ВАЗ 21083 - pimix

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
pimix
Мнения: 107
Регистриран: 28 август 2009
Репутация: 1

ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от pimix » 10 мар 2013 00:06

Здравейте колеги!
От 26.08.2009 г. съм собственик на ВАЗ 21083 Самара и от малко по-късно съм редовен посетител в сайта на Лада Клуб България. Реших след почти четири години да покажа и моята Лада.
Историята на колата е следната, доколкото аз я знам разбира се. Първа регистрация 04.1990 г. ВАЗ 21083 1.5л с мултипроцесорно запалване с „компютьр” и две индукционни бубини . Когато бях втори курс в университета аз я купих за 660 лв от един пич от София. Много исках да си имам собствена кола и така намерих Самарата. От малък съм запален по руските машини и ладите в частност, но никога не съм искал да си купувам Самара, повече ми харесваше модел ВАЗ 2107. Но тази бялата много ми хареса, пробвах я , то тогава съвсем нищо не отбирах от тия машини и я вземах. Супер много и се радвах, но проблемите започнаха от следващият ден., даже от първия ден. Момчето, от което я взех, беше направи перката на охлайдането с ръчен ключ, а не с датчика и докато си я докарам до Студентски град август месец в София хвърли водата точно зад 34 блок. На другия ден акомулатора и падна, неможах да я запаля и така една седмица седя зад блока. Светлините и се объркаха нещо, от ляво къси, от дясно габарити, ужас. Тогава една вечер съвесем случайно се запознах с Антон от Троян (Skynet) и неговия приятел Стефан също от Троян, които си пийваха ракийка в 109 стая на 34 Б блок. Те ме спасиха. Оправиха ми лампите, заредих акомулатора, запалихме бегачката, тръгна тя и от тогава не е спирала. Искрени благодарности на Тонката и Стефан, колко много са ми помагали само те си знаят. Живи и здрави да са. Не след дълго се прецака релето на генератора, от там е било и падането на акомулатора. На 3-тото сменено реле се запознах с Григор (Bai Lamarin) през форума и той ми каза да си взема на фирмата Франциз куп. Така и направих и до сега карам с него. И на него искам да благодаря специално, и той много ми е помагал със съвети и на практика няколко пъти ми е правил колата, много е точен. Жив и здрав да е. После лека полека взех да навлизам в машината, разбрах кое какво е по нея, как работи. Купих си книгата Аз ремонтирам Самара на български и една руска също много е добра и от там доста понаучих за колата. Оказа се че аз съм трети собственик и също така колата не е била бяла а сива. След първата зима Самарата вече не беше толкова лъскава колкото когато я взех. Избиха ръжди по прагове, калници. С помощта на по вещи лица разбрах, че колата явно е боядисана и изпъната колкото да се продаде. Кита лъсна отдолу, разбрах и колко е била изгнила на доста места, ама малко късно. Много хора ме съветваха да я махам, ама аз много сия харесвах и не искам. И така почнах да я оправям доколкото мога. Смених с помощта на чичо ми, който е автомонтьор от Дряново двете колонки на вратите. Бяха толкова зле че вратите не искаха да се затварят без да ги повдигнеш. Като возех колежки трябва да им отварям и затварям врата, джентълмен казвах че съм, ама карай. Едната колонка я срязах от една червена Самара от една морга в Габрово, другата купих чисто нова от НАР в Дружба. За външната част на колонката се наложи да убеждавам един от собствениците на Лада Магазините в София (на Първа Българска Армия магазина) да ми среже една цяла страница заради облицовката на колонката. Нави се как да е човека, жив и здрав да е и той, много е печен и има части за Самара цяло ремарке и половин двор. После изкърпихме бомбетата отзад, коша отпред навсякъде където беше на дупки, единия праг сменихме. Като махнах мокета лятото долу беше мармалад - смрад и вата. Всичко в коша , кърпене на 2-те дупки който зейната, боя и нова изолация от микропореста гума. Бяха ми се цепнали и двата предни лонджерона, заварихме ги и тях, абе горе долу 25 кръпки направихме. И така колата се позакрепи от към ламарини. Много други части са сменени по нея, като се сетя почти нищо не остана от старата. Оправих си датчика на перката и то сам зад блока, по съвет на Григор сложих Vernet . Перката почна да се пуска сама, ебаси якото, останах без очи да зяпам в таблото преди това. Обаче колата все си грееше, возил съм се в няколко Самара, моята стрелка все седеше много по надясно от техните. А и колата нещо не работеше много наред, нямаше мощност, нямаше хубав празен ход, все трепереше, не ми харесваше как работи. И един ден с Антон взехме компресомер и измерихме компресията на мотора и беше страшна работа: 1ви- 5; 2-ри – 8; 3-ти – 10; 4-ти – 7; Разбра се че тоя мотор не е много читав и се зачудих какво да я правя. Така зимата на 2010 се появи обява че се продава мотор ВАЗ 2108 1.3 след основен ремонт на 13000, в Пазарджик, на колегата Стоян (steel_1) . След 1, 2 седмици преговори се разбрахме да му карам колата там и да сменяме моторите. Искрени благодарности на Стоян, той направи за тази Самара наистина много. Смени ми мотора в сервиз в Пазарджик, смени ми микропроцесорното запалване с делко (тези пък части купих от колега от Варна) и колата се сдоби с нов мотор вече 1.3 Е, и там не мина без ядове, протече водната помпа на неговия мотор, спука се моя радиатор, но след още една седмица и докарах радиатор от един колега от Бургас (да живее Еконта) и Стоян сложи помпата от стария мотор и Самарата беше готова да си дойде в София. Още като се качих в нея за първи път в Пазарджик беше друга кола – звука на мотора беше друг, имаше много повече ряз. На магистралата към София вървеше много повече, бях много щастлив, имах си вече и нов мотор. След няколко месеца и взех от колегата Милен (Curse_m) неговия почти чисто нов карбуратор за 1.3 мотор и колата направо заспа. Поздрави и за него специално. Моя беше супер износен. От там нататък се почна почти само каране без проблеми. Е, все нещо сменях, подобрявах, но колата беше вече доста по надеждна. Карам я с масло Castrol 10W40 Полусинтетика по съвет на Стоян от Пазарджик.
Работи идеално, не го гори и не го губи. Е, течеше малко от гарн. на клапаните и гарн. на картера, смених ги. От скоро гледам, че пак тече, ама малко. На скоро смених рейката с използвана рейка на един друг колега от форума и стана супер - изчезна ми досадното чукане което имах в предницата. Смених още един път водна помпа, старата направо лагер не и беше останал горката. Сменени са задните амортесьори, шарнири, накрайници, гумените маншони на рейка и карета, казанчетата за антифриз и течн. чистачки. Наскоро това лято намерих и нови предни седалки. Моите бяха ужасни, криви и изпокъсани. Една белгийска Самара от Младост беше тръгнала към скрапа и няколко часа преди това и смъкнах седалките и и дадох моите. Белгийските са много запазени, плюшени, супер меки, направо не можех да повярвам че и те са от Лада. Колата гледам да я поддържам в приличен вид, зимата често я мия и я държа чиста от гадната сол и пясъците, а и сега много много не я карам, повече в weekend-ите и то на дълго. През лятото гледам да оправям щетите от зимата по купето, боядисвам частично, чистя ръждите доколкото мога. Колата се кара почти и само на газ, евентуално зимата когато пада под нула паля на бензин. Разхода и е добър - от 8-9/100 извън градско със средна скорост 95 км/ч в зависимост от товара. Проблеми постоянно има, но дребни. Често има проблеми със десните светлини отзад, ту мигач няма, ту стоп, ту мигат всички заедно като дискотека, сменял съм платки, оправя и на пролет пак с проблема. Но няма как, както казва един колега от форума - Ладата е като двор на село - все има нещо за правене. Мислих си да я продавам миналата пролет, ама никой не се обади и реших да си я запазя, а и много си я харесвам и за сега си я карам с кеф. Поздрави на всички от Лада Клуб България, да сте живи и здрави и дълги години да си караме ладите;)
Прикачени файлове
Изобр042.jpg
В началото
Снимка0308.jpg
Снимка0309.jpg
Снимка0348.jpg
Снимка0349.jpg
Снимка0436.jpg
Снимка0442.jpg
Снимка0443.jpg
Снимка0493.jpg
Снимка0494.jpg

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6558
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 98
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от Денис И. » 10 мар 2013 15:13

Браво, че въпреки всички трудности си я запазил и върнал в приличното и състояние. (victory) Спомням си как пред Техническия Университет се срещнахме да ти дам лепенки на клуба ако не се лъжа.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
pimix
Мнения: 107
Регистриран: 28 август 2009
Репутация: 1

Re: ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от pimix » 10 мар 2013 19:13

Мерси Денис. Да, точно така беше за лепенките ;)

Потребителски аватар
vaz_21013
Мнения: 345
Регистриран: 12 декември 2010
Репутация: 0
Местоположение: Добрич
Автомобил: ВАЗ 2105

Re: ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от vaz_21013 » 10 мар 2013 20:20

Добра Самара колега да си я караш с здраве а да те питам какво стана с оригиналния 1.5 мотор и не мислиш ли да му направиш ремонт и да го сложиш все пак с 1.5 мотора ще върви доста по-добре и повече стига да му направиш качествен ремонт и разработка и добри настройки и центровка ;)

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от curse_m » 10 мар 2013 21:27

1.3 си върви прилично, за ежедневна употреба разлика няма, освен малко по малкия разход градско при 1.3. Ако тръгне да закопава в подобрения, то много по-добре е да си намери читаво купе. :) Но реално ако изключим сантиметалния момент следващото подобрение е минаване на по нов модел.

Потребителски аватар
pimix
Мнения: 107
Регистриран: 28 август 2009
Репутация: 1

Re: ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от pimix » 10 мар 2013 22:29

Оригиналния мотор си го пазя в Дряново в гаража. За сега не е ремонтиран, но това не е изключено. Наистина идеята да се върне отново 1.5 не е лоша.

Потребителски аватар
pimix
Мнения: 107
Регистриран: 28 август 2009
Репутация: 1

ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от pimix » 05 ное 2017 23:10

Здравейте колеги. Отдавна не съм писал във форума, а в тази тема като гледам от 4 години. Живота си върви и ни върти, по-рядко влизам във форума, но влизам. Иначе колата все още си я имам, известно време не се караше ежедневно, но пък бях и намерил гараж, в който да я съхранявам. Сега от около 3 месеца вече се кара всеки ден, работи добре, има малки проблемчета от време на време, но това е нормално за възрастта и предполагам. Поздрави на всички Лада фенове.

Потребителски аватар
pimix
Мнения: 107
Регистриран: 28 август 2009
Репутация: 1

ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от pimix » 05 ное 2017 23:12

Ето и една снимка от септември
DSC_0046a.JPG

lada_power 2105
Мнения: 5
Регистриран: 14 октомври 2016
Репутация: 0
Местоположение: Добрич
Автомобил: ВАЗ 2105

ВАЗ 21083 - pimix

Мнение от lada_power 2105 » 07 дек 2017 01:25

Жалко,че си махнал халогените :?

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост