ВАЗ 21083 - LADA-2107
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5537
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 250
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21083 - LADA-2107
Долнището е събрано (за 2-ри път). Блгодаря на колегата tojagа, че ме разколеба да разглобя долнището и да го сглобя както трябва. Освен това чрез измерване с вътромер установих, че долните половинки на биелите са разменени и се наложи да си поиграя доста докато намеря коя от къде е. Както и да е всичко вече е сглобено, картера е изтъркан и чака боя, блока също ще се боядиса.
Главата е в сервиз за ревизия, надули са я, сменили са и някаква тапа на водната риза (не бях обърнал внимание, че има такава на главата), водачите на изпускателните клапани ще се сменят и след това шлайфане на клапани и легла, напасване, нови гумички и така нататък, реглаж на клапани, челен шлайф (минимално). 209 лв ми казаха, че ще излезе всичко.
Дано да успея да я събера и да я подкарам до събора.
Абе колеги, моля помогнете ми как да сменя маншона на вътрешното каре на късата полуоска. Самото каре се разпадна и маншона се скъса когато вадех полуоската от скоростната кутия. Малко ми е трудно да го опиша - сачмите са премахнати, сепаратора (не знам дали така се казва това което държи сачмите е изместен навън по полуоската (межди двете карета) и остава една най-малка, най-вътрешна част от карето, която е нанизана на полуоската на шлици, а накрая има една зегерка. Ей утрепах се и не можах да извадя зегерката, а трябва да избия тази част металната от полуоската за да нанижа маншона.
Главата е в сервиз за ревизия, надули са я, сменили са и някаква тапа на водната риза (не бях обърнал внимание, че има такава на главата), водачите на изпускателните клапани ще се сменят и след това шлайфане на клапани и легла, напасване, нови гумички и така нататък, реглаж на клапани, челен шлайф (минимално). 209 лв ми казаха, че ще излезе всичко.
Дано да успея да я събера и да я подкарам до събора.
Абе колеги, моля помогнете ми как да сменя маншона на вътрешното каре на късата полуоска. Самото каре се разпадна и маншона се скъса когато вадех полуоската от скоростната кутия. Малко ми е трудно да го опиша - сачмите са премахнати, сепаратора (не знам дали така се казва това което държи сачмите е изместен навън по полуоската (межди двете карета) и остава една най-малка, най-вътрешна част от карето, която е нанизана на полуоската на шлици, а накрая има една зегерка. Ей утрепах се и не можах да извадя зегерката, а трябва да избия тази част металната от полуоската за да нанижа маншона.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5537
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 250
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21083 - LADA-2107
Ремонта е приключен (колата вече е сглобена), времето ще си покаже колко е успешен. Вече има навъртяни 250 км и не смея още да и давам газ над 3000 оборота. Мисля да направя първите 500 км, да сменя масло и да видя дали всичко ще е наред, а после да присъствам на събора с тази кола.
Двигателя запали много лесно от 2/3-тото завъртане, при това на газ. Разбира се не се размина без проблеми. След като запалих и подгрях до работна температура на възможно най-ниските обороти реших да завъртя делкото за да видя как е центровката, но това не беше възможно тъй като О-пръстена който уплътнява между делкото и главата беше дебел, хванах се за гъбката на вакуума и я изкъртих. Както и да е колата си палеше и вървеше и затова не обърнах внимание. После започна да не върви, да грее и даже се изплаших, че двигателя нещо се счупи. Въртях делкото, сменях свещи, други проверки... После когато махнах дистрибуторната капачка видях, че авансовата плочка се "мандахерца" както си иска (като я няма "гъбката" да я държи). Вързах авансовата плочка с тел, направих центровка и колата пали и върви без проблеми. Двигателя и кутията са оборудвани с нови тампони.
Скоростна кутия сложих една друга която имах, пак 5-степенна, но се оказа с диференциал 3,7, за сметка на предишната която беше 3,9. Новата кутия работи значително по-добре от старата, няма вредни шумове, скоростите влизат добре, лоста е много по-стегнат. Само късия диференциал ме дразни и по-натам май ще се прави сбирщайн от двете кутии. Забравих да сложа ламарината между двигателя и скоростите и сега не мога да видя каква ми е центровката.
Съединителя се оказа Закс - комплект, маховика го дадох за шлайф, но не смених аксиалния лагер, което си беше груба грешка защото сега вие и стърже на умиране.
На едната полуоска смених двата маншона (единия беше почнал да се къса, а другия аз го скъсах), даже ги бях разменил отначало, защото не знаех, че са различни, но всичко вече е наред.
Като цяло съм доволен от ремонта, колата се кара много приятно.
Двигателя запали много лесно от 2/3-тото завъртане, при това на газ. Разбира се не се размина без проблеми. След като запалих и подгрях до работна температура на възможно най-ниските обороти реших да завъртя делкото за да видя как е центровката, но това не беше възможно тъй като О-пръстена който уплътнява между делкото и главата беше дебел, хванах се за гъбката на вакуума и я изкъртих. Както и да е колата си палеше и вървеше и затова не обърнах внимание. После започна да не върви, да грее и даже се изплаших, че двигателя нещо се счупи. Въртях делкото, сменях свещи, други проверки... После когато махнах дистрибуторната капачка видях, че авансовата плочка се "мандахерца" както си иска (като я няма "гъбката" да я държи). Вързах авансовата плочка с тел, направих центровка и колата пали и върви без проблеми. Двигателя и кутията са оборудвани с нови тампони.
Скоростна кутия сложих една друга която имах, пак 5-степенна, но се оказа с диференциал 3,7, за сметка на предишната която беше 3,9. Новата кутия работи значително по-добре от старата, няма вредни шумове, скоростите влизат добре, лоста е много по-стегнат. Само късия диференциал ме дразни и по-натам май ще се прави сбирщайн от двете кутии. Забравих да сложа ламарината между двигателя и скоростите и сега не мога да видя каква ми е центровката.
Съединителя се оказа Закс - комплект, маховика го дадох за шлайф, но не смених аксиалния лагер, което си беше груба грешка защото сега вие и стърже на умиране.
На едната полуоска смених двата маншона (единия беше почнал да се къса, а другия аз го скъсах), даже ги бях разменил отначало, защото не знаех, че са различни, но всичко вече е наред.
Като цяло съм доволен от ремонта, колата се кара много приятно.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5537
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 250
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21083 - LADA-2107
Вече имам почти 2000 км навъртяни след ремонта, извънградския рязход е около 7 литра на 100 км, а градския 10-ка. Маслото си е все така бистро и не е очернено, чак да ти се свиди да го смениш.
Монтирах нов радиатор, тъй като оригиналния протече, сервото се проби така, че смених и него, както и вакуум регулатора на делкото. Монтирах и добавка под бронята отпред.
Като цяло колата не е някаква бегачка, но смея да твърдя, че върви добре, гладко и плавно. Кара се по-лесно, по-удобна и по-тиха от повечето класики които съм карал.
Монтирах нов радиатор, тъй като оригиналния протече, сервото се проби така, че смених и него, както и вакуум регулатора на делкото. Монтирах и добавка под бронята отпред.
Като цяло колата не е някаква бегачка, но смея да твърдя, че върви добре, гладко и плавно. Кара се по-лесно, по-удобна и по-тиха от повечето класики които съм карал.
- 0gn
- Мнения: 375
- Регистриран: 11 април 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21013
ВАЗ 21083 - LADA-2107
...някъде из Средна гора

- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5537
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 250
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21083 - LADA-2107
Силен тракторизъм на максимум. Чувствувам, че следващата Лада трябва да е НИВА. Все пак иде зима.
А между другото двигателя е вече на около 25 000 км от ремонта. До сега не съм сглобявал двигател който да е изкарвал толкова. Много съм доволен от колата. Разхода е 6,5/100 газ извън града и 8,5 в града. Жалко, че се налага да я бракувам.
А между другото двигателя е вече на около 25 000 км от ремонта. До сега не съм сглобявал двигател който да е изкарвал толкова. Много съм доволен от колата. Разхода е 6,5/100 газ извън града и 8,5 в града. Жалко, че се налага да я бракувам.
- 0gn
- Мнения: 375
- Регистриран: 11 април 2008
- Репутация: 81
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21013
ВАЗ 21083 - LADA-2107
Ще има ли фчшшш фчшшшш преди това? Че да вадя парите



- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5537
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 250
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21083 - LADA-2107
Бе ти дай парите пък... Фшшш фшшш
Нали знаеш какво се пееше едно време:
"Пирамиди фараони
и балъци за милиони.
Човека взе патите и каза чакай малко,
дръжте му ушите...."


Нали знаеш какво се пееше едно време:
"Пирамиди фараони
и балъци за милиони.
Човека взе патите и каза чакай малко,
дръжте му ушите...."






- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5537
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 250
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21083 - LADA-2107
Изглежда на тази кола не и е писано да умре. Разглобих я, започнах да я режа и внезапно се сетих, че винаги съм искал да направя нещо като бъги. Надявам се, че до другото лято ще бъде готова за подвизи.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6848
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 116
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
ВАЗ 21083 - LADA-2107
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост