Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от Frysco » 08 май 2015 09:39

Е някакви мерки не си ли му направил?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5311
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 08 май 2015 10:23

На блока, на вала или... Идеята ми беше, че щом мотора е на 60 000 км няма да има проблеми вътре. Представях си го така - едни нови бутала и сегменти и съм пак в играта. Да ама не.

Къде да си шлайфам блока?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от Frysco » 08 май 2015 14:57

Еее, ма ти все едно от оня ден се занимаваш с коли, бива ли такива работи?Това са елементарни неща, трябваше отдавна да си ги разбрал-без да се обиждаш...
Когато тръгнеш да правиш нещо по един двигател, винаги трябва да се основаваш на някакви сухи данни.В случая измервания.Тоест, взимаш си микромера, мериш вала-ако е в допуските, слагаш същия размер лагери, но нови, ако не е-шлайф и следващия размер.Цилиндри-мериш, ако е в допуските, нови сегменти на същите бутала, ако излиза от допуските, шлайф и нови бутала със сегменти.Самото взимане на решение е просто, вече работата по мотора не е проста, макар че ако знаеш какво трябва да го направиш и си го разпределиш във времето изобщо не е досадно.
Така и така си го отворил, мери всичко което можеш да измериш и тогава реши какво да правиш.Тъй като вероятно нямаш необходимите инструменти, съвета ми е да търсиш опитен стругаро-фрезист за измерването, при тях има необходимите неща-микромери, вътромери, индикаторни часовници, призми на които да измериш вала за биене, пасиметър за овалноста на шииките...

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5311
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 08 май 2015 15:34

А какво да се обиждам, аз съм се убедил, че акъл в моята глава трудно влиза. Вчера отидох на гаража с мисълта да сваля двигателя, самото разглобяване беше бонус щото свърших рано със свалянето. Микрометри имам тъкмо два, колко са верни е друг въпрос. Единия е японски и има калибър, калибровал съм го, другия и той има калибър, но е ссср-ски. Имам и уред за измерване на цилиндри, но не съм работил с него, даже не съм го вадил от кутията. Индикатори часовници имам 2-3 все нови ссср-ски. Ако си направя стойка дали ще мога да измерване вала за биене като го поставя на блока с половинките от лагерите и го въртя на ръка?

Цилиндрите имат надрано, ще покажа снимки на тях и на буталата за да придобитите представа. Според мен без шлайф няма да се размине.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от Frysco » 09 май 2015 00:27

Хубаво е да въртиш вала на призми, да се опират шииките в две точки, въпреки че би могло и по твоя начин, но има известен риск да те подведе.Стойки се продават, не е зле да си вземеш, че не е само едно за мерене.За микрометъра съветския, какво му се съмняваш, що народ си ги ползва още... .Уреда за измерване на цилиндри е вътромер предполагам?
Съветските уредчета си важат, аз поне си ползвам индикаторните часовници КИ и не се оплаквам.Имам и едно Митутойо, ама то не мери по точно :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5311
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 12 май 2015 19:24

Тъй като днес не бях на работа ми остана време да се позанимавам със Самарата или по-конкретно с двигателя, най-точно с частите за него.

Блока - това което смятах за сериозно надрано се оказа, че не е фатално. Майстора на който закарах блока го мери и каза, че може само да му пусне един хонинг и ще кара така с нови бутала и сегменти.

Коляновия вал - беше премерен от майстора и се оказа, че е в норма и ме посъветва да не го шлайфаме, а да си купя нови лагери и да карам така.

Като цяло срещата с майстора ми подейства успокояващо. Хонинга ще ми излезе 20 лв и ще мога да карам с бутала 82,00 мм клас D2 (които вече имам) за сметка на шлайф който щеше да е 60 лв + още пари за нови бутала и така нататък. Коляновия вал бях решил да не го шлайфам и ако не става да си купя нов, който щеше да е към 200 лв + лагери, а сега ще се размина само с лагери. Накратко консултацията ми спести над 300 лв.

След обяд с колегата "1300" се разходихме до "НАР" Хасково. И на двамата мнението ни беше еднакво - "Богата работа"! Даваш списъка, дават ти частите, плащаш и заминаваш, не е като тук - поръчай, почакай, плати и накрая даже с надценка. Прост пример: долна помпа за съединител на Класика (работния цилиндър) - 13 лв оригинална АвтоВАЗ, а тук в града под 20 лв не може да се намери. Оригинални маслени и въздушни филтри АвтоВАЗ и много други неща. Доволен съм от хората.

За утре вечер ми обеща майстора блока да е готов и се надявам четвъртък да почна да сглобявам. С главата не съм имал проблеми и се чудя има ли смисъл да я давам за ревизия или да карам така, пък ако се обади нещо ще я сваля и ще я закарам да я видят майсторите. От една страна в момента е свалена, що да не я проверят, но от друга страна стои най-отгоре на двигателя и когато си поискам мога да я сваля.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2780
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от butaloto. » 12 май 2015 20:33

За главата.. може да напълниш горивните камери с бензин, веднага ще си проличи ако има неплътност в някой от клапаните в зависимост дали пропуска в изпускателни/всмукателните канали. По сервизите ги проверяват и с вакуум.. от там ще видиш трябва ли пасване на клапани или не. Поне е демонтирана тъй или иначе може и гумичките да й смениш.
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5311
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 12 май 2015 23:00

При самарата главата си излиза заедно с вала и всичко - махаш ремъка, развиваш болтовете и я сваляш. За да се сменят гумички иска още доста разглобяване. Като цяло или няма да пипам нищо или ще я мятам в сервиза. Те там хората си знаят работата, поне съм ги проверил вече. Иначе това което казваш за бензина не знам дали ще ми покаже нещо, тъй като главата е с монтирани колектори.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от Kiril » 18 май 2015 19:21

Ти вържи попа да е мирно селото.Най-качествено се проверяват с нафта,не текнат ли една вечер със свалени пружини,значи са паснати добре това при свалени колектори разбира се за да видиш от кой порт ще текне.До сега не съм видял сервиз в който ги пробват с вакум,а това с вакума като цяло е трудна работа,едно че трябва да се уплътнят много добре водачите на клапаните,гумичките ще изпуснат,друго че коли много и много видове портове.По главата няма какво да объркаш само да не размениш пуловете,провери си за всеки случай луфта на клапаните преди да я разглобиш.Пасването на клапаните не е ядрена физика и сам ще се справиш,само ти трябва приспособление да ги закопчаеш или един помощник.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5311
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 18 май 2015 22:32

Приспособления за закопчаване на клапани имам поне 2-3 и съм си играл клапаните, но усещам, че не е моя работа. Предпочитам да дам на хората пари и да ми свършат работа вместо да си троша нервите и ръцете и накрая да не знам дали съм ги направил като хората.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост