Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21099 - Денис И.

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6771
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 114
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Денис И. » 07 юни 2016 10:04

Ладов блок е това. Ама нали видя като се сложи коляновия вал колко малко място остава и че маслото ще се пляска в противовеса. Живот и здраве, на следващия блок ще сложа истински, които пръскат по средата.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Frysco » 07 юни 2016 20:25

Травников и аз съм го хващал в издънки.Особенно за карбураторите... не му се доверявай сляпо.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6771
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 114
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Денис И. » 07 юни 2016 23:28

Аз се доверявам на Жорик, неговата беше 370 коня и беше без пръскалки :) Моята не смятам повече от 200 да я надувам.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от KingoftheROAD » 08 юни 2016 11:46

Frysco написа:Травников и аз съм го хващал в издънки.Особенно за карбураторите... не му се доверявай сляпо.
Травников, доколкото разбирам е самоук. Няма систематично инженерно образование. Нормално е да има пропуски.

А колкото до пръскалките, много противоречиви мнения. При нормална работа на коляновия вал, и мазилната уредба, не се ли разпръсква дотатъчно масло от центробежните сили? това което избива отстрани от лагерите. Аз съм слагал лагери произведени в по-нови времена, без дупки за такива пръскалки и не е имало проблем. По-стари мотовилки (биели) съм виждал с разпробити заводски отвори. А по-нови не, издатината обаче си стои на отливката...

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Марто » 08 юни 2016 15:00

Да, старите мотовилки 2101 имат отвори в комплект с отворите на лагерните черупки за да пръскат масло към буталата. Недостатъка в случая е, че това намалява налягането в мазилната уредба. В следващите модификации на мотовилките отвора и лагерите са запушени, именно да се компенсира налягане. Това се отразява естествено негативно на охлаждането на буталата, но за стандартния класиков мотор това не е отчетено като проблем, като се им в предвид относителната ниското топлинно натоварване.
За турбо дори и за силно модифициран атмосферен мотор пръскалките са задължителни. Има ги стандартно във всички по-силни заводски мотори. Въпросните пръскалки не са просто калибрирани отвори но имат клапани, отварящи се над определено налягане в мазилната уредба (1,5-2 бар). Това компенсира недостатъка от ниско налягане при празен ход (което е проблема на ранните 2101 мотовилки+лагери).
Травников до колкото си спомням в това видео коментира просто пръскалки без клапани, което показва незнание по въпроса като цяло. И второ дори и да няма пряк път към буталото (а то има, вижда се сложена пръскалка, кооет Травников не е направил в показаното видео) не трябва да си представят, че това е една точно насочена струя. Това няма как да стане при цялата тази динамика под буталото. Това, което се създава е една маслена мъгла - тя именно охлажда. При високи обороти/ наклони просто няма масло достатъчно в картера, което коляновия вал да разпръсква.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Марто » 08 юни 2016 15:05

На Жорик ладата беше просто един тест, нямаше за цел да се види дали е надеждна, нито да е дълговечна. Тя и не беше. Ако не се лъжа идеята беше просто да вземе стандартен мотор и да нареди турбо и електроника и периферия и да видят без сериозна намеса в самия мотор, колко може да се изкара.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6771
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 114
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Денис И. » 08 юни 2016 15:17

Накрая го разглобиха и го разпродадоха. Има и видео, в което се вижда състоянието - според мен за мотор, каран предимно в състезателен режим беше много добро. Аз ще направя същото. Ще го отворя за ревизия след втората смяна на маслото и ще видя как ще е положението. Моето също е експеримент.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1537
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от tojaga » 08 юни 2016 22:34

Две смени на масло? На колко смяташ да го сменяш? Според мен тези експерименти са ясни. Просто финасово сметката не се вързва както и да я въртиш. Хоби, хоби ама не баш. А да правиш мотор всяка година, не благодаря. Минах по този път вече. Поне при мен търся баланса и мисля, че го постигам поне за момента.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6771
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 114
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Денис И. » 09 юни 2016 14:56

Първата смяна ще е на много бърза смяна - само за разработката, втората на 5000 км.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от BaiLamarin » 09 юни 2016 16:57

Денис. Имаме една много бърза Лада във форума, дето се прави бързо и с "мисъл", при това доста често... Не ни ли стига? :) Да ти подскажа, че сниманите пръскалки са от серийна кола, блока е сниман у нас и хората вероятно са мерили на къде сочат? Има трагикомични серийни мотори на които пръскалки са просто едни смачкани тръбички. Има и с клапани. Предимството на самарата е напречно разположения мотор- инерционинте сили при ускорение и спиране разплискват маслото посока вала и цилиндрите.Да, но пръскалки има и в коли по 80 коня, дългоходови и високооборотни. Естествено при новите боклуци се спестяват често- скъсиха буталата, малко покритие, корави сегментчета, тънка закалка на цилиндъра... Моторите не са смятани за голям пробег.. Обърнахме ти внимание, защото пръскалки се слагат в началото...После като разбереш, че няма как да охладиш и мажеш буталата мача е свирен. Ако не влизаш в обороти и не прегряваш буталната група- ОК. Но да твърдиш, че пръскалките са вредни? А шкемби е самоук. Личи си в доста обърканото му мислене по някои елементарни въпроси. Но пък е сладкодумен, не може да му се отрече.
п.п. А дали не е проблема в лафа гроздето е кисело? :) Има клипове как дупчат на ръка и на око опорите. Е това не бих те посъветвал.:)
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост