ВАЗ 2106 - codegen

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
codegen
Мнения: 17
Регистриран: 04 октомври 2013
Репутация: 0

ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от codegen » 28 дек 2013 18:33

Здравейте, съфорумци! :) Преди известно време се сдобих с автомобила, оставил толкова много спомени и преживявания в детството ми. Семейството ми имаше такава, исках да я реставрирам и запазя, но беше много зле откъм купе. Един ден погледнах в гаража - нея я нямаше...бяха я дали на отпадъци. Стана ми тъжно...и си казах, че някой ден, ще имам пак такава, и ще я възстановя и запазя в оригинален вид. Наскоро закупих тази, която ще видим по-долу в линка. ВАЗ 2106 1600 от 1978г. Сравнително добре запазена, тапицериите вътре са много добре, няма скъсано или износено. Мокета обаче е за подмяна, както и пластмасите на задните кори на вратите - не големи проблеми. Ръжда има както се очаква за 35-годиша кола, но е поправима. Гредите по конструкцията са запазени, нямат ръжда, пода и някои дребни неща са за правене. Автомобила е на 60000км, двигателя работи добре, масло 10В40 за около 2500км не е пипнал. Не пуши и не мирише на масло от ауспуха, от отдушника на картера няма надув и масло, само пара. Сега съм на етап събиране на средства за кадърно отстраняване на ръжди и като цяло за поправка на купето. Дай Боже, напролет започвам :) http://www.snimka.bg/?album;aid=795503" onclick="window.open(this.href);return false; това са актуални снимки на колицата :) :cheers: весели празници!

Потребителски аватар
codegen
Мнения: 17
Регистриран: 04 октомври 2013
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от codegen » 28 дек 2013 19:44

Да попиша още малко, че рядко остава по някоя минутка свобода... Преди време са й сменяни праговете, но отново са за подмяна. липсват лайстните на праговете, както и лайстната на преден десен калник. С радост ще закупя такива, ако някой има излишни :) това е като за начало. В момента я карам всеки ден по 70-80км. Газ не е имала, няма и да й слагам. Единствения тунинг по нея мисля да бъде 5-степенната кутия.

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от Лада-2104 » 29 дек 2013 21:36

Честито за придобивката ! Вижда се здрав автомобил с цвят който се набива на очи. Има и доста работа по визията но лека по лека лятото е за това ;) . Със здраве да я караш и да знаеш от мен 1600 са доста пъргави и могат и над 140км/ч да вървят :twisted: .

Потребителски аватар
codegen
Мнения: 17
Регистриран: 04 октомври 2013
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от codegen » 30 дек 2013 11:03

Благодаря :) да, сравнително здрава е, подлежи на пълно възстановяване. Боята щеше да е фабричната, но някой си, който е подменял външните прагове, му е останала боя, и е оризилил десния преден калник, и част от задния... :evil: инак с хубаво пастиране щеше да светне. 1600 си може далеч над 140км/ч, стига да е в добро здраве. Този конкретно няма пробег, но когато отворих капака да регулирам клапаните, имаше доста гняс. Карана е с каквото има... Инак откъм интериор е пазена. Няма удари никъде. Водна помпа още не е сменяна. В двг. отсек са сменяни тръбичката за парното, кабели, свещи и дистрибуторна капачка. По окачването нищо не беше пипано, но беше стояла много време - гумените тампони след 200-300км се разпаднаха. Смених 2 шарнира, маншончета на останалите, и един накрайник. Сложих лагерен хебел, че втулковия скърцаше доста, а и не ми се цапаше да го чистя и гресирам. И без това си имат луфт дори нови. Все още е с вътрешни гуми. Промяна в усилието на въртене на волана не виждам особена, освен че намаля луфта на същия. Когато се оглеждах за такъв автомобил попаднах на няколко 21061, но те някак ми се виждат по-"постни" - пластмасови лайстни и т.н. Не ме кефят. Те бяха в по-добро състояние, но тази си ми е детска мечта. Липси по колата има, но са дребни неща - лайстните на праговете, и лайстната на десен преден калник. Всичко друго си е по нея. В багажника също имаше какво да се види - оригиналния инструментариум с чантата, манивелата, аптечката и пожарогасителя от време оно. Корите всички са си на мястото, резервната гума фабричната. Крика също беше там.

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от Лада-2104 » 30 дек 2013 18:58

Полеко сега събери пари за ремонти да потегнеш механиката пък оптично после. Мотора замери да видим може или неможе :) Ако държи над 10 атм. не пипай а пък ако си мераклия колко ти му е да вкараш едно 300 лева да го понаправиш :twisted: . Прегледай ауспусите почти никой необръща внимание на факта, че ако е с нова генерация и е по леко и не е шумна а особено твоя модел си е направо тиха отвътре.
За всякакви неща относно визията може да се обръщаш към мен :) аз съм по финната част. Те силовите са много кой рейсар кой майстор кой жичкаджия :D . Малко сме хорате "естете". Честно казано приготви си едно 500 пари ако искаш да пали от четвърт студена и като минаваш през дупки да се чува само съскане и глухо притропване като при западните :P

Потребителски аватар
codegen
Мнения: 17
Регистриран: 04 октомври 2013
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от codegen » 31 дек 2013 08:46

Манометъра ми седи на рафта под жабката - все забравям да премеря компресията...но, и това ще стане :mrgreen: пали "от четвърт", при -10 (по-студено не е ставало тая зима при нас). Откъм окачване е стегната - чуват се само шумове от интериора, и един тампон на амортисьор. Двигателя мисля зимата това да ми е играчката - нещо ниско налягане на маслото ми държи и не ме кефи. Вероятно помпа и/или лагери. Но иначе никакви шумове няма от двигателя. Единствено характерния шум от разпределителния механизъм. Асупуха да, има какво да се желае от него. Двуцевката едната част е доста смачкана, сигурно я мъчи малко. Задното гърне заглушителя му се разхожда извътре, но така или иначе ще я разхвърлям, засега я карам така да й се порадвам.

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от Лада-2104 » 01 яну 2014 23:46

Маслото за смяна ли е ? Ако си е изминало километрите също може да дава влиание. За сега за зимата не барай, че много студено :D бръмчи си така тъкмо да и свикнеш.

Nasko Dobrev
Член на Лада Клуб България
Мнения: 271
Регистриран: 28 юли 2008
Репутация: 1
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от Nasko Dobrev » 02 яну 2014 18:21

Наистина ли на 60 000 км е ? Или на няколко пъти по толкова ;) .Интересно ще е наистина да измериш налягането на всеки цилиндър ,но ако не гори масло не пипай нищо по мотора да го отваряш. Компресията може да е над 12атм. предполагам , те нови мотори класикови ако не се лъжа отиват към 13-14атм. на цилиндите ;) . Ако километрите са реални то тя е още в разработка тази Лада ;).Уредът може да мери неточно за маслото или да е за смяна към двигателя самият датчик ;).

Потребителски аватар
codegen
Мнения: 17
Регистриран: 04 октомври 2013
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от codegen » 02 яну 2014 21:17

За много години, съфорумци! Здрави и живи! :) Маслото още като я взех, ми примигваше лампата на ниски обороти. Моментално в сервиз за смяна (те си ми казаха хората, че е сменяно преди 4-5 години, не е на пробег, но е за смяна). Нещата се подобриха значително. Мислех като я закарам на село до гаража (където и стои), да я обслужа, но не исках и километър повече да върви и направо в сервиза. Масло инак не ми е изгорила и 50мл. за около 2500км до момента. Капе по малко от предния семеринг, но ще го сменям напролет. Оттам са загубени тези има-няма 20-30мл. считано по щеката. Ще замеря компресия при първа отдала се възможност. Инак коша е в добър вид, боята по блока така си стои, не си личи да е човъркано много там. Всяка една букса или кабел са си по местата, с шлаухите. Не изключвам варианта и да е на повече от 60000км - все пак е на повече от 35г., но е в задоволително добро състояние. Ще дам данни за компресия скоро :)

Потребителски аватар
codegen
Мнения: 17
Регистриран: 04 октомври 2013
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2106 - codegen

Мнение от codegen » 09 яну 2014 16:13

Днес остана време да проверя какво става под главата. :) 4-ти цилиндър - 1.1МПа (11атм.), 3-ти - 1.1МПа (11атм.), 2-ри - 1.05МПа (10.5атм.), 1-ви - 1.0МПа (10атм.). Общо казано 4-ти и 3-ти са на 11атм., 2-ри на 10.5, 1-ви на 10атм. Не мисля, че е фрапираща разликата, но едни сегменти поне, няма да му се отразят зле на двигателя. Нови около 400км каране - маслото така си стои. Семеринга пуска по капка - две на ден. :cheers:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост