ВАЗ 2105 - v_gelinski

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1023
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 63
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 24 май 2018 08:22

Този пост ще бъде постен от към снимков материал, но по-късно ще се реванширам.

Първоначалната идея беше да сглобя всичко по колата и тогава да я изкарам, но ми се налага колата да е в движение много скоро и затова действах на принципа да сглобя каквото трябва да се движи, пък после ще досъбирам. След Драгоман сложих таблото и навързах уредите (За повечето имаше прокарани кабели от преди, просто някои ги преправих по-грамотно). Монтирах всичко по охладителната система и налях антифриз. Уикенда с колегата dimitar_lazov00 довършихме някои неща по електрическата инсталация и събрахме салона. Така в неделя към обяд колата беше готова за преглед. Понеделник оправих документите и вторник сутринта вече бях пълноправен участник в движението. След прегледа отидох на реглаж и взех нови гуми за джантите. Малко идват широчки и опират, но за това по-късно.

По-интересен момент при сглобяването беше перката на радиатора - не включваше. Оказа се, че връзката м/у Ш7/7 и краче 86 на Р4 въобще я нямаи съответно релето няма как да включи. И под "Въобще я няма" визирам, че въобще нямаше краче на бушонното табло. (Онова с плоските бушони). Разглобих таблото, запоих една мъжка кабелна обуква и ги свързах. След като го сглобих разбрах, че Р4 няма захранване на краче 85, но понеже не ми се сваляше пак, сложих външно мостче м/у крачета 85 и 30. При следващо демонтиране и разглобяване на таблото, може да го оправя. (Прилагам схема на таблото):
Изображение

И така, колата вече е в движение, изминал съм 300+ километра от тогава. Впечатленията ми са, че се движи доста приятно, управляема е и изглежда някой ден ще стане приличен автомобил. Двигателят има прилична тяга и в комбинация с 5 предавка е доста комфортна за пътуване. Алтернаторът (когато работи) дава достатъчно ток дори в ниски обороти. Помпичките на миячното имат добър дебит. За сега обаче има доста неща, които не са направени/направени са временно/, както и се появиха някои дефекти. Ще се опитам да систематизирам какво остана като проблем:

* Двигателят шуми. Предполагам е лагерчето на обтегача на веригата (За което Бойчо ми беше споменал, че е за смяна). Ще трябва да го отворя и да видя. Също така си мени оборотите и ще трябва да поогледам по-хубаво за нехерметичност, както и да му оправя малко центровките.

* Съединителят не се връща до горе. Ще пробвам да го обезвъздуша още веднъж, ако не - нова помпа.

* Задните стопове. Освен че самите фасунги са менте, нагоряха пистите. Тъкмо ги нагласихме за прегледа всичко да работи и 2 дни по-късно отново почти нищо не свети. Это фиаско, братан!

*Не съм свързал лампата за зареждане.

* Алтернаторът не винаги зарежда. До колкото разбрах той се самовъзбужда когато почне да се върти. Да, ама при мен е само понякога.

* Не можах да издърпам навън задните колани, за да ги монтирам. Это фиаско, братан!

* Трябва да монтирам озвучаване, както и други части по интериора.

* Трябва да свържа плафоните

* Чистачките на фаровете не се изключват (не съм търсил проблема, на първо време махнах релето).

* Манометърът спря да работи.

* Не съм сигурен дали датчика за маслото в ДВГ се облива с достатъчно масло, защото показва по-ниски стойности от същия датчик в скоростите.

* Не съм свързал дневните светлини, принудителното пускане на вентилатора и индикацията, че работи.

* Счупих едното краче на датчика за задна светлина. При следваща смяна на маслото ще сменя датчика.

* Трябва да проверя дали хидрокоректора на фаровете работи.

* Има липси по захващането на генерацията.

* На задния мост има по един фланец, защото болтовете са дълги и в противен случай закачат. Обаче пък така при по-силно друсване задират в подкалника. Трябва да намеря къси болтове и да пробвам без никакви фланци.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1023
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 63
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 04 юни 2018 13:05

Ще започна с 3 снимки от Жоро, за момента други хубави снимки на колата нямам у мен.
Изображение Изображение Изображение

Накратко какво друго свърших по колата:

1. Оправих зареждането. Оказа се, че отворът на шайбата се е развалцовал и вече не ляга на нерезбованата част от ротора. Шайбата е от разглобяемите и вътрешната част беше поддала и се триеше в корпуса на алтернатора, а ремъка превърташе. Решението беше да набия втулка на ротора, увеличавайки му външния диаметър и така шайбата да легне стабилно. Следват снимки на втуклата и пораженията по корпуса (нищо фатално):

Изображение Изображение Изображение

2. Свързах лампата за зареждането. Оказа се, че с новото бушонно табло е доста лесно - просто старият кабел, който се връзва на реле-регулатора (на Г222 е вграден), сега се връзва на клема "Д" на алтернатора. По този начин отпада необходимостта от реле РС-527, както е описано тук.

3. Преди ремонта бях вързал уредът за маслото директно към датчика чрез кабел, минаващ някъде вляво през моторния щит. Реших, че този път ще ползвам оригиналната схема, още повече, че инсталацията в коша е от 2107 и си има всичко необходимо. Така свързах датчика с Ш8/8 на бушонното табло, а стрелковият уред с Ш5/1. Според схемата по-горе Ш5/1 и Ш8/8 са свързани помежду си с мостче и с нищо друго. Да, ама не. Това може да е вярно за старите модели, но при мен поставяйки мостче м/у крачета 85 и 30 на реле Р4 (виж предния пост) се появи потенциал 12В на клемата на датчика. Така стрелката сочеше постоянно 0. За да се справя с проблема пуснах директен кабел от датчика до уреда и сега показанията са коректни.

4. Смених буксите на задните стопове, сложих нови платки и стари фасунги. Пластините на новите (имам цяла кутийка, от която 80% са брак) са направени от пластичен материал, който остава във формата, в която си го огънал. Така натискът е минимален, а с времето дори се появява луфт. Извод - пазете си старите фасунги, че нови читави трудно се намират.

5. Свързах един бутон за принудително включване на вентилатора за охлаждането, както и лампа,индикираща работата му. Ключът просто вързах паралелно на датчика, така той само управлява релето и през него не тече голям ток. Лампата за сега обаче се държи странно, но не съм имал време да търся проблема. За сега я махнах, по-късно ще пиша какъв е бил проблема.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
MOTO`manqk
Мнения: 225
Регистриран: 05 септември 2008
Репутация: 8
Местоположение: Монтана

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от MOTO`manqk » 07 яну 2019 19:55

Еххх... Спрях до отсрещния тротоар тя беше там толкова синя, толкова синя и дори и цивилна с тринайските аз знаех Кюстенджаh baby :whistle: миналата(врче) година ходих на два мотосъбора там, абе много жигулки си въртят, а па кви мацкиии (heart) ... Охх отплеснах се...
IMG_20190107_182930.jpg
IMG_20190107_183029.jpg

Мноого ти е яка ладата на живо брато, евала! (victory)

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1023
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 63
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 27 яну 2019 03:09

За малко сме се разминали!
Да, на тази кола ѝ е писано да е мръсна, но за това се обичаме :D :D

П.с. Следващия път като идваш по "нашийо край" пиши, ке се видиме ;D
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1023
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 63
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 01 фев 2019 19:59

Да споделя с 2 думи впечатления от новото бушонно табло (с плоските бушони). От както сглобихме колата (т.е. от както съм с него) не работят чистачките на фаровете. По-точно бях принуден да им сваля релето, защото работеха по странен алгоритъм, а именно:
1) Изключени фарове, не пръскам - работят (грешно)
2) Изключени фарове, пръскам - не работят (правилно)
3) Включени фарове, не пръскам - не работят (правилно)
4) Включени фарове, пръскам - работят (правилно).

Общо взето само единият случай беше проблемен, но на практика не можеше да се ползват, защото работят дори на изваден ключ. Миналата година успях да намеря 1 ден да сваля и разглобя таблото за да разбера къде е проблемът, а и да оправя проблемите с него, описани в предишният пост. Оказа се, че схемата му се различава от тази на стария тип табла (показал съм я по-горе). По-конкретно:

========================== Скучна техническа информация ========================================
Релето за чистачките (Р2) взима маса на упр. намотка на краче 85. (Масата идва от лосчтето посредством Ш3/2, а Ш7/8 отива към помпичката за предното стъкло). Управляващата му намотка се захранва с + на краче 86, което се захранва с 2 диода - от предпазители 12 и 16 (десен фар дълги и десен фар къси светлини). Така чистачките на фаровете ще работят и при вкл. къси и при вкл. дълги светлини, като диодите предпазват късите да се захранят от дългите и обратно. Именно тук е разликата - на новото табло на краче 86 идва + директно от предпазител 16 (има пътечка, без никакви диоди), а предпазител 12 отговаря само за д. св. на десния фар. Очевидно руснаците са сметнали, че докато караш на дълги не са ти необходими чистачки на фаровете (без коментар) и са решили да направят икономия. НО!!! Помпичката за предното стъкло се захранва с постоянен +. Той чрез Ш7/8 захранва Р2 на краче 85. Краче 86 на същото реле се оказва свързано с маса през предпазител 16 и късата светлина на десния фар. Така се получава затворена верига, в която последователно са свързани помпичката, релето и дясната крушка. (Макар релето да е свързано "наобратно" спрямо нормалната му работа). Върху най-слабият консуматор (релето) падът на напрежението е най-голям и съответно то сработва.
========================== Край на скучната техническа информация ===============================


Решението на този проблем е или да се ползва друго реле, което не сработва при обратно свързване, или да се възстанови старата схема. Руснаците може и да имат такова реле като част за Лада, но аз държа да ползвам най-обикновено реле от магазина. (Ремонтнопригодност, простота и т.н.). За целта прекъснах пътечката на платката м/у краче 86 на Р2 и предпазител 16 и запоих 2 диода. Може и само 1, но аз не поддържам тезата на оптимизатор Хренов, че чистачките на фаровете не са необходими докато караш на дълги светлини. Резултатът изглежда така:

Изображение

Други дребни неща, които успях да оправя:
Лампата, индикираща включен вентилатор на охлаждането се оправи "сама" - явно е имала някаква утечка, която съм остранил "случайно".
Намерих стругар да ми изработи шайба за ремъка на динамото. Поради липса на време и контакти когато сглобявах колата, реших да си я направя сам. В резултат тя "леко" биеше. Не изхвърляше ремъка, но за сметка на това разни винтове по закрепването се саморазвиваха и се късаше захранващият кабел (от алтернатора до таблото, в случая до амперметъра). В резултат на това често се налагаше да се извършват "финни настройки" по бензиностанциите и отбивките. Даже си носех резервен дългия болт, че оригиналния се изгуби някъде по трасето. Стигна се до там, че 1 ден преди да заминем за събора в Унгария се разхлабиха болтовете, които крепят двете половини на корпуса на алтернатора и перката на охлаждането задра в статора и по този начин му намали себестойността до 8.80 лв/кг. На следващите снимки може да се види един от онези моменти, в които се беше скъсал кабелът и трябваше да го оправям някъде по сръбските магистрали:

Изображение Изображение Изображение

Та със замяната на ремъчната шайба всички гореизборени проблеми изчезнаха. Междувременно счупих мотора 2 пъти, като вторият път се проби буталото и реших да върна оригиналния (1.3 ремък, заводски). Намерих време да си върна газовата уредба и вече конкурирам Евро 4 по вредни емисии (hiro) (hiro) (hiro) Инак от сглобяването до сега съм минал около 25 000 километра и освен гореизброените ремонти не съм имал време да направя нещо по-интересно по колата. Но поне вече съм отстранил повечето дребни и досадни болежки и се надявам на една добра 2019 година.

П.с. В тези километри влиза и проведеното през октомври учение, целящо да провери готовността на машината и повиши квалификацията на личния състав за достигане на средноотдалечени цели по суша. Учението се проведе в рамките на 2 седмици по маршрут София-Букурещ-Кишинев-Киев-Москва-Ленинград-Вилнюс-Варшава-Прага-Будапеща-Белград-София с обща дължина около 6600км. Повече снимки и подробности в друга тема.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Frysco » 01 фев 2019 23:33

Пишеш хубаво мааму стара, по-хубаво и от мене... фани се среши малко и го напиши тоя пътепис, че ще дойде време да заминаваме за Русия отново и ще се струпат два.

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 527
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 25
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от 1300 » 29 апр 2019 20:05

Вальо,сподели какъв клапан използва за да не ти изтича течността за фаровете на чистачките-електромагнитен от Самата или обикновено клапанче?
"1300" since 1979

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5443
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 243
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от LADA-2107 » 29 апр 2019 23:53

Радо на червената седмица го беше направил с електромагнитен от Самара. Мисля, че и с този за вакуума на ОЗОН-а ще стане.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1023
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 63
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 30 апр 2019 10:32

Пробвал съм и двата варианта. Първоначално бях с вакуумния клапан за ППХ, който обаче не е предвиден за това и изпускаше течност през отвора м/у двете клеми та се наложи да го запуша. В момента съм с ел. клапан от Самара и работи добре. Иначе оригинално мисля, че има някакъв клапан с пружинка, който успява да задържи налягането на водния стълб, но не и на помпата. Но дали се намира такъв оригинален и дали може да вземеш от нещо друго не съм мислил.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Frysco » 30 апр 2019 18:00

Аз такъв исках да сложа, но се оказа че няма в магазина. И затова с ел клапанището от Самара, което седи като водомер за язовир сложен на дворна чешма.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост