Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2102 - orlinski

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 593
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 80
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от mzeto » 07 окт 2008 17:44

Тук става въпрос за друга еднаквост и двата блока са със 76мм бутала.
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

orlinski

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от orlinski » 07 окт 2008 19:15

Това имах предвид колега, благодаря ти, не разбрах защо се наскача срещу мен все едно говоря противозаконни неща? Разликата в блоковете не е ли във хода?

BA3_2105

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от BA3_2105 » 07 окт 2008 22:16

orlinski написа:Това имах предвид колега, благодаря ти, не разбрах защо се наскача срещу мен все едно говоря противозаконни неща? Разликата в блоковете не е ли във хода?

И в дебелината на стените! ;) 1200сс може да се растърже максимум на 1300сс и става със зор! ;) :)

orlinski

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от orlinski » 07 окт 2008 22:48

ЕДИТ НА ПОСТА: Сори в мен е грешката, на пежото беше разликата в коляновия вал, блока на 1600 е по-дълъг, явно ще ползвам него. :( :(

orlinski

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от orlinski » 09 окт 2008 14:34

ОК до тук горе долу ясно, въпросът е, защо простаците са сложили бутало с изместен център на болта? И! дали може да се сложат бутала и биели с нормален център?

в момента се пъна с тия бутала и не знам какво се случва...

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 593
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 80
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от mzeto » 10 окт 2008 18:33

orlinski написа:.... в момента се пъна с тия бутала и не знам какво се случва...
Какво пък им е на буталата?
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

orlinski

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от orlinski » 10 окт 2008 23:20

Ами не зная защо са с изместен център на болта, дали има няква шашма в коляновия вал или просто в завода така са решили за по-интересно, хич не ми се иска да изкачат буталата от аудито през блока :(

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от Dragan_Trial » 11 окт 2008 00:57

Здрасти,

Значи последно ще правиш 21011 блок с бутала от Audi S2, инжкцион от нещо и механичен компресор от Mini Cooper S!

Цилиндровият блок 21011 (1300) оригинално е с бутала с диаметър 79мм и колянов вал, осигуряващ ход на буталото 76мм! Тези два параметъра правят кубатурата от 1290 кубика! Аudi S2 оригинално е с бутала с диаметър 81мм (хода на буталото е 86,4мм)! Значи няма да имаш проблеми да престържеш 21011 блока на 81мм! Разбрах, че си разкостил един 2103 двигател (1500) за донор на колянов вал! Това означава, че тези 81мм бутала ще имат ход 80мм, което от своя страна отговаря на 1628 кубика - честито! :)

Идеята за рейка от Tofas Dogan е заинтригуваща за мен, интересно ми е дали ще я приложиш, или ще си караш с отвратителната кормилна кутия на Ладата! :)

Според мен пет степенната скоростната кутия ще издържи някъде до 100 конски сили, ако не се натоварва зверски и се пази! За по-мощен мотор - май кутия от Fiat 131 или Argenta ще пасне по-добре!

Шперове има по ралиджийските Лади, най-добре да се насочиш към някой състезател, който преди е карал Лада! Ако няма, поне имаш шанс да те насочи към някого, който има! :) Интересно е, че въпреки мудния двигател на комбито, смяташ, че диференциала е бил много къс (може би не разбирам какво значи "много късо число", кои числа са къси?)! Аз днес си купих точно такъв диференциал като твоя - с предавателно число 4,44 (40 зъба на короната и 9 на пиньона)!

Предните спирачките от 2112 според мен са добра идея, но щом така и така ще преправяш - защо не сложиш дискове и апарати от някаква кола с 15 цолови джанти ... така и така ще караш на 15ки!

Задните спирачки е хубаво да са дискови също, но не трябва да пренебрегваш ръчната спирачка - задължителна за дрифтачка! :)

Как да стабилизираш задницата - най-напред с хубави амортисьори, не знам доколко са читави тези твои Bilstein, втора ръка карани на планинско! :) Дано да са читави! След това твърди пружини и това е! Аз съм наслагал разни двойни щанги - файдата не е кой знае каква! :) След това разчитай на нископрофилни гуми за стабилността - 195/50/15 - класиката в нашия low-cost-жанр! :)

Това с баланса на беглото върху предната и задната ос не знам как ще го постигнеш - ти лесно ще го измериш, но как ще разпределяш - не знам! Ти да не си някой инженер на Alfa Romeo или Corvette та да вземеш да сложиш скоростната кутия отзад? :)

Унибар какво е - ролбар ли е?

По цилиндровата глава няма ли да правиш нещо? Какво?

Пише се ламбда-сонда, не ламда! :) Съотношение 14,7 части въздух към 1 част гориво = > λ=1! :)

Радиатора от Нива не пасва съвсем точно на 2101(2102) купето, трябва да се изреже малко от коша за съжаление! :( Нивата оригинално я има в изпълнение с две електрически перки! Виж по магазините!

Колата няма как да стане редовна по документи, като е турбинирана, нали го осъзнаваш! :)

Кои са тези шпилки на моста, за които споменаваш, че се късат "при натоварено завиване"?

Шарнирите няма как да ги премахнеш от окачването - има де, ама ...

За кои простаци говорш, като казваш, че се сложили бутало с изместен център на буталния болт! Лада или Audi? Това се прави, за да се даде посока на въртене на двигателя! Така, когато буталото е в горна мъртва точка, рамото на газовата сила вече е прехвърлило леко вертикалната ос на цилиндъра и буталото тръгва надолу в правилната посока, а не се опитва да завърти коляновия вал в обратната посока! :) Деаксиаж му викат още на това! :) Ладата със сигурност го има, Мерцедесите също! Съмнявам се Аудитата да го нямат! :)
ОК до тук горе долу ясно, въпросът е, защо простаците са сложили бутало с изместен център на болта? И! дали може да се сложат бутала и биели с нормален център? Така че не се притеснявай за това, те буталта затова си имат и посока, в която трябва да се сложат на мотовилките и в цилиндровия блок! :)

Успех с проекта - ако има нещо, с което да помагаме - тук сме!

orlinski

Re: ВАЗ 2102 - семейно комби и.... още нещо

Мнение от orlinski » 11 окт 2008 13:55

Dragan_Trial написа:Здрасти....
1-во Много благодаря за изчерпателната ти информация, до тук ми е доста полезна, ламбда съм го сбъркал чисто механично, моля да ме извините. Относно простаците, казвам го, защото се шашкам за буталата,тъй като не знаех какво се случва, пък и ладовите имат едно П на тях до колкото зная то показва пътя към..... Предницата :lol: . Въпросът е: болтовете на ладата не бяха ли топло набити в буталото и в биелата? отделно болта на аудито е доста по-малък от този на ладата, там явно са ползвали камионски части :o. Мислех да слагам и биелите от С2-то, но проблема е, че трябва да се престъргва коляновия вал, защото те пак са по-малки долу. Имате ли някаква идея за тоя проблем?
2-ро рейка от Доган и прочее за момента няма да слагам, намерих си запазена кутия за Лада и ще карам с нея за момента, смятъм съм достатъчно здрав, ако не- ще ходя на фитнес! Относно шпилките- имах предвид тези плоските на долния носач, по спомени в рали годините на ладите доста се късаха и създаваха главоболия, може и да бъркам.
Спирачките: Отзад искам да използвам предните двубутални от ладата, тъй кат са доста стабилни поне за мен, спираха я много добре преди, само не зная какви планки ще правя, вероятно ще разбера като сваля барабаните. Отпред може да се ориентирам към дискове от Омега или нещо подобно, имам едни чисто нови спирачки за партнер, може и тях да сложа, ще видя за кое най-лесно ще може да се направи планка, и кои дискове отговаряха на централния отвор на главината(мисля 57мм беше или греша?), но при всички положения трябва да са поне 250мм вентилирани, даже и отгоре!
3-то окачването ще видя, имам както казах едно под ръка, за момента ще го сложа него, колкото да се разработва колата, тъй като парите отлитат много бързо- а това, а това, а онова и те свършиха! Мислех от аржента да сложа стаб щанга отзад, но за момента ще седи така, по-нататък ще се развива тази концепция.
4-то скоростите може би ще издържат, поне 4-степенната издържа според един колега от русе с турбо 5-ца, не виждам защо 5 степенната да се предаде. + това фиатките не бяха ли с обратен стартер?

Унибар- Ролкейдж с опростена конструкция, нехомологиран, не искам кръстове в колата, нямам намерение да се силя между дърветата, но все пак искам някаква сигурност.
Главата преди доста време е портната по книга дет се вика на конус с ъглите си там и прочее, не съм много просветлен, но е направена добре, ще кара също така докато не намеря вал ~280 градуса пружини и тарелки.

Еми това е за момента, събирам частите, колектора от нива инжекция е поръчан и го очаквам, другите неща също ги набавям лека полека, няма да стане за месец-два, но предпочитам бавно и сигурно да стъпвам напред!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 1 гост