Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
LadaSport
Мнения: 164
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 16

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LadaSport » 14 май 2014 02:19

Днес по план исках да започна да сглобявам мотора.
Започнах да правя фаски на цилиндрите, почистване на водните и маслени кана, плюс голямо продухване на водоструйката.
Всичко до тук добре, дори си взех оригинални от едно време Руски биелни и основни лагери 0.75.
Дойде момента да почистя коляновият вал, който е доста поорязан и балансиран с маховика в Първомай.
За мой голям късмет както се оглеждах за средната шийка на основните лагери, защото износването беше по-голямо в основните лагери от колкото в биелните (stupid) и вижте каква изненада изкочи на 3-та биела шийката пукната.
Късмет извадих, че не го събрах така, а до последно мотора с турбото не са ми претропвали лагери.
След като умувахме стигнахме до извода, че баланса не бил направен читаво в Първомай и това е довело до подскачане на вала в тунела и от там по-високо износване на основните лагери от биелните.
С тази изненада концепцията за вала и маховика от олекотявани заминава на стандартен вал и маховик, такем ще мога да усетя каква е разликата при турбо моторите.
Прикачени файлове
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от Живков » 14 май 2014 13:50

0,75 мм., това значи 3-ти ремонт. Не е добре. Ще работи, но няма да го бъде. Цементацията на шийките на тези колянови валове е от порядъка на 0,10-0,12 мм. . 3-ти ремонт на колянов вал, дори за стандартен мотор е неудачен и неоправдан, а за такъв с принудително пълнене - въобще. Спукване на биелни шийки е една от причините. Другата е, че мине ли 2-ри ремонтен размер, след това драстично се скъсява междуремонтния пробег на вала. Най-добре е да се намери работил колянов вал. На колкото се може повече пробег. Да е в номинал. И да подбереш шлайфиста, който да го шлайфа на 1-ви ремонт. Но, ако е такъв на 1-ви и да иска 2-ри, аз не бих го направил. Има чисто нови колянови валове. Ако те устройват, де.

Причината за повече износване на основни шийки от колкото на биелни е тази, която съм описал горе. Имай на предвид, че недобре балансиран колянов вал ще износи и лагери, и шийки преждевременно. Другото е, че новия вал който ще вземеш трябва да му нагодите маховик. Не слагай оригинален маховик от друг двигател на него. Ами проверете вала, как е от към баланс. След това и маховика. Накрая и двете заедно. Тогава ще стане ясно, дали е е необходим баланс. Ако можеш да вземеш коляновия вал заедно с неговия си маховик - идеално. А, ако си ентусиаст, няма да се занимаваш с чугунени маховици. Понеже имат коварно свойство да се уморяват и спукват. Може да изберете материал и да изработите маховик, стоманен. Струва си, да знаеш.

Първо, намери колянов вал. Второ, измервате шийки за износване. Ако се наложи и ще ходите при шлайфист - задължително му носите 4 годни биели ( ще си подберете годни биели, защото те имат свойството пък да се разтягат долу в петите) и тези, годните биели да са с новите лагери. Измити, обезмаслени, поставяш черупките, поставяш петите и стягаш гайките, колкото е необходимо. И така, заедно с вала - при шлайфиста. Казваш му - мери този лагер (ако е кадърен, ще измери всички лагери на всичките 4 биели :mrgreen: ) и от неговия размер, искам биелната шийката да слезе с -0,040 мм. надолу. За основните, -0,045 е достатъчно.

Задължително измервате и повърхнината на аксиалните лагери. Аксиалните лагери - тук ще смятате хлабина. Самите полумесеци се продават с различни дебелини и различни твърдости. А, коляновите валове се износват различно там. Това също се измерва, за да може след това чрез избора на лагер да влезете в допуск.

Когато започнеш да сглобяваш, първо стягаш петите на основните лагери, като предварително подмазваш всеки лагер и шийка. И превърташ вала на ръка. Трябва да се върти напълно свободно със едно специфично, много леко и равномерно съпротивление. То, дори не е съпротивление, ами е увличане на масълцето между лагера и шийката.

ПС Не пренебрегвайте аксиалната хлабина на коляновия вал, защото тя е способна да предизвиква интензивно износване на цилиндро-буталната група. Има усилени аксиални лагери, ама важното е състоянието на коляновия вал, повърхнината която трие към аксиалния лагер. Особено, когато ще работи с възтвърди съединители. Няма нищо по-хубаво от турбобензинов агрегат с тежък коянов вал и тежък маховик. Особено при задноприводни автомобили, които се експлоатират ежедневно. Като стане, ще разбереш. :mrgreen:

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от Живков » 15 май 2014 01:33

Важно!

Бих искал да направя една корекция, за която се извинявам на всички. Дебелината на цементацията изобщо не е 0,10 мм., ами бива стандартно 1,00 мм., има и 1,20 мм. дебелина на този слой. За тези стойности съм сигурен, поради умишлено ,,олющване" на 4-5 колянови вала с изследователска цел преди години. За по-големи дебелини, не зная. Прочетох си одеве мнението и срам ме хвана. Внушаване на неверни данни. :oops: Наистина, ако администрацията сметне за редно - нека да корегира горното ми мнение, като впише в него стойностите, които съм посочил тук. И да изтрие този пост. Предварително благодаря за което.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6763
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 113
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от Денис И. » 15 май 2014 08:01

Жоре, има бутонче "Промени" долу в дясно под мнението :)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

LadaSport
Мнения: 164
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 16

ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LadaSport » 15 май 2014 08:48

След като цял ден звънях телефони от притеснение за намирането на колянов вал се досетих, че имам два вала още от предишните 1500 и 1600 и се оказах прав.
Вечерта след работа веднага в гаража, изрових валовете и право на струга за зачистване с 2500 водна от ръждите за измерване.От мойте два и още един вал донесен от приятел излезна 1-ят вал е номинал другите два са на първи ремонт.
Най-добре за турбо мотор е вала на номинал да ходи при шлайфистите и вече никакви експерименти с олекотяване.

Благодаря на другаря Тодор Живков за измерванията.
Прикачени файлове
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Последна промяна от LadaSport на 18 фев 2015 21:46, променено общо 1 път.

LadaSport
Мнения: 164
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 16

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LadaSport » 15 май 2014 23:30

Вала днес беше занесен на шлайф.
Имах още малко работа по всмукателите след шлайфа. Успях да пасна клапаните, утре ме чака чистене на главата и ако господ е решил утре да сглобяваме.
Прикачени файлове
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 586
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 75
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от mzeto » 15 май 2014 23:41

Колко кубика е камерата и каква е идеята на тези нарези :)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

LadaSport
Мнения: 164
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 16

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LadaSport » 16 май 2014 00:17

Преди шлайфа камерата беше 30 кубика сега да е паднала на 29.
Идеята на нарезите е когато буталото сгъстява потока на газовите да се насочват вътре в камерата и да се избегне запалване на самата смес в по-долна точка.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6763
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 113
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от Денис И. » 16 май 2014 07:56

Освен да събираш повече нагар, нищо такова каквото казваш няма да се случи ...
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от BaiLamarin » 16 май 2014 16:24

Мене ме озадачиха старите клапани и дебелото контактно петно. Сигурно и това има някаква цел. Какви водачи слагахте, нямам време да ровя из темата?
Относно нарезите и заварките всеки си има мнение. :cheers:
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта