ВАЗ 2110-4 - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2970
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 03 май 2024 20:47

Така, вече сме на повече от 5000км след голямото разкрасяване т.е. ~252000км. :D Всичко изглежда е екстра засега.
След оглед на маншоните на каретата те са тръгнали да си заминават, по точно отляво само. Като цяло съм ги сменял 2016-та година, с изключение на предно външно ляво което пак го сменях преди 3-4г.
Ляво:
IMG_20240210_131021_small.jpg
Дясно:
IMG_20240210_131028_small.jpg
Ще ги сменявам пак всичките защото трябва да сменя и маслото на скоростите, та всичко в комплект. :) Реших да експериментирам този път като ползвам "западни" части. То те вече те са евтиния. (focus) И съответно и ремъци и ролки, които също вече са проблем като част, най вече цената им у нас. По скоро цената им е обидна. Затова и тях на алтернативи, като проблема е главно водната помпа която за никой модел в момента няма ТЗА у нас.
Машноните които взех са комплект всичко.
Lobro 306411:
IMG_20240224_084011_small.jpg
SKF VKJP 3008:
IMG_20240224_084010_small.jpg
Пистов ремък и ролка Gates, ремъка такива се опаковаха и като оригинални.
За ангренажен ремък намерих комплект с водна помпа Gates KP55468XS - 122лв, като комплекта е по евтин значително от само обтяжната ролка в НАР. (hiro) Водната помпа не знаех какъв тип е, но се оказа че е от новия тип с прави лопатки.
IMG_20240224_084611_small.jpg
IMG_20240224_084647_small.jpg
IMG_20240224_084800_small.jpg
Ролките са изцяло метални и съответно много тежки. Оригиналната водна помпа която сложих на 200к км., т.е тази замени заводската тогава, преко сили с помощ докара до 50к км само, колкото е периода за смяна на ремъците за този модел. Като си имаше луфт хич да не е.
И реших вече да сменя и семерингите, които въпреки че не са протекли още вече са на доста километри. Взех оригинални, които въпреки цените в момента тук пак са по евтини от аналогични маркови от правилния материал като оригиналните.
IMG_20240314_164523_small.jpg
Позалежали са, но такива имаше. Пък и това не е кой знае колко оборотна част. Големия го взех да си го имам, не че ще седна без причина да свалям скоростната кутия.
Един от болтовете на капаците на ремъка т.е. този при датчика на коляновия вал вече беше така ръждясал от солта дето пръска там че не можа да се развие и се наложи да го отсека с голяма ответка и чук. Купих нов заден капак от НАР за 2112 който не е като за 21124, но такъв имаше. В крайна сметка без преправяне не става и за да се нагоди трябва целия комплект капаци, защото са различни, макар и с малко. Та си залепих моя който счупих:
IMG_20240409_090638_small.jpg
Имаше малко зор със свалянето на долната шайба която не е сваляна никога и след безсмислено творчество да си правя специална скоба я свалих с обикновен коларски болт ф6 от железарията, възможно на дълъг и обратен чук.
IMG_20240407_121534_small.jpg
Свалих я с минимални наранявания, годна е за употреба, но все пак си взех нова която все още е само 14.40лв. (hiro)
От цялото нещо вече колата е и с нов тип антфриз Motul Auto Cool Optimal Ultra G12. И съответно щателна промивка с вода защото стария беше G11 и тях ги дават да не се смесват.
Последна промяна от curse_m на 03 май 2024 21:19, променено общо 2 пъти.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2970
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 03 май 2024 21:11

И наредено всичко:
IMG_20240410_185246_small.jpg
Реших като сменявам гумите да направя и почистване и смазване на предните спирачни апарати. Този път смазах и буталата с грес MC 1600. Смених и гумичките на водачите. А това беше вида в който беше:
IMG_20240420_133908_small.jpg
На задните това имаше досега огромен ефект да се спре запичането на буталцата, но за предните някак ме беше домързяло. (hiro)

Тези дни е така седнах и цъкнах да видя как работи инжекциона и изненада - ламбда сондата беше я хванало мързел да работи вече, но не беше стигнало да даде грешка все още. Тази искара малко над 60к км, но може и аз да съм я повредил докато човърках колата. Но работеше когато я сглобих. Всичко работеше тогава.
IMG_20240503_112357_small.jpg
Новата същата като оригиналните (Bosch) само че на цена 65лв. (hiro) Но има подобрения защото тази дори беше фабрично е със смазана резба. Не че съм имал проблеми със свалянето, но все пак. Оказа се че и тази след катализатора вече е за смяна, не е сменявана никога, но нея тия дни.
И използвах случая да видя отгоре катализатора какво става, защото не съм гледал от предишната смяна преди години:
Image_2024-05-03 11_17_33_107.JPG
Image_2024-05-03 11_17_33_107.JPG (215.61 KиБ) Видяна 1547 пъти
Както изглежда е решил да си заминава вече, но работи. Има прегаряния отстрани. Колкото кара още кара, пък после ще видим. Няма признаци на запушване принципно, а отдолу като сглобявах колата си изглеждаше идеално.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2970
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 22 май 2024 21:23

Тъй, появи се един ""гаден" проблем, за който поизчаках да пиша докато поизгладя решението. :D Скъса се единия тампон на пластмасовия капак на двигателя т.е. този декоративния дето пише 16 valve. До тук добре, имаше го ноооо... на цена 20.60лв за брой. Същото такова чудо го има из руското пространство за около 1.90лв бройката, +/-. (hiro) Седнах да ровя дали няма да намеря нещо подобно от друга кола, да ама не намерих. Единствено открих че има у нас фирма дето прави такива за най ралични коли, но цените за повечето са аналогични. Е вече въпроса стана принципинен че няма да дам толкова пари за нещо подобно, дори при това неотговорно като детайл!
И седнах да си изработя сам матрица копие на тоя тампон. За целта ползвах парче тръба от полипропилен, още едно парче някакво пластмаса, болт с къса резба ф5 и стар кит който имах. За формичка кутийка от темперна бойчка за рисуване. Сешоар за горещ въздух. :lol: Изобщо съвсем от каквото ми попадне под ръка.
Отляво на всички снимки е копието.
IMG_20240522_112944_small.jpg
IMG_20240522_112944_small.jpg (195.18 KиБ) Видяна 1266 пъти
IMG_20240522_113020_small.jpg
IMG_20240522_113020_small.jpg (230.66 KиБ) Видяна 1266 пъти
IMG_20240522_113300_small.jpg
IMG_20240522_113300_small.jpg (152.29 KиБ) Видяна 1266 пъти
IMG_20240522_114726_small.jpg
IMG_20240522_114726_small.jpg (56.42 KиБ) Видяна 1266 пъти
Сега ако човек е ентусиазиран повече може да изработи на струг или с 3D принтер матрица която ще е много точна. Но за този детайл изобщо това не е кой знае каква грижа, естетиката.
Между другото същия тампон се ползва за всички модели Лада които имат подобна кора. При Веста са същите, но там дори не се виждат.
За материал от който да стане за "пробата" най ми хареса полиуретан от близката железария Soudal PU flex 40fc, от това което имах под ръка за тестване. Първата матрица я прецаках с разни експерименти, та тази е втората отливка от автомобилен кит. За отделител от матрицата ползвах течен сапун, така по щедро намазване. Питал съм, при производство на гумени изделия ползват най обикновен сапун за мазане на матрицата преди зареждане. С този полиуретан трябва да стои стегнато поне 48 часа при 20+ градуса, след което да се извади болта и капачката отгоре и да стои до на другия ден за по сигурно преди да започне отделяне от долната част.
Досега съм направил успешно 3 такива които ги сложих на колата. Бяха се закъсали още 2 от общо 4. Все пак не са от вчера. С един от тях карам вече 2 седмици и като финална твърдост е една идея по меко от сравнено с най новите които имам под ръка на Вестата. Тези старите са си вече вкочанясали направо.
Предвид малкото количество материал от един флакон полуретан може да излязат десетки такива. Веднъж като има вече матрица правенето на един отнема 5 мин. макс.
Има най различни материали които се продават за правене на отливки за матрица. Както и за материал за самата отливка с различни твърдости и видове. Сега у нас асортимента не е кой знае какъв но все пак. Така че човек може да направи най различни варианти. В руския нет ги има и в най различни цветове за "тунинг" също. (hiro)
Може да се каже че не на особено сериозно хванах да го правя това с каквото имам по ръка, и буквално за без пари, но резултата е дори повече от задоволителен. Както и да спомена пак - за един комплект на една Лада трябват 4 броя. (focus)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Денис И.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 7218
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 142
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от Денис И. » 02 юни 2024 22:34

Браво! Много добре се е получило. Ако ти трябва нещо 3Д принтирано - свиркай, ще помагам.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2970
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 15 ное 2024 22:53

Дойде време да извадим от лятната почивка 110-ката. :D
IMG_20240925_142111_small.jpg
IMG_20240925_142111_small.jpg (132.8 KиБ) Видяна 771 пъти
И преди 2 седмици смених оригиналната бензинова помпа. Все още си работеше, но при ускорение като достигне 5000 оборота навместо да продължи да набира забива носа.
За да се смени помпата е нужен сешоар за горещ въздух, че да се нагрее маркучето малко и да се извади/монтира помпата:
IMG_20241104_114306_small.jpg
Намерих си точно същата помпа като от завода със същия номер Bosch 0 580 454 035 за скромните 102лв. :D
IMG_20241104_114437_small.jpg
IMG_20241104_114437_small.jpg (252.62 KиБ) Видяна 771 пъти
IMG_20241104_114516_small.jpg
IMG_20241104_114516_small.jpg (146.55 KиБ) Видяна 771 пъти
IMG_20241104_121033_small.jpg
IMG_20241104_121033_small.jpg (147.9 KиБ) Видяна 771 пъти
Е, не пише вече made in Germany, а е правена в Бразилия. Все пак след толкова години резервните части са преместени другаде за производство. Стават и са слагани и с други номера Bosch които са съвместими, но моята е такава.
И си виках че катализатора вече си заминава, но се оказа че не е така, понеже след като смених ламбдата е трябвало да покарам малко да издуха. А не бях я карал почти след това. И в крайна сметка всичко си е наред:
Screenshot_20241114-122318_small.png
Screenshot_20241114-122318_small.png (74.44 KиБ) Видяна 771 пъти
И слагаме зимните гуми:
IMG_20241105_160123_small.jpg
IMG_20241105_160123_small.jpg (212.66 KиБ) Видяна 771 пъти
И днес напред към ГТП пункта където имаше изненада, навместо да старее, тая кола младее. (hiro)
IMG_20241115_084428_small.jpg
За изненада мина в по горна екокатегория - 4. :o За подготовка за прегледа не съм правил различно от друг път - 50л някъде Лукойл Екто 100 бензин изгорих и смених маслото, като досега Motul X-Cess gen2 5W40 (API SP).
254500км+ вече.
Като се има предвид каква истерия имаше последните месеци покрай тия прегледи.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2970
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 06 юли 2025 22:49

Най накрая успях да подготвя малко снимки и малко обобщение след две зими каране на колата след ремонта. Карах я две зими почти напълно само 110-ката за да тествам какъв е резултата.
Първо малко снимки от тестовете:
IMG_20241231_111251_small.jpg
И разбира се зимата летят пясък и камъчета и доволно предния капак вече има 3-4 поражения, както и предната броня има вече някоя и друга едва забележими точки. Като цяло това е най тежкото поражение на предния капак от камъчета:
IMG_20250418_122005_small.jpg
2мм може би има. Но боята сега е двойна. (hiro)
И след толкова години тая зима предното стръкло получи по сериозно поражение от камъче:
IMG_20241120_141418_small.jpg
Взех един комплект за ремонт на стъкло т.е. замаскиране, но ефекта не беше особен визуално. Но човек може ида не го види. Като цяло трябва се ориентирам към смяната му. Ще видим кога ще се занимая с въпроса и с какво стъкло че това е вече проблем. Като цяло това стъкло има вече дооста поражения от песъкоструя по улиците зимата.

И се оказа че последните тампони за кърнета дето купих от НАР всичките се скъсаха, направо щяха да ми изпаднат грънците. А ги смених всичките след боядисването т.е. на по-малко то 2г. И реших да взема комплект за Нива от BHV, Балаково има при тях.
IMG_20250316_153341_small.jpg
Не знам с тая серия оригинални тампони какво не беше наред, но...
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2970
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 06 юли 2025 23:01

И сега малко писмо за сериозната част, а именно какво става с боята. Като цяло всичко се държи отлично, което въпреки незнанието ми пак в крайна сметка може да броя че надмина всеки сервиз в който някога съм бил или индиректно съм виждал резултата. (hiro)
Едно камъче от гумата, а може и повече да са били, беше пробило направо при предна лява гума и го видях на време да го замацам:
IMG_20250418_122034_small.jpg
Лонжероните така и не ги свалях, само закривих ламарината и чистих колкото може, но явно не е достатъчно. Като цяло с камера отвътре си беше наред и уж ръждата беше само около заварките. Трябваше да ги сваля и тях... ама вече е късно.
Десен:
IMG_20250418_130807_small.jpg
Ляв:
IMG_20250418_130820_small.jpg
Левия го разчовърках малко да видя докъде е ръждата , и е само пак при заварките. Ще се занимая пак да ги чистя по натам.

При дясната предна гума също не съм видял в края дето рязах че не е било докрай изчистено и между ламарините е избило:
IMG_20250418_131945_small.jpg
И една кукичка дето държи жилото на ръчната явно не съм я бил изчистил добре:
IMG_20250418_130855_small.jpg
В общи линии това е съществената ръжда която се появи. Всичко останало се държи отлично, включително и тежката ръжда от мърлявите ремонти която чистих от някои врати.
Снимах само най тежко поразената чистена врата - задна лява:
IMG_20250418_132413_small.jpg
IMG_20250418_132435_small.jpg
И лака не е свален от уплътненията както беше при ремонтите преди.
IMG_20250418_132645_small.jpg
Последна промяна от curse_m на 06 юли 2025 23:22, променено общо 2 пъти.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2970
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 06 юли 2025 23:16

Други второстепенни места са по разни детайли които чистих и може да се каже не много насериозно. На тях ръжда е избила.
Тая ламарина я пилих само с телена четка, ръждопреобразовател и грунд от флаконче устойчив на заваряване, отгоре термобоя на спрей. Но все пак е избила пак ръждата:
IMG_20250418_132232_small.jpg
По същия начин правих стабилизиращата и лостовете на скоростния лост, и те така. Но тях ги имам чисто нови оригинални, не съм ги слагал.
По добър резултат е на друга ламарина която е просто с цинков спрей след чистене по същия несериозен начин, и все още държи.

Задните амортисьори и пружи и тях чистих само с телена четка и шкуртка, не особено сериозно. Боядисани са с грунд Body 960 2к, само не помня дали пружините или амортисьорите бяха с Body 960 на спрей. Но аз смятам резултата за точно такъв както го описват за такъв грунд - където не е изчистено добре избива на точка без да надига околностите. Снимката е на по зле пружината, другата е по-малко избила.
IMG_20250418_133947_small.jpg
И на задния мост където са спирачните тръбички бях ги боядисал леко боя 3 в 1 и битумен спрей, но там явно не е достатъчно защото песъкоструя е пробил и цинка почва да го яде солта:
IMG_20250418_131040_small.jpg
И от двете страни е така.

Мога да кажа че съм особено доволен от резултата с обработката на картера:
IMG_20250421_184940_small.jpg
Държи се отлично, а съм го пилил само четка, шкуртка и три пъти ръждопреобразувател, който съм го шлайфал между нанасянията. Отгоре е само боя 3 в 1 Body chassis coat.

И преден външен ляв маншон на каре се скъса преди два месеца. И така смених маншоните вече със "западните" дето бях купил SKF и Lobro.
IMG_20250421_184944_small.jpg
И достигнахме пробех от без маалко 259000км. :)
И за финал една пролетна снимка: (hiro)
IMG_20250418_133014_small.jpg
И най накрая носих да изправят тия джанти от снимката. След толкова години бой по нашите дупни пътища в крайна сметка 3 бяха криви. Но се изправиха прилично, даже повече от прилично, предвид че една от тях имаше много гадна кривка.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост