялото нещо вече колата е и с нов тип антфриз Motul Auto Cool Optimal Ultra G12. И съответно щателна промивка с вода защото стария беше G11 и тях ги дават да не се смесват.
ВАЗ 2110-4 - curse_m
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Последна промяна от curse_m на 03 май 2024 21:19, променено общо 2 пъти.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
И наредено всичко:
Тези дни е така седнах и цъкнах да видя как работи инжекциона и изненада - ламбда сондата беше я хванало мързел да работи вече, но не беше стигнало да даде грешка все още. Тази искара малко над 60к км, но може и аз да съм я повредил докато човърках колата. Но работеше когато я сглобих. Всичко работеше тогава. Новата същата като оригиналните (Bosch) само че на цена 65лв. Но има подобрения защото тази дори беше фабрично е със смазана резба. Не че съм имал проблеми със свалянето, но все пак. Оказа се че и тази след катализатора вече е за смяна, не е сменявана никога, но нея тия дни.
И използвах случая да видя отгоре катализатора какво става, защото не съм гледал от предишната смяна преди години: Както изглежда е решил да си заминава вече, но работи. Има прегаряния отстрани. Колкото кара още кара, пък после ще видим. Няма признаци на запушване принципно, а отдолу като сглобявах колата си изглеждаше идеално.
Реших като сменявам гумите да направя и почистване и смазване на предните спирачни апарати. Този път смазах и буталата с грес MC 1600. Смених и гумичките на водачите. А това беше вида в който беше:
На задните това имаше досега огромен ефект да се спре запичането на буталцата, но за предните някак ме беше домързяло. Тези дни е така седнах и цъкнах да видя как работи инжекциона и изненада - ламбда сондата беше я хванало мързел да работи вече, но не беше стигнало да даде грешка все още. Тази искара малко над 60к км, но може и аз да съм я повредил докато човърках колата. Но работеше когато я сглобих. Всичко работеше тогава. Новата същата като оригиналните (Bosch) само че на цена 65лв. Но има подобрения защото тази дори беше фабрично е със смазана резба. Не че съм имал проблеми със свалянето, но все пак. Оказа се че и тази след катализатора вече е за смяна, не е сменявана никога, но нея тия дни.
И използвах случая да видя отгоре катализатора какво става, защото не съм гледал от предишната смяна преди години: Както изглежда е решил да си заминава вече, но работи. Има прегаряния отстрани. Колкото кара още кара, пък после ще видим. Няма признаци на запушване принципно, а отдолу като сглобявах колата си изглеждаше идеално.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Тъй, появи се един ""гаден" проблем, за който поизчаках да пиша докато поизгладя решението. Скъса се единия тампон на пластмасовия капак на двигателя т.е. този декоративния дето пише 16 valve. До тук добре, имаше го ноооо... на цена 20.60лв за брой. Същото такова чудо го има из руското пространство за около 1.90лв бройката, +/-. Седнах да ровя дали няма да намеря нещо подобно от друга кола, да ама не намерих. Единствено открих че има у нас фирма дето прави такива за най ралични коли, но цените за повечето са аналогични. Е вече въпроса стана принципинен че няма да дам толкова пари за нещо подобно, дори при това неотговорно като детайл!
И седнах да си изработя сам матрица копие на тоя тампон. За целта ползвах парче тръба от полипропилен, още едно парче някакво пластмаса, болт с къса резба ф5 и стар кит който имах. За формичка кутийка от темперна бойчка за рисуване. Сешоар за горещ въздух. Изобщо съвсем от каквото ми попадне под ръка.
Отляво на всички снимки е копието. Сега ако човек е ентусиазиран повече може да изработи на струг или с 3D принтер матрица която ще е много точна. Но за този детайл изобщо това не е кой знае каква грижа, естетиката.
Между другото същия тампон се ползва за всички модели Лада които имат подобна кора. При Веста са същите, но там дори не се виждат.
За материал от който да стане за "пробата" най ми хареса полиуретан от близката железария Soudal PU flex 40fc, от това което имах под ръка за тестване. Първата матрица я прецаках с разни експерименти, та тази е втората отливка от автомобилен кит. За отделител от матрицата ползвах течен сапун, така по щедро намазване. Питал съм, при производство на гумени изделия ползват най обикновен сапун за мазане на матрицата преди зареждане. С този полиуретан трябва да стои стегнато поне 48 часа при 20+ градуса, след което да се извади болта и капачката отгоре и да стои до на другия ден за по сигурно преди да започне отделяне от долната част.
Досега съм направил успешно 3 такива които ги сложих на колата. Бяха се закъсали още 2 от общо 4. Все пак не са от вчера. С един от тях карам вече 2 седмици и като финална твърдост е една идея по меко от сравнено с най новите които имам под ръка на Вестата. Тези старите са си вече вкочанясали направо.
Предвид малкото количество материал от един флакон полуретан може да излязат десетки такива. Веднъж като има вече матрица правенето на един отнема 5 мин. макс.
Има най различни материали които се продават за правене на отливки за матрица. Както и за материал за самата отливка с различни твърдости и видове. Сега у нас асортимента не е кой знае какъв но все пак. Така че човек може да направи най различни варианти. В руския нет ги има и в най различни цветове за "тунинг" също.
Може да се каже че не на особено сериозно хванах да го правя това с каквото имам по ръка, и буквално за без пари, но резултата е дори повече от задоволителен. Както и да спомена пак - за един комплект на една Лада трябват 4 броя.
И седнах да си изработя сам матрица копие на тоя тампон. За целта ползвах парче тръба от полипропилен, още едно парче някакво пластмаса, болт с къса резба ф5 и стар кит който имах. За формичка кутийка от темперна бойчка за рисуване. Сешоар за горещ въздух. Изобщо съвсем от каквото ми попадне под ръка.
Отляво на всички снимки е копието. Сега ако човек е ентусиазиран повече може да изработи на струг или с 3D принтер матрица която ще е много точна. Но за този детайл изобщо това не е кой знае каква грижа, естетиката.
Между другото същия тампон се ползва за всички модели Лада които имат подобна кора. При Веста са същите, но там дори не се виждат.
За материал от който да стане за "пробата" най ми хареса полиуретан от близката железария Soudal PU flex 40fc, от това което имах под ръка за тестване. Първата матрица я прецаках с разни експерименти, та тази е втората отливка от автомобилен кит. За отделител от матрицата ползвах течен сапун, така по щедро намазване. Питал съм, при производство на гумени изделия ползват най обикновен сапун за мазане на матрицата преди зареждане. С този полиуретан трябва да стои стегнато поне 48 часа при 20+ градуса, след което да се извади болта и капачката отгоре и да стои до на другия ден за по сигурно преди да започне отделяне от долната част.
Досега съм направил успешно 3 такива които ги сложих на колата. Бяха се закъсали още 2 от общо 4. Все пак не са от вчера. С един от тях карам вече 2 седмици и като финална твърдост е една идея по меко от сравнено с най новите които имам под ръка на Вестата. Тези старите са си вече вкочанясали направо.
Предвид малкото количество материал от един флакон полуретан може да излязат десетки такива. Веднъж като има вече матрица правенето на един отнема 5 мин. макс.
Има най различни материали които се продават за правене на отливки за матрица. Както и за материал за самата отливка с различни твърдости и видове. Сега у нас асортимента не е кой знае какъв но все пак. Така че човек може да направи най различни варианти. В руския нет ги има и в най различни цветове за "тунинг" също.
Може да се каже че не на особено сериозно хванах да го правя това с каквото имам по ръка, и буквално за без пари, но резултата е дори повече от задоволителен. Както и да спомена пак - за един комплект на една Лада трябват 4 броя.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 7200
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 137
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Браво! Много добре се е получило. Ако ти трябва нещо 3Д принтирано - свиркай, ще помагам.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Дойде време да извадим от лятната почивка 110-ката.
За да се смени помпата е нужен сешоар за горещ въздух, че да се нагрее маркучето малко и да се извади/монтира помпата: Намерих си точно същата помпа като от завода със същия номер Bosch 0 580 454 035 за скромните 102лв. Е, не пише вече made in Germany, а е правена в Бразилия. Все пак след толкова години резервните части са преместени другаде за производство. Стават и са слагани и с други номера Bosch които са съвместими, но моята е такава.
И си виках че катализатора вече си заминава, но се оказа че не е така, понеже след като смених ламбдата е трябвало да покарам малко да издуха. А не бях я карал почти след това. И в крайна сметка всичко си е наред: И слагаме зимните гуми: И днес напред към ГТП пункта където имаше изненада, навместо да старее, тая кола младее. За изненада мина в по горна екокатегория - 4. За подготовка за прегледа не съм правил различно от друг път - 50л някъде Лукойл Екто 100 бензин изгорих и смених маслото, като досега Motul X-Cess gen2 5W40 (API SP).
254500км+ вече.
Като се има предвид каква истерия имаше последните месеци покрай тия прегледи.
И преди 2 седмици смених оригиналната бензинова помпа. Все още си работеше, но при ускорение като достигне 5000 оборота навместо да продължи да набира забива носа.За да се смени помпата е нужен сешоар за горещ въздух, че да се нагрее маркучето малко и да се извади/монтира помпата: Намерих си точно същата помпа като от завода със същия номер Bosch 0 580 454 035 за скромните 102лв. Е, не пише вече made in Germany, а е правена в Бразилия. Все пак след толкова години резервните части са преместени другаде за производство. Стават и са слагани и с други номера Bosch които са съвместими, но моята е такава.
И си виках че катализатора вече си заминава, но се оказа че не е така, понеже след като смених ламбдата е трябвало да покарам малко да издуха. А не бях я карал почти след това. И в крайна сметка всичко си е наред: И слагаме зимните гуми: И днес напред към ГТП пункта където имаше изненада, навместо да старее, тая кола младее. За изненада мина в по горна екокатегория - 4. За подготовка за прегледа не съм правил различно от друг път - 50л някъде Лукойл Екто 100 бензин изгорих и смених маслото, като досега Motul X-Cess gen2 5W40 (API SP).
254500км+ вече.
Като се има предвид каква истерия имаше последните месеци покрай тия прегледи.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост