ВАЗ 2107 - LADA-2107

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5689
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 22 юни 2016 13:56

Здравейте колеги, от известно време съм собстврник на най-луксозния модел сред всички класики - 2107. Или както казваше даскала ми по математика господин Цвятков: Лада 2107 - мечтата на поета!". Най-после да си оправдая никнейм-а.

Малко предистирия - гледах тук в Стара Загора една много запазена синя 2105, на колосалната цена от 3500 лв, предложих 3000, но не ме огря и по добре. Имах някакви съмнения относно колата и след консултация с Радо се отказах. В същото време Радо забеляза в "мобиле" 2103, която на снимките изглеждаше уникат, но беше в София и предложи да отиде на оглед. Оказа се, че снимките са стари и колата не е на 100% това което се вижда - отказах се. Забелязахме обява за една 2107 червена в Стара Загора и Радо каза, че имал добро предчувствие, а аз веднага отидох на оглед. Карах, оглеждах отгоре и на канал. Е оказа се, че това е моята кола. И така без да съм имал намерение да си купувам Лада се оказах собственик на 2107. Обявената цена беше 2300 лв, аз предложих 2000 - на 2100 стиснахме ръцете.

Смея да твърдя, че колата си заслужаваше до последната стотинка. Без точка ръжда. Без газ. Отлочно общо състояние. Карана от възрастен човек, а този от който я купих най-ветоятно изкара някой лев от мен, но да е жив и здрав да си ги харчи! Не съм душманин на никого!

Разбира се със закупуването се започна стягането, ревизия и ремонти. Ще опиша всичко по-подробно по-надолу в темата.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5689
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 22 юни 2016 14:06

И така малко по-подробно за отделните елементи на колата.

Купе - започваме с купето, защото според мен то е най-важно за една стара кола. Купето е в отлочно състояние. Старателно оглеждах местата където обичайно гният ЛАДИТЕ и не намерих ръжди. Единствената сериозна забележка е веждата на заден ляв калник която е натисната. Други минимални забележки: леко чукната вежда на преден десен калник, леко чукната престилка под бронята, няколко драскотини. Това което направих аз е да монтирам пластмасови подкалници. Планувам преди зимата да поледна под колата и да намажа 2-3 повърхностни драскотини които забелязах на пода.

Двигател - 2103/1500 на 46 000 км в момента, като около 1000 съм навъртял аз. Ревизирал съм карбуратора, който е ОЗОН, преправил съм втора клапа с механично отваряне и съм се заиграл малко с жигльорите. Свещи, палец, капачка.... Обичайните неща нови + още по едно от всичко в багажника. За първи път правя центровка по книга с ъгъл на затворено състояние на чукчето и стробоскоп. Сменил съм маслото и двата филтъра. Планирам смяна на гумичките на клапаните, монтаж на нов разпределителен вал от НИВА комплект с лагерно тяло + нови кобилици и реглаж на клапани с индикаторен часовник. Ще измеря и компресия. От два стартера сглобих един, че този на колата даваше дефекти. Смених всички водни маркучи. Лампата за зареждането свети на празен ход, на обороти гасне, а волтметъра показва напрежение в норма. Има за смяна гарнитури, семеринги и картер, че е удрян. Мисля да монтирам и картерна защита защото няма. Сменена е генерацията от двуцевката назад. Смятам да сменя двуцевка и тампоните на двигателя. Обмислям монтаж на газова уретба. Ще боядисам радиатора и термостата.

Съединител - беше много твърд. Оказа се, че е сменян - "Мастер спорт". Обаче маховика и притискателя се бяха засинили и затова всичко отстъпи място на комплект "Лук", почти нов, каран около 1000 км и свален от ударено ЖИГУЛИ. Маховика също е сменен, оригинален от Лада само е шлайфан. Бях се подготвил за смяна на задния семеринг на коляновия вал и гарнитурата на алуминиевия капак в който е семетинга. Очаквах маслена баня, но бях приятно изненадан и реших да не разбутвам нещата. По хидро - привода на съединителя остана само казанчето и долната помпа - всичко друго е ново.

Скоростна кутия - 4 степенна, безупречно работеща, леко омаслена външно, в рамките на разумното, нормално за модела. Монтирах благодарение на помоща на баща ми 5 степенна кутия ремонтирана от Хулигана. Беше предвидена за жълтото ЖИГУЛИ, но 7-цата изпревари събитията. Аксиалния лагер е от комплекта на съединителя, вилката е нова, маслото "Кома" 75W90 GL- 4. Скоростите влизат малко трудно, но първа и втора започнаха да се отпускат. Може би синхронизаторите искат разработка. Тампона под кутията и гуменото каре са нови. Кардана за сега не съм го правил нищо.

Диференциал - смених маслото - "Кома" 75W90 GL- 5. Като че ли има някакво виене, на моменти го чувам, на моменти не, но за сега така ще кара.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5689
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 22 юни 2016 14:52

Окачване - няма хлоп - троп, всичко е тип - топ. Само амортисьорите са омаслени. Планирам да ги подменя с нещо марково, зависи какво ще намеря.

Кормилна уредба - имаше голям луфт във волана който създаваше много неприятно усещане за нестабилност на пътя. Обрах го но не на 100%, защото съм чувал, че волана става тегав. Долях около 100 - 150 мл. диференциално масло 80W90, някакво там на Газором, каквото имах в гаража.

Спирачна уретба - смених спирачната помпа, която веднъж е била сменяна - фенокс разбира се, смених и всички маркучи, а сервото се оказа, че е сменяно. Проверих четирите колела и бях приятно изненадан, никъде нямаше нищо запекло или протекло. Навсякъде имаше още доста феродо по накладките. Ръчната спирачка също се движи леко и държи.

Електрическа уретба - обичайните проблеми със стоповете, като мислех да режа буксите и да запоявам кабелите за платките директно. Но те пък май се оправиха и за сега реших да не побългарявам. На преден десен габарит кабела беше прекъснат точно преди буксата на фара. Приборното табло е с разходомер и мисля да го сменя, защото имам почти ново с манометър за маслото или ще монтирам допълнителен уред за масло. Ще го измисля.

Салон - твърд таван, кори, седалки, табло, мокет, всичко е в отлично състояние.

Гуми и джанти - оригиналните джанти и някакви гуми разцепени на ряпа. Монтирах BBS 15 - ки джанти които имах, бяха обути със зимни гуми. ДОТ-а е от 2010-та, купил съм ги нови 2013-та намалени, но не са карани и 2000 км. Малко не спират лятото ама....

Потребителски аватар
ovidve
Член на Лада Клуб България
Мнения: 248
Регистриран: 04 декември 2009
Репутация: 16
Местоположение: Перник

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от ovidve » 22 юни 2016 20:47

Браво Саше със здраве да си я караш и да и се радваш качи и малко снимки.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 382
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 82
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от 0gn » 23 юни 2016 07:43

И аз снимките чакам (hiro) (tease) (victory)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5689
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 23 юни 2016 08:08

Ти ще я видиш на живо, не ти трябват снимки на тебе. За другите - снимки, ама когато направя.

Благодаря за пожеланията бат Иво!

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 537
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 29
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от 1300 » 23 юни 2016 13:51

Хубaвa е колaтa,Сaшо.Сaмо я пaзи.Не и причинявaй товa което нaпрaви със Сaмaрaтa.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5689
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 23 юни 2016 14:07

Ааа.... Как не? Трябва да има тракторизъм, офроуд и текезесарство. Задължително е едно АГУ. М да и бялата лента също

А ти не се ослушвай, ами си пусни теми за колите!

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от Frysco » 23 юни 2016 21:09

Много е яка, а аз като човека дето я хареса още по обявата, се чувствам и по тясно свързан с тази кола.Не знам какво ме привлече толкова, бяха две супер невзрачни снимки в обявата, каквито се получават когато опитваш да снимаш кола, в тесен гараж, със скапано осветление и дървена вградена камера на евтин телефон.Виждаха се 1/5 капак и ръба на калника на едната, а на другата още по нищо... и все пак нещо ме впечатли-дали щото познах само по начина по който се беше отразила светкавицата, че това шагре е типично заводската боя, дали пък стегната фуга ме привлече... но най-вече реших че колата си струва, щото обявата не беше помпозна и напудрена.Реших че това е човек, дето има запазена кола и не е чак толкова зорлия да я продаде и пратих Сашо да я види.
Впоследствие, като видях колко пастиране е паднало, разбрах че съм преценил неправилно продавача, ама... за колата поне съм познал.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1045
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 75
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107

Мнение от v_gelinski » 23 юни 2016 21:19

Хубава е колата, моторът също работи хубаво. И аз бях приятно изненадан във Варна.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта