Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Живков » 21 мар 2017 20:21

Евгени, турбинката с метална вложка и около нея отлята пластмаса ли е ? Има и друго. Охлаждането на охл. течност ли искаш да подобряваш или охлаждането на агрегата, като цяло ? То, така попитано звучи много странно, де. Много удачен вариянт е маслен охладител и дюзички под буталата. :) Със пружинки+сачми, номинално отварят при налягане от порядъка на 2-2,5 бара. Има ги в разни Фиати. Топлоотдаването през маслото е също много важен фактор, който може да се подобри. Полезен ефект пък е, че най-малко по-трудно ще презагрява под продължителен товар. Пък и температурният режим и на маслото, и на антифриза става много по-равномерен. И стабилен. Без да се шири в голям диапазон. Ама, то, това са все неща дето и сам ги знаеш. Това е по повод за дето не зная, дали Самарата ти има маслен охладител. :oops:

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1537
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 23 мар 2017 01:01

Жорка, турбината е с метална вложка и видимо е отлята пластмасата около нея. Няма как да разбера, как е застопорена турбината.
Идеята на помпата е да подобри цялостния темперетурен баланс на двигателя. Подобрената циркулация на течността позволява по-плавно да се променя темперетура и да не се стига до големи разлики при рязката промяна на оборотите. Двигателя на самарата се слави като горещ двигател и онсовният проблем идва от ниската скорост на потока при минимални и средни обороти. Този проблем се забелязва при градско каране опредено.
Относно охлаждането на маслото, погрижил съм се за това. Поставил съм ето това:
oil cooler modine.jpg
Представлява серпентина, през която минава маслото и се охлажда от водата.
С новата водна помпа се надявам да подобря общият баланс на цялостното охлаждане на двигателя.

Относно главата. Тя вече почти готова! Поставена беше втулка в маслената магистрала за високото налягане поради причина, че след портването стените на магистралата доста изтъняха, която се намира между два от всмукателните портове. Клапаните са поставени, напаснати. Водачите са металокерамични. Допълнително с машината, която престъргва леглата на клапаните беше свален допълнително материал от гориваната камера по-точно от мъртвата страна на клапана, от към стените. Доста се отовори, както по този начин ще се подобри пълненето на цилиндъра. Допълнително бяха отпуснати клапаните пружини посредство отнемане на 1.2 мм. под долната тарелка на пружините. Някой ще се запитат, защо отпускам натяга на пружините. Поради няколко причини. 1-во се освобождава достатъчно ход на пружините при поставянето на разпределителен вал с по-голямо отватяне клапаните, без те забиват. 2-ро не е нужно да има натяг при положение, че горните тарелки са с 2/3 по-леки и клпаните са с 1/5 по-леки. 3-то, когато натяга е по-слаб натоварването в/у гърбицата на разпределителния вала е по-малко, съответно износването също така. Остава да се направи допълнителна доработка на горивната камера. Останали са остри ръбове от фрезерите, които трябва да се премахнат, а частта около отовора за свеща трябва да се довърши. След което ще се измери обемът на камерата, колко ще се получи. Ще се сметне, колко трябва да се шлайфа, така че да докрам степентта на сгъстяване.
Добавям малко снимки на полусъбраната глава.
Прикачени файлове
IMG_3096.jpg
Горивни камери
IMG_3097.jpg
IMG_3098.jpg
Горивна камера
IMG_3099.jpg
Втулката от долната страна.
IMG_3100.jpg
Втулката от горната страна.
IMG_3102.JPG
Вмукателен порт с върха на водача и стеблото на клапана
IMG_3106.jpg
IMG_3107.JPG
Последна промяна от tojaga на 23 мар 2017 13:12, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6771
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 113
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Денис И. » 23 мар 2017 11:28

Евгени, аз бих изгладил острите ръбове в горивната камера. Така ще намалиш предпоставките за детонации.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1537
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 23 мар 2017 13:11

Денис, на всяка цена ще се премахнат острите ръбове.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1537
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 29 мар 2017 15:03

Оффф.... вече ми писва! Вчера свалих главата и без да огледнам цилиндровата група на бързо се прибрах, че имах домашни задължения. Днес обаче отваряйки, за да свърша още едно, две неща забелязах, че на трети цилиндър има две дълбоки задирания по цилиндъра. Понеже деругите са по цялата дължина и са почти до ръба в горната част на цилиндъра предполагам, че първи компресьонен сегмент е счупен. Другото е, че между втори и трети цилиндър гарнитурата е сдала багажа и прехвърляло от 2-ри към 3-ти цилиндър, видимо по нагара.
Двигателят вървеше до сега доста добре, а не съм се и замислял, че нещо му има, ама уви.
Вече мисля, как да процедерам от тук на сетне, но нещата клонят да затворя двигателя с новата глава и да го карам до като сдаде багажа.
Прикачени файлове
IMG_3209.JPG
IMG_3211.JPG
IMG_3212.JPG

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1078
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от mitaka_bg_pd » 30 мар 2017 01:04

Евгени не моля те недей.И аз така уж по-бързо да я направя,че ми се кара ама не бавно но славно.Отвори го и направи по-добре после работата е двойна...И грам колебания нямам че ще ги направиш кадърно,но го направи!Не го затваряй в това състояние мотора! :cheers:

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5319
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от LADA-2107 » 30 мар 2017 07:53

За първи път да съм съгласен с Митко.

Евгени, колата ти ми е една от любимите във форума, точно защото всичко правиш професионално. Отиваш на пистата на самоход, наказваш и си заминаваш.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Живков » 31 мар 2017 23:35

Да, разбрах за водната помпа. Маслен топлообменник има. Нещо френско в твоята кола, това е добре. Само че няма този ефект, както би било с маслен охладител+термостат. Особено при факт, че температурата на охл. течност, както спомена ти има склонност да позагрява. Така и маслото вдига градус нагоре. Тоест, реално, маслото се охлажда през топлообменника. Ефекта е много хубав и лесен за изпълнение, ама има един недостатък. Ефективен е до едно положение, след него - грееш и двете течности. Снимката на главата е добра, там си личи кое-какво е. За мен, де. Евгени, ако има счупен компресионен сегмент е поради детонации или отворен канал в буталото. Може и от двете да бъде, ще стане ясно когато го разглобиш. Въпреки по-богатичката горивна смес, която си настроил. :) Гледам по формата на опушеността на камерата и буталото. Може и масло да е понагорявал, дори да е така е в комбинация и с по-богатата смес. Може да не си чул детонация и изобщо да не си ги чувал, обаче в случая ги е имало. Недей да го сглобяваш, защото счупеният сегмент пуска много боклуци в картера. Твърде фини са за да ги спре цедката на маслоприемника, не ги задържа и елемента на масленият филтър. Най-добре го разглоби. И долнището. Така и така си направил чисто нова глава, остава цил. блок да се провери. Защото, ако лагерите и шийките са добре, може да стане с нови бутала/сегменти и цилиндри. Няма друг начин да стане както трябва. Иначе ще се сглоби, по някое време и масло ще загори и накрая работата може да стане за колянов вал+лагери. Пак гарнитури, отново сваляш-качваш. :) Много добре ще направиш, когато извадиш проблемните бутала и им замериш хлабините на сегментите в каналите. Има и друго. Когато канала в буталото е отворил и сегмента започне да се ,,кълчи" прекалено- това е предпоставка за сигурно счупване. Не знам на какъв пробег ти е мотора, вероятно не е обичайния, прекалено голям. За тези километри били те в състезания, не е допустимо бутало да охлаби сегмент до толкова, че да се счупи. В случай, че е станало така обърни внимание на материала бутала, който ползваш в агрегата. Е, хонинга е поизчезнал и надолу, към средата на цилиндъра. Разсъди практично. Ще се спре колата за известно време, но пък ще стане от един път и горе, и долу. После си карай, колкото искаш. Това е разумно, според мен. Не е автомобил, който силно затруднява демонтаж/монтаж на силов агрегат. Нали, това си е мое мнение.

IMG_3098.jpg
IMG_3098.jpg (100.37 KиБ) Видяна 1232 пъти

По-разбираемо, пламъка има скорост, има и посока. Входящият газ също има скорост и посока. Когато пламъка стартира в затворена камера с определени ъгли, неговата скорост я хващаш чрез стените на камерата/гарнитурата/челото на буталото. Когато увечилиш наклона на някоя стена - пламъка гори със същата скорост, но ефекта от разпространението му се разсейва настрани към гарнитурата. Това настрани към гарнитурата е загуба и повече натоварва топлинно цилиндровата глава без да има никакъв позитив от това. оригиналната камера е твърде затворена, лесно възпламенява и е твърде удобна за детонации. Когато отвориш стеничката под широката стена на камерата, около всм. клапан и не я направиш прекалено ,,легнала" - се удължава свободното напълване на цилиндъра, дори когато вакуумът там вече е изчезнал. Подобрява се и завихрянето на газа при влизането в цилиндъра. Наблюдението ми е въз основа това, че същия двигател дето с оригиналната камера е искал богата смес на над средни и високи об/мин., с такава камера може да работи и с нормална смес, без да детонира. И друго, че с датчик за разход на въздух и екран с чисълца (самоделка, индикативна, както пробна лампа при чукче-наковалня)- при еднакви об/мин. и еднакво отворени дросел - в цилиндъра влиза повече. Въздух, ама с него и гориво. Разликата е в зависимост до колко отвориш. Межу 0,07-0,22%. Само не забравяй, че когато отвориш стеничките повече се получава обратен ефект. :D Дори 0,05% да получиш само от доработна на камера в цил.глава, това е коефициент на пълнене, дори така е много добре. :idea: Ето ти още един позитив. Което особено за късоходови двигатели е полезно. Някой ще попита ,, този пък как измери Ve на цилиндър....", при положение, че наистина нито го знам за конкретния мотор-нито ме интересува. Просто видях, че се получава ефект, както все едно да удължиш тайминга на всмукателната фаза- просто обяснено. Макар и с малко. Щом дава положителен ефект, значи този модел за доработка камера горене е сполучлив и мога да го дам за приложение. Ха, ако не е ефективен или се получават безесмислени работи просто няма да си играя да го прилагам. Как да е, дано си ремонтираш цил.блок и тогава да монтираш цил. глава.
Последна промяна от Живков на 31 мар 2017 23:44, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1537
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от tojaga » 31 мар 2017 23:38

Оставих емоциите на страна! Разглобих в полеви условия, подпряна на две стойки колата, започвайки с източването на маслото, последващо от десетките болчета по картера и на края отвих двете гайки на долната черупка на билелата и избутах буталото с биелата. Както и предполагах, счупен първи компресьонен сегмент.
IMG_3213.jpg
IMG_3214.jpg
По полите на буталото има задирания, което е нормално за къста биела от 121 мм на самарата.
IMG_3215.jpg
IMG_3216.jpg
Черупките на лагера изглеждат наред. Има леки признаци за прегрване, т.е загуба на меселения клин, но не е фатално.
IMG_3217.jpg
IMG_3218.JPG
Днес беше добър ден относно намирането на части. Успях да спазаря комплект, за 4 бутала, дружбенски сегменти за горе-долу без пари.
IMG_3217.jpg
IMG_3218.JPG
Това, което смятам да направя е да извадя утре и другите битала и да ги прегледам. Ако всико е наред, ще им подмения само първите компресьонни сегменти на бутала, да се еднакви поне и ще ги върна обратно.
Другото, което успея да намеря е метална гарнитура за колекторите от Лада Калина.
IMG_3219.JPG
Прикачени файлове
IMG_3220.JPG
IMG_3221.JPG

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 21083 EVO3 - tojaga

Мнение от Живков » 31 мар 2017 23:58

Ти си го разглобил вече, явно си пуснал поста докато пуснах моят. Нищо. Добре, вземи хлабиномерните пластини и прогони контролно каналите+монтиран сегмент. Важно е. Лагера може ти направи проблем когато не трябва. Един път да се прегрее сплавта, дори зонално и вече трудно ще издържи втори-трети път на същия товар. :roll:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост