ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1598
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 10 авг 2018 22:50

Малко ъпдейт на инфото относно студените свещи. След повече от месец каране проверих, как работят свещите на 100% градско каране. Е не работеха добре с текущите настойки на аванса. Централният електрод не се чистеше добре.
IMG_5874.jpg
След кратка консултация с приятел, увеличих аванса с още два, три градуса на око. За мое учудване нямаше детонации с 95 бензин и централният електрод се изчисти.
IMG_5918.jpg
.

Потребителски аватар
vanko
Мнения: 173
Регистриран: 15 март 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от vanko » 13 авг 2018 13:28

Залагам, че си ползвал жокер от Марто ! (hiro)

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1598
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 16 ное 2018 23:42

Да драсна и аз няколко реда, че през последните месеци се случиха разни неща.
Прецаками се датчика на радиатора, който служи включването на перката. За нещастие всичко се случи в пиково време, градски условия и нямаше възможност да спра своевременно. Разбира се колата прегря, изгасна и докато не изстина, не можах да я запаля. След това работа на двигателя стана неравномерна и без много да му мисля, няколко дена по-късно свалих главата. Беше духнала гарнитура между 2 и 3 цилиндър. Главата беше занесена на шлайф и отнесе 0.15 мм. шлайф. Благодарение на Мирката работата се свърши от днес за утре. След сглобяването запалих двигателя със стандартен карбуратор за Самара. Делортовците, с които карах, се нуждаят от ревизия, на всичко отгоре съм изолирал смукачите им и паленето на двигателя при около нулеви температури е доста проблематично. Монтирах карба, запалих и освен стабилен празен ход, друго не можах да настроя. Смукача не работеше като трябва, преходните режими липсват тотално, колата започава да тъпче след 4000 оборота. Играта с жиглорите не помогна. Покарах няколко дена градско така и се отказах. Не му мислех много и си купих нов карбуратор през TAZ Tuning, е не модификацията за Самара 1.5 който се води ДААЗ 21083, а за УЗАМ, демек Москвич, който се води ДААЗ 21041 с дуфузьори 24/26, така модифицитан, че да става за напречно разположен двигател с пренабити означения и премахнати маркирови на жигьорите, абе руска му работа, все едно продават изтеребител, а не карбуратор. Тези дни ще го монтирам, ако е хубаво времто и ще пиша отзиви.
Ето няколко снимки на глава след ремонта. На последна снимка се вижда препокритието (overlap) на клапаните при разпределите валове с широка фаза и по-голямо отваряне на клпаните.
Прикачени файлове
IMG_0020.JPG
IMG_0021.JPG
IMG_0022.JPG
Последна промяна от tojaga на 15 май 2019 12:02, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1261
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от white_shark » 17 ное 2018 01:50

Тоя карбуратор 21041 мисля,че го даваха за УЗАМ 3317 (1.7),който ми е в Москвича. Ама като чета май твоя не отговаря съвсем на това,което се крие първоначално зад означението 21041... Дълго време търсех такъв да сложа,но не намерих. На Нива 1.7 е друг и се отказах...и си карам с 2101. Дано ти храни двигателя. Иначе 21083 карбуратори всеки срещнат ме пита дали искам да ми подари,че имал останал от някъде си...

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1598
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 29 ное 2018 22:31

Означението на карбуратора е измислено. Няма заводски такъв, с означение 21083-1107010-08. Просто се взима този, който е с най-големи дифузьори, който в случая е 21041, и се преправя така, че да става за напречно разположен двигател.
Поставих го! Всичко работи коректно. Тази сутрин при около 0 гр. на въздуха двигателя запали от раз. Определно разликата с делортото е чуствителна, особенно в ниските и средните обороти, ДААЗът е по-слаб. Във висооки не съм го тествал още, но определено и там ще има разлика.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1598
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 31 дек 2019 17:17

Леко поразглобихме един масларник на много хиляди км. Ще има заигравка през идните месеци.
Прикачени файлове
IMG_0176.jpeg

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 911
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 39
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Марто » 09 яну 2020 14:30

... това да не е Сашко ... :)
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1598
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 10 яну 2020 08:29

Той е :) .

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1598
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 25 яну 2020 18:42

Така относно това, което ще се занимавам в идните месеци без да бързам. Преди година закупих блок 11193 от Калина 1.6. Блокът е с индекс Е, който според книгите е с най-дебели стени на цилиндрите, с две думи късмет. За разлика от самаровия блок този е е с 2.3 мм по-висок и е окомплектован с колянов вал с ход 75.6 мм. за разлика от Самара вала, който е 71 мм. Идеята е да го събера с новите Т-образни бутала и леки 133.33 мм. мотовилки вграждани в новите модели на Калина, Гранта, Приора и Веста. Ще бъдат врязани в блока маслени форсунки за по-добро охлаждане на буталната група.
Определено след разглобяването останах доста удивлен, какво видях. Толкова износен двигател не бях виждал, поне аз. Не му знам историята, но най-вероятно някое такси е влачило много хиляди км. Няма да се размина без шлайф на цилиндрите и на коляновия вал. Цилиндрите са толкова износени, че хонът липсва тотално. Няма задирания по цилиндрите, което добре. Маследните сегемети са затлачени и износени до тракава степен, че не мърдат в канала на буталото.
Мотовилките ги имам вече налични, остана да уточня с какви бутала ще го събера, но най-верояно ще са: https://33sport.ru/catalog/dvigatel/por ... tc_export/

Прилагам малко снимки към поста:
Прикачени файлове
IMG_0335.jpeg
IMG_0332.jpeg
IMG_0328.jpeg
IMG_0329.jpeg
IMG_0330.jpeg
IMG_0346.jpeg
IMG_0342.jpeg
IMG_0343.jpeg
IMG_0344.jpeg
IMG_0339.jpeg
Последна промяна от tojaga на 22 апр 2020 23:44, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6884
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 120
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Денис И. » 25 яну 2020 21:17

Ето това са пръскалките, за които ти говорех:

Изображение

Лошото е, че струват 40 лв бройката ... а не са нищо повече от съчма с пружинка ... не знам дали си заслужава да се взимат GM-ски, ако могат и руските да свършат работа.

Лошото на руските е, че трябва да ги тестваш дали се отварят всички на едно и също налягане и съответно да си подбереш, защото се продават в насипно състояние.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост