Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1539
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 10 авг 2018 22:50

Малко ъпдейт на инфото относно студените свещи. След повече от месец каране проверих, как работят свещите на 100% градско каране. Е не работеха добре с текущите настойки на аванса. Централният електрод не се чистеше добре.
IMG_5874.jpg
След кратка консултация с приятел, увеличих аванса с още два, три градуса на око. За мое учудване нямаше детонации с 95 бензин и централният електрод се изчисти.
IMG_5918.jpg
.

Потребителски аватар
vanko
Мнения: 173
Регистриран: 15 март 2008
Репутация: 13
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от vanko » 13 авг 2018 13:28

Залагам, че си ползвал жокер от Марто ! (hiro)

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1539
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 16 ное 2018 23:42

Да драсна и аз няколко реда, че през последните месеци се случиха разни неща.
Прецаками се датчика на радиатора, който служи включването на перката. За нещастие всичко се случи в пиково време, градски условия и нямаше възможност да спра своевременно. Разбира се колата прегря, изгасна и докато не изстина, не можах да я запаля. След това работа на двигателя стана неравномерна и без много да му мисля, няколко дена по-късно свалих главата. Беше духнала гарнитура между 2 и 3 цилиндър. Главата беше занесена на шлайф и отнесе 0.15 мм. шлайф. Благодарение на Мирката работата се свърши от днес за утре. След сглобяването запалих двигателя със стандартен карбуратор за Самара. Делортовците, с които карах, се нуждаят от ревизия, на всичко отгоре съм изолирал смукачите им и паленето на двигателя при около нулеви температури е доста проблематично. Монтирах карба, запалих и освен стабилен празен ход, друго не можах да настроя. Смукача не работеше като трябва, преходните режими липсват тотално, колата тъпче започава да тъпче след 4000 оборота. Играта с жиглорите не помогна. Покарах няколко дена градско така и се отказах. Не му мислех много и си купих нов карбуратор през TAZ Tuning, е не модификацията за Самара 1.5 който се води ДААЗ 21083, а за УЗАМ, демек Москвич, който се води ДААЗ 21041 с дуфузьори 24/26, така модифицитан, че да става за напречно разположен двигател с пренабити означения и премахнати маркирови на жигьорите, абе руска му работа, все едно продават изтеребител, а не карбуратор. Тези дни ще го монтирам, ако е хубаво времто и ще пиша отзиви.
Ето няколко снимки на глава след ремонта. На последна снимка се вижда препокритието (overlap) на клапаните при разпределите валове с широка фаза и по-голямо отваряне на клпаните.
Прикачени файлове
IMG_0020.JPG
IMG_0021.JPG
IMG_0022.JPG
Последна промяна от tojaga на 28 ное 2018 23:25, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от white_shark » 17 ное 2018 01:50

Тоя карбуратор 21041 мисля,че го даваха за УЗАМ 3317 (1.7),който ми е в Москвича. Ама като чета май твоя не отговаря съвсем на това,което се крие първоначално зад означението 21041... Дълго време търсех такъв да сложа,но не намерих. На Нива 1.7 е друг и се отказах...и си карам с 2101. Дано ти храни двигателя. Иначе 21083 карбуратори всеки срещнат ме пита дали искам да ми подари,че имал останал от някъде си...

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1539
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 29 ное 2018 22:31

Означението на карбуратора е измислено. Няма заводски такъв, с означение 21083-1107010-80. Просто се взима този, който е с най-големи дифузьори, който в случая е 21041, и се преправя така, че да става за напречно разположен двигател.
Поставих го! Всичко работи коректно. Тази сутрин при около 0 гр. на въздуха двигателя запали от раз. Определно разликата с делортото е чуствителна, особенно в ниските и средните обороти, ДААЗът е по-слаб. Във висооки не съм го тествал още, но определено и там ще има разлика.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост