ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1699
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 24 дек 2022 17:41

Юли месец поставих новият двигател. Главата мина рехабилитация, защото имаше проблеми с нея. Заменени бяха водачите, 4-те изпускателни клапана, както и част от клапаните пружини понеже имаше счупена една външна такава и се застраховах. Биде и поставен стандартен разпределителен вал. Бях забравил, какво е да се кара Самара, която върви в ниския оборотен диапазон :D , но това е добре от една страна, че разработвам двигателя по-кротко. Проблемът е, че с този вал динамичната степен на сгъстяване е доста висока и с 95 безнин има детонации. Карам с доста рестриктнати аванси в момента. Като усещане от към вървеж е доста добре, харчи малко около 8.5-9 градско и под 6 на 100 извън. Доста съм обандежден, че след поставяне на рошавия вал двигателя ще тръгне найстина много добре ще ми позволи да смъкна още някоя секунда на обиколка на Калояново.
За 1500 км. грубо от лятото замених три пъти маслото и в момента карам с наква чорба от 4 различни синтетични и на пълно синтетични такива с вискозитет около 5W-33 :lol: . Следващата смяна съм я предвидил, когато поставя широкофазния разпределителен вал на пролет. Предстоят ми няколко неотложни неща да заменя в момента, като предна дясна главина, че резбата, където се завива едната шпилка е прецакана. Също така и лагерите на главините отпред. Трбява да заменя също така и лагерите на първичния и вторичния вал на скоростите, че този на първичния вие доста. Та тъй за момента.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4414
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 240
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Frysco » 03 яну 2023 10:36

Просто са калпави лагери или има някаква друга причина?

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1699
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 06 яну 2023 17:24

Фриз, така и така ще сменям главината, та и лагера с нея. От ляво ще го сменя, защото при ляв завой като се разтовари колелото започва да се чува.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4414
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 240
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Frysco » 09 яну 2023 10:55

То аз и за тея в скоростите питах, щото знам че са поредните и се чудех дали просто не са някакви ментерлаци... ако не са, тогава ми е интересно какво ги яде така.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1699
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 10 яну 2023 11:21

Знам ли, в момента съм с руски лагери предлагани от НАР. Факт е, че за година и половина са вече за смяна. Маслото е с правилния вискозитет и спецификация. Ще взема някави други SKF приметно и ще видим как е.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1699
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 11 яну 2023 14:54

Поръчах лагери на NTN за скоростите, уж японски :D . Ще дойдат след две седмици. Иначе на пазара яко китайски за по 5 лв. брoйката, а SKF e неоправдано скъп и го няма.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1699
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 20 яну 2023 19:10

Ето ги лагерите Дано изкарат повече или въобще да забравя, че съм ги сменял за пореден път :lol: , ама едвали!
Прикачени файлове
IMG_0487 2.jpg
IMG_0488 2.jpg
IMG_0489 2.jpg

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2883
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 83
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от curse_m » 21 яну 2023 10:24

Ако не стане пробвай с такива от Приора... и всички модели след нея - VBF 750305-АУ. Този проблем при Приора е всеизвестен в първата серия на модела, и го има при 2110 с мотор 1.6 16V като проблем където обикновено не издържат вече Самаровите поради това че мощността вече е над допустимото. И проблема при 2110 при пенсионерско каране все пак може и да не се прояви. (hiro) Колкото и да е странно са капсуловани. А дали в НАР изобщо има такива е вече друга тема. В моята тема за 2110 съм писал и снимки където съм ги сменил задните, Досега за толкова години и километри всичко е 6. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1699
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 21 яну 2023 17:11

Миленски карах с капсуловани лагери от Приора в предишната кутия, все тая. След определен пробег пак започва да вие този на първичния вал. Явно мощността и шперът монтиран в кутията допринасят за бързото прецакване на лагера. Поне се сменя бързо, два, три часа с бирите :D.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2883
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 83
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от curse_m » 23 яну 2023 09:37

Замислих се как Веста с мотор 1.8 издържа и за нея явно фабрично се слага SKF лагер, номер 8450060613 по каталог за Лада. Лагера е SKF BB1-0921.
И снимка от магазин от нета:
6jw6bt3du2lzs622gpu90saej2afj00t.jpg
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост