Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от Живков » 16 май 2014 16:36

Денис, зависи. Този двигател е инжекторен, като основна идея. Смесообразуването му е в пъти по-добро от карбураторен вариянт. Сам знаеш, че може да се регулира. Знаеш също, че бензинов двг с добре настроена горивна смес и аванс, трудно ще трупа нагар по чела на бутала и камера в цилиндровата глава. Може да трупа нагар в това положение, само когато гори масло. Дали ще го гори от семеринги на клапани или износени маслени сегменти е въпрос на конкретен случай. Но, когато в това отношение е добре, на практика, нагарът вътре представлява суха прах. Това, когато се кара на къси разстояния и предимно в града. Като го засилиш, както се засилва Лада - всичко се изчиства. Буквално от дюзите - до края на изпускателната система. Има и турбо. Има и друго. Трябва да се оберат останалите след шлайфа заусенъци от ръбовете на камерите. Това е много важно. Ако има възможност да се полират камерите - чудесно. Портовете, сега вече са друго нещо. Поне са почти еднакви и приличат на портове. Не бива да се оставят толкова грапави, обаче. Не искам и да бъдат полирани до огледален блясък. Крайната фаза ще им бъде добре да бъдат изтъркани с водна шкурка Р2000. Само трябва да се внимава при обработката със сухите шкурки да не се изкривят каналите. Като ги мине машинно, ще станат много, много хубави и след това лесно ще се обработят с водната шкурка. След това, нищо повече и никакви полиращи пасти.

За изпускателните канали е задължително да се почистят, да се изгладят и да се проверят как пасват спрямо изпускателния колектор. То, даже трябва да се проверят за еднаквост, понеже масово са 4-ри канала 4-ри различни размера Ф. Неговия колектор, майстор го е правил за тази глава и предполагам, че няма никакви насрещни ръбове, които да пречат на потока на газовете, преминаващи през гарнитурата и навлизащи в канала на колектора.


Искам да обърна внимание на всмукателните канали. Технологичните канали в цилиндровата глава, през които преминава охладителна течност за погряване на всмукателния колектор. Между Ф на всм. канал и тези канали има разстояние между 4 и 1 милиметра. В зависимост от отливката. :mrgreen: На мен ми се е случвало при разширение на всмукателни портове да пробия тази стена и да пробия ,,водния" канал. Това без да изкривявам и деформирам канала. Получава се дупка. Не отвор, ами дупка там. Е, то лошо няма. Правих след това дълги медни втулки, райберовах водните канали и набих втулките, за да запуша дупките. След това наварих материал върху пробойните и отново го отнех, за да се получи каналът цялостен и завършен. Така проблем няма и нищо не тече. След време няма и пукнатини на проблемното място. Само вметвам за сведение, ако на някой му се случи да пробие воден канал, докато си портва спокойно - да не си изхвърля главата, ами да подходи по подобен начин.

От 10 глави, които искаш да портенш до Ф32-33 мм. 6 ще станат без проблем, а 3-4 ще пробият стената на водните канали. И то работата е там, че не винаги се пробиват и двата. Понякога само единия, понякога само другия, понякога и двата, а понякога - нито един. :) Зависи на каква отливка си попаднал. Но, няма проблем. Когато главата не е свирепо шлайфана, не е проблем. Проблем става, когато главата е шлайфана с милиметри и заедно с разширени портове силно се отслабва структурата на отливката. Е, има всякакви хора и всякакви глави. е добре да се шлайфа само при зачистване на повърхнината, когато не е крива. А, от блока и там има особеност при спортивно стъграни глави и блокове. Болтовете на главата може да дойдат прекалено дълги. А, това е вредно, защото ще те излъжат при стягането и после гарнитурата ако не веднага, то още щом загрее агрегата или ще смеси антифриз с маслото, тоест - масло със антифриз, понеже маслото е на много по-голямо налягане от охл.течност. и когато изстива - антифриза навлиза в маслото, понеже системата е все още под налягане, по-високо от това на маслото, което при спрял мотор е ..... нула. И в много случай става точно така. Или още на втория пълен бууст ще повреди гарнитурата. И така-нататък. Дано да сте преценили всичко това и да си купиш нови болтове. Тези, твоите, колко пъти са стягани и отвивани ? То, верно, че не са Пежо, Ситроен или в най-лошия случай Рено, ама и на Ладовите им изтича ,,хомологацията" след 2-рия, 3-тия ремонт.

Хайде, като си готов с каналите - покажи ги, че аз няма да ходя при нататък скоро да ги видя на живо. Портовете правят завой в зоната на водачите. Той е много важен и е добре да се удостои с внимание. Ама, за тази цел трябва да се демонтират водачите, което май няма да стане.

LadaSport
Мнения: 164
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 16

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LadaSport » 17 май 2014 10:07

Водачите на главата са обикновени.
Вчера бях толкова доволен, че стана вала бързо и вечерта започнахме да сглобяваме но когато стигнахме да затягане на биелните лагери, при стягане 4кг биелите бяха стегнати вала не превърташе.
От там отново смъкване на на първа биела и замерване. След измерването шийката показа 47,582. По книга първи ремонт трябва да е с размери 47,580 до 47,560.
Довечера ще измеря всичките останали 3 шийки но положението ще е същото, защото затягат всичките биели.

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1078
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от mitaka_bg_pd » 17 май 2014 12:32

Само няма да губиш надежда другата седмица даже и гласа ще и чуем сигурен съм ;)Събора наближава трябва да почнем да събираме гуми!

LadaSport
Мнения: 164
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 16

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LadaSport » 18 май 2014 08:54

Поолекна ми малко след снощи. Не можах да повярвам, че може да попаднеш на лагери, които пише размер 0,25, а когато стегнеш биелите и да са с такава стегнатост с която не може вала да превърти. Лагерите имат емблемата на мерцедес Внимавайте много с такива фалшиви лагери.
Имах лагери от преди 3-4 години в кутийка и на тях пише ЗМЗ с лястовичка сложих ги и ми олекна.
Малко снимки да видите фалшивите лагери и процеса на сглобяване.
Прикачени файлове
image.jpg
От дясно на снимката съм снимал фалшификатите.
image.jpg
Тук също разликата между двата лагера.
Ляв читав, десен фалшив.
image.jpg
Лагерите готови с отвори за Фиатските биели, които са с 7 мм по-къси от Ладовите.
Не знам от какъв Фиат са, бяха ми подарък от колега.
image.jpg
При братята му :D
image.jpg
image.jpg

LadaSport
Мнения: 164
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 16

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LadaSport » 21 май 2014 03:25

След като събрах цялото долнище и през пречките, които минах дойде и реда на главата.
След хубавото измиване и подготвяне за сглобяване, при последната проверка на хлабината на клапаните във водачите единият клапан се оказа, че затяга. Огледах водача и се оказа и той пукнат.
Решихме да го сменим и нагряхме главата с горелка за да можем по-лесно да набием новият водач. След вкарването му забелязахме една цепка в главата която не ми се искаше да е има.
Пречки при сглобяването на новият мотор:
- Подареният блок 1600 беше пукнат и закупих друг от колегата "мак"
- Коляновият вал и той беше пукнат на 3 биелна шийка на ремонтен размер 0,75.
- Пукнат водач на всмукателен клапан.
- Пукната глава.
Късмета продължава да е с мен. :)

Сега се чудя дали да пробваме да е заварим с аргона или да събирам пари за глава с големи клапани?

Най-много ме е яд за съборо, много ми се искаше да присъствам с моята кола. След днешната вечер всички надежди се изпариха. Колата може да не е в Плевен но ще дойда с колегата Митко Николов.

П.С. Ще ме ядоса тази кола и ще ме накара да изкарам 200 коня на колелата :D
Прикачени файлове
image.jpg
image.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5319
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от LADA-2107 » 21 май 2014 07:52

Ебаси нещастието човек. И моя мотор се окоти май, та се чудя да правя ли друг ЛАДОВ или да шибвам оригиналното 1 и 2 временно и да търся някоя 318-ка is за донор, че нещо ми писна да се занимавам с глупости.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2780
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от butaloto. » 21 май 2014 10:59

Имаш 3 седмици, ще я събереш... тъкмо до Плевен ще разработиш ;) Главата с аргонова заварка ще се оправи.
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от Лада-2104 » 21 май 2014 12:09

А защо така се е напукал този мотор ? Какъв зор е видял ?

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1078
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от mitaka_bg_pd » 21 май 2014 12:32

Марио аргоновата заварка е вариант,но не и за надут мотор.Лада 2104 момчето просто има "късмет",явно е било писано да става по трудният начин.Много трудно ще се оправи за събора,даже невъзможност,има да се досъбере мотора да се навържи мегата и какво ли още не :)

Потребителски аватар
Mitko 21061
Мнения: 388
Регистриран: 29 юни 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2102 1600 турбо - LadaSport

Мнение от Mitko 21061 » 22 май 2014 22:30

А за 500-700лв щеше да подкараш една 136-коньова база за турбо (M42B18)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост