ВАЗ 2103 - butaloto.

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1569
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от tojaga » 25 май 2015 07:36

Не ги вкаравам в главата. Буталото не ми е профилирано спрямо камерата в главата. То е такова, което си има камера и фаски за клапаните, като стандартно изглеждащо самарово бутало. Вкаравам ги, ако може така да се каже в гарнитурата и само толкова, както и ти си ги направил, само че с повече толеранс между челото на буталото и повърхността на главата. Степента на сгъстяване ще е няколко десети по-ниска, но не е чак толкова фатално.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2801
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 25 май 2015 23:47

Утре ще си взема главата от Джуди най-вероятно. Имаше кривина и бе нужно да се отнеме 0,3мм челно за да се изправи. Оказа се, че трябва да се работи и върху леглата, изпуск. клапани, водачи.. но ние с Мирката си знаем как ще процедираме в дадения случай. И все пак продължават да ми се въртят непорочни мисли за по-яки пружини за клапаните.
В четвъртък ще гледам вече да възпламеня, ако не - ще я запаля! :) Трябва само да намеря някой да ми сложи една ръка да мушнем главата на блока и да прекараме на белези.. за да стане бързо и културно. Пък аз ще си цепим клапани и ще си връзвам всичко останало по периферията..
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1569
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от tojaga » 26 май 2015 23:23

Марио, как реши проблемът по горният казус? Бутала или гарнитура?

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2801
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 27 май 2015 11:55

Гарнитура... 1,5мм. ще бъде в сплескано състояние. Днес ще взема сигурно и пружините от VW и ще закопчая главата. Следобяд ще е готова и гарнитурата вероятно. Чудя се вечерта по-къснично дали да слагам глава и да връзвам там всичко по периферията или да изчакам до утре.
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2801
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 29 май 2015 15:53

Събрах всичко, зацепих, настроих... вързах и лостовата система на карбураторите даже. Въртя... ама нещо не пали. Установих, че няма искра. Смених бобината, няма файда. Изрових единственото делко в мазето което имах налично, смених го с оригиналното ми (без да му знам състоянието) и пак никакви признаци на живот! Руси има изправно делко и ще пробваме с неговото днес.. пък ще търсим къде е причината. По-къснично ще пиша и за одисеята с пружините от VW, че и там имаше чудеса! :)
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2801
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 29 май 2015 17:12

И така... auto_forum донесе негово делко и ладата веднага запали. Но ме притеснява, че не държи постоянна искра. Работи 20-30сек и угасва... искра няма, въртя на стартер и по някое време пак реши че ще запали. В момента я карам на стандартното запалване (механично с чукчето).
Странно.. :?
Иначе работи много добре.. форсира се гладко и държи идеално налягане на маслото. В средните удря 4-ката на уреда за маслото. Браво на Райдера, справил се е с маслената помпа! Кофти е като се счупи мотор, но ебати кефа е като запалиш новия... :)
Ето и пружините от VW които взех и стандартните ладови. Немските са с талерки и отдолу и отгоре, по-къси са с 10мм от ладовите, но са и много по твърди. Вижда се как свивам на ръка ладовата и другата.. Могат да се закопчаят на главата, но ще си сложа ладовите тарелки отгоре тъй като са по-леки и кученцата си пасват идеално на тях. Само трябва да се минат малко на струг за да легне вътрешната пружина в тарелката. Това ще остане за есен... и без това имам да сменям и легла на клапани. :mrgreen: Трябва да се напаснат, няма начин... клапани от Паджеро с пружини от VW и тарелки от Лада. :whistle:
Търся си здраво работещо делко сега (без луфтове в оста), няма значение дали за 1200/1300 или 1500/1600 мотор тъй като с моя рязан блок стават и двете. 8-)
20150528_130749.jpg
20150528_130754.jpg
20150528_131346.jpg
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

stambi
Мнения: 47
Регистриран: 09 ноември 2008
Репутация: 0
Местоположение: Троян

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от stambi » 29 май 2015 18:34

Провери от вътрешната страна да не допира на маса кабелчето на чукчето ! То е с квадратна обувка и влиза в една засечка.Ако превърти при затягане на външното кабелче и доблегне на корпуса,искра няма да има.Даже там изолирай и допълнително за всеки случай.Ако кондензатора не е изправен от друга страна,чукчето може да нагаря и след кратко време пак да прекъсва.При почистване на чукчето използвай пила а не шкурка,защото оставя прах между контактите.Може и малко контактен спрей да приложиш.Няма нужда от цяло Делко ако механично всичко е изравно ,регулирано и смазано.Използвай чукче с по-твърда пружина от тези които имаш( докато минеш на безконтактно-Ладово делко).По - добре е за високите обороти.
Последна промяна от stambi на 29 май 2015 23:05, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от Kiril » 29 май 2015 22:56

Ако питаш мен минавай директно на безконтактно запалване.При твоите обороти,мисля че ще е по-добрия вариант.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2801
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 29 май 2015 23:18

Карах с безконтактно до миналата година.. продадох го комплекта. Частично я подкарах на едис 4, трябва да се пусне инсталацията до мегата и да хване да се настрои.. но това вероятно ще го мъча по-напред във времето. Сега ще я подкарам някак на механичното делко..
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4350
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от Frysco » 30 май 2015 07:26

Що някак?С малко баене ще работи както и безконтактното... е, бедата е че не е много трайно, трябва да се настройва редовно... но в твоя случай, ще свърши работа.Са отивам на село, но като се върна утре, мога да ти помогна да го настроиш... па и не само него.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост