Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 01 апр 2018 22:11

Нещо ново! Да видя, кога ще я поставя, че напоследък въобще не мога да стигна да работя по колата, само я карам.
Прикачени файлове
IMG_4831.jpg

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2196
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от auto_forum » 02 апр 2018 08:50

Такава помпа и аз си взех, работи хубаво.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 15 май 2018 22:36

Колата стана ежедневка за съжаление. Карам я всеки работен ден вече повече от два месаца. Изчистих някой неща по ел. системата и механиката. Замених други, поставени бяха някой екстри, но основният проблем на бегачковия двигател се оказва разходът в градски услоявия при това каране само в пиков час. Средно минмавам по около 20 км. на ден и под 14 л. на 100 не можах да я сваля. На всичко отгоре притискателният лагер сдаде багажа и започна да вие зверски. Покрай смяната му се оказа, че и съединителят е заминал, та и той отиде в кофата, не че преди това не беше видял доста ръчкане, но опредено градското каране го довърши. Опредлено потеглянето в средни обороти в градски условия и карането на полу-съединеител дължащо се на широкофазния вал, оказва доста лошо влияние на съединителя. Ще предпиерема някакви мерки, като на първо време ще постава по лежерен разпределителен вал.
Не съм поставил все още ЕДИС-а и електрическата бензинова помпа, но се надявам да стане в скоро време, с което да се подобрят екплоатационите характеристики на колата.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от LADA-2107 » 16 май 2018 13:10

Еее... Защо така? Проблем с Шкодичката ли има? Как е след години отново със Самара всекидневка?

Гледам, че търсиш серво усилвател. Нещо замисляш?

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 16 май 2018 14:07

Жената се върна от майчинство на работа и кара шкодето. Самарата няма да е баш ежедневка, ще се опитам да направя нещо междинно. Ще се опитам да преместя въртящият момент в по-ниски обороти за да се кара по-лено градско. Ще има загуба във високите определно, но се надявам все пак да не е толкова зле. Относно сервото, да ще има промени по спирачната система. Ще сложа по-голям серво услилвател и спирачна помпа, но ми трябва самарово серво, на което да му отрежа щокът към педала.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 01 юни 2018 12:47

Вече сме с лежерен разпределителен вал - 262 гр. с 11.2 лифт на клапаните. Валът е моментен, т.е добавя въртящ момент в ниски към средни и средни обороти Работата на двигателят се промени коренно. Определно се придвижвам доста по-спокойно по софииските улици и задръствания. Разходът падна с около 2 литра грубо. Във високи обоороти определно е слаб.
Поставих алтернатор предоставен ми за временно ползване, с който се надявах да оправя зареждането, но проблемът с пресветването на лампите на контролните уреди остава. Това, което се оправи е зарядния ток. Със старият зареждаше около 13.7 постояно без товар, а с този вече е 14.5, което е ОК.
Сдобих се с два прецакани серво-апарата за спирачки от Самара. Закупих също така серво с помпа от Опел Астра G втора ръка, дано работи, от OLX-a. Другата седмица ще се възползвам от сругарски услуги за да се направи втулка с винтова сглобка, която да свърже отрязания шок на самаровото серво с този астровото. Заварката не ми се вижда сигурно решение. Другото серво ще го използвам за мостра относно снемането на определни размери. Ето линк с добро описание от Денис, как ще станат нещата: http://forum.ladaclub-bg.com/viewtopic.php?f=38&t=24888 .Имах възможността да покарам на Денис самарата и мога да потвърдя, че спирането е коренно различно сравнение с оригиналната помпа и серво. Педалът е по-къс ход и е нужно по-малко усилие в/у него, за да започне колата да спира интензивно. Опредено се надявам да се намали спирачният път, но като го направя ще видим.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 09 юли 2018 23:52

Реших да си направя един експеримент, който за момент се получава. Минах на бензин 95 при степен на сгъстяване 11.6. Разбира се след две последователни наливания с първонални детонации при ниски обороти и максимално разреждане, т.е отворени дросели, коригирах началният ъгъл с няколко градуса в минус на няколко пъти. Покарах няколко дни така като се уверих, че не чувам познато звънтене и след допълнитлна сверка в нета, поръчах свещи една идея по-студени от текущите. Досега карах с Денсо W22EPR-U11 като препоръчителните за самаровият двигател са с топлинно число 20. След няколко дни чакане на доставаката, поставих NGK BPR8ES, което е така да се каже две степени по студени. Вече седмица джиткам с тях и успях да се върна на предишната настройка на заплаваното, както беше настоено за 98/100 октана. Направих и допълнителна корекция и на разпределителният вал от раздвижното колело. За момента се придвижвам без чуваеми детонации в целия диапазон от обороти за текущият двигател.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6739
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Денис И. » 10 юли 2018 01:08

А защо просто не сложим Мегажолта :)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4289
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Frysco » 10 юли 2018 10:51

Е какво е общото на Мегаджолта с експеримента на Евгени? Според теб може да кара с топлите свещи, бензин 95 и голям аванс ли?

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6739
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Денис И. » 10 юли 2018 12:04

Няма общо, но просто като го сложи ще може да си коригира аванса много по-прецизно и то от лаптопа, а не да върти делкото.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост