Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2103 - butaloto.

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от Марто » 12 дек 2017 11:59

... съжалявам, че леко ще ви разваля ентусиазма, но дросели и електроника не правят нещата истински. В режим на максимално отворени дросели няма никаква разлика между изправен карбуратор и изправен инжекцион. Разлика има в преходните режими, като предимството на карбуратора е в по-лесното им настройване (обикновено си е даденост на карбуратора), но пък елктрониката позволява по-прецизно настройване с уточнението, че това силно зависи от заложените датчици. За мен простотата на карбуратора за кола, която се кара в предимно режим на максимално натоварване превъзхожда внедряването на ненадежни електроники, помпи за високо налягане на безнин, сътветните регулатори и модифкации на бензинопроводите за работа със сътоветните. Иначе за идеята да се гони развитие напълно подкрепям :lada:
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от 0gn » 12 дек 2017 17:14

Точно, карбуратор, инжекция, няма значение. Важно е изпълнението :whistle:

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6771
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 113
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от Денис И. » 12 дек 2017 19:51

Имайки предвид дефицита на качествени бройки карбуратори, цената на същите такива запазени, дефицита на части за тях и съответно и цената им, не мислите ли, че е много по-съобразно да се ползва точно тази концепция. Преходните режими не са за подценяване особено на тясна писта със завои, където скоростта на някои завои пада доста, каквато е Дракон. Единствено бих ползвал чиста механика ако карам на овална писта, където режима е само напълно отворен дросел и ще настройвам механиката по този режим - Nascar все още ползват карбуратори по тази причина. Но тук преминаваме в полемика и off-topic.

Ще помагаме на Марио - защото той е от малкото, които карат на пистата повече отколкото пишат и винаги има почитатели на черната вдовица залепени по оградите :)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2780
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 12 дек 2017 22:59

При мен в конкретния случай ще има ефект и полза при преминаването на електроника. Първото за което се сещам при съпоставката с напълно отворен дросел е, че минавам на 44мм.. докато Делортото в момента е 40мм. А знаеш Марто, че аз съм с големи всмук клапани от паджеро 2,5. Карбураторите в този им вариант ми умаляват.
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от 0gn » 13 дек 2017 07:20

Делортото е минало покрай 40mm...По-скоро е 32. Представи си сега какво ще стане като минеш на 44. С тази кола не гониш повече от 130кс. 44 дросели са за много отгоре.

"Basic references for BHP per cylinder, assuming ca 120mm from butterfly to valve head and a max of 9,000 rpm are;
Up to 30 BHP - 30mm, up to 33 - 32mm, up to 39 - 35mm, up to 46 - 38mm, up to 51 - 40mm, up to 56 - 42mm
Up to 65 - 45mm, up to 74 - 48mm, up to 80 - 50mm, up to 87 - 52mm, up to 93 - 54mm.
These power figures may be increased by up to 10% in a purpose designed and well proportioned system.
As butterfly to valve distance increases, butterfly size will need to increase in proportion to system taper and vice versa.
Lower revving engines and those with injectors placed before the butterfly will generally accept a larger body."
https://www.jenvey.co.uk/support/faqs/n ... t-in-nisi/

Денис, проблемите на точно тия карбуратори не са преходните режими, а това че в завой горивото се лашка и лъже поплавъка :whistle: . При мотоциклетите тия проблеми ги няма, защото се накланят из завоите и затова карбуратотите при тях се запазиха много по-дълго време, въпреки че като изпълнение са на светлинни години напред от автомобилмите. И като ще помагате помагайте, ама като хората и каквото можете, щото е глупаво да се прелива от пусто в празно.

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от Марто » 14 дек 2017 09:38

Така, пак ще пиша за нещо, което не се схваща явно. Както е цитирал колегата Ogn дифузора се подбира в зависимост от дебита, който е нужно да се осигурява на мотора. Дефакто това означава, че двигателя определя (конструкция, заложени параметри) колко въздух (горивовъздушна смес ) му трябва. Мощността не идва от карбуратора или инжекционна. Тяхната роля е само да направят сместта въздух/бензин в рамките на този дебит. Мощността може само да е намалена от неподходящо подбрани параметри на хранителната система. И тук пак карбуратора е едно по-универсално решение, защото работи в широки диапазони без нужда от специални настройки. Това се преопределня от принципа му на работа - там съотнешнието въздух/бензин си е заложено мехнично и се поддръжа само в целия диапазон.
Сега при Марио така и не се получи читав комплект карбуратори, просто всички екземпляри, които ползваме тук, са стари. Необходим им е 'основен' ремонт преди монтаж - работата не е толкова трудна, но е небходимо търпение и точна ръка :). Както казах заради това подкрепям Марио да пробва с инжекцион....
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
vanko
Мнения: 173
Регистриран: 15 март 2008
Репутация: 13
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от vanko » 14 дек 2017 19:50

За мен идеята на Марио е добра, но дано този път нещата да не са отново в стил Butaloto, разбирате ме какво имам предвид.
Иска ми се един път нещата му да се получат истински.
Моя милост, заедно с Райдера, отдавна работим по същата концепция, обаче бавно се случват нещата, поради различни причини. Мисля, че с дросели и електроника може колата да бъде настроена доста по-прецизно отколкото с карбове.

П.С. Марио, този път ще ги замерим, пък да видим какво ще излезе :)

:cheers:

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2780
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 16 дек 2017 01:41

Тъй като не намерихме оригинална бензинова рейка за тези дросели, то се изработи изцяло нова.. културно и добро изпълнение. Но въпроса е, че трябва да търся сега външен бензин регулатор?! От опел 2.0ne ли да търся, трябва да държи 3 бара? Трябва да си търся и
датчик - Температура вода , Температура входящ въздух от нещо...
Ето ги и дистанционните втулки и горивната рейка върху която размишлявам..
Прикачени файлове
25435415_10208850986512462_1902675141_o.jpg
25394235_10208849713440636_197601260_n.jpg
25394235_10208849713440636_197601260_n.jpg (73.87 KиБ) Видяна 1465 пъти
25394366_10208849706720468_1198916054_n.jpg
25394366_10208849706720468_1198916054_n.jpg (74.29 KиБ) Видяна 1465 пъти
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 18
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от DiscontroL » 16 дек 2017 10:38

Датчик температура охл. течност може да ползваш от Лада нива направо със 3-ника на главатаа, а във БХВ можеш и нова букса за него да си вземеш.
50359.700.jpg
50359.700.jpg (82.32 KиБ) Видяна 1438 пъти
Датчика на вх. въздух може да вземеш от ауди 1.8т моторите, виждал съм на клипче как унгарците са го сложили посредата между 2 и 3 дросел.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2208
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от auto_forum » 16 дек 2017 17:21

Регулатор за налягане можеш да ползваш от е46-цата ти. Той е на 3 бара и е външен. 13531729320

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост