ВАЗ 2107 - LADA-2107

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5690
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от LADA-2107 » 07 окт 2016 18:36

Аз искам (по-подробни) снимки от монтажа на тампоните на щангите на задния мост (ако може). Интересува ме приспособлението с което ги набиваш. БЛАГОДАРЯ!!!

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от Frysco » 07 окт 2016 18:49

Ще направя... и на приспособлението с което ги вадя ще направя.

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2835
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 136
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от butaloto. » 08 окт 2016 02:07

Избора на шпера се води по скоро от целите за които се използва колата. Винтовия се използва от офф-роуд машините, докато дисковия се монтира за писта.
Недостатъка на втория е, че заключва изведнъж (внезапно) при влизането на висока скорост в последващ завой и трябва да реагираш достатъчно бързо на засукващата се задница, докато с винтовия знаеш какво да очакваш и няма да те подведе, просто отпускаш газта и колата влиза в пътя (там задвижването е процентно прехвърляне от движението на едното спрямо другото колело).
П.П. Ако в даден момент от време Радо се откаже от доразвиването на тази 2107, то аз съм склонен да я откупя от него, харесва ми идеята за улична бегачка. Пък и винаги съм искал хубав VFTS.. ;)
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от Frysco » 17 окт 2016 10:21

И така, талибанстването не спира... да завършим засега темата с предното окачване:
Винаги съм искал да модифицирам носача и да премахна страничния ръб който пречи на тампона на стаб щангата.Сега ми се отдаде възможност и го направих.За да компенсиразм отслабването на носача с премахването на ръба, праснах една заварка за планката на тампона.Така хем се и заглади съвсем площадката:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Според мене стана много културно.След като стегнах планката, тампона застана прилично и вече няма склонност да се измъква от мястото си...Ето как станаха пружинките и резултата от скъсяването им-добре се вижда разликата със задницата:
ИзображениеИзображение
А докато беше разтурена отпред, реших да надникна в джобовете на предните калници, където естествено открих кафява чума:
ИзображениеИзображение
Ще я лекувам с това:
ИзображениеИзображениеИзображение
Зор видях да намаха до дъното.Сума ти четки и четчици пробвах.С пръскане не става, само мазане.Още по-зор ми беше пък да снимам резултата... Накрая като изсъхна преобразувателя, напръсках обилно с парафин.Обработени бяха и други места с тръгнала корозия, дано съм я забавил за известно време.
Подкалниците ми са изключително грозни-реших да ги направя малко по скатани:
ИзображениеИзображениеИзображение
Просто отрязах ръба на подкалника... стана по прибран, а и едно нещо по малко за закачане... обрязването извърших с такъв инструмент.Викат му мултикътър...
Изображение
И накрая, един подарък който ми направи Райдъра... стана вчера след срещата и съм много доволен и признателен за него:
ИзображениеИзображение
Човека ми подари лайстните на водостока от неговата Лада :)

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от Frysco » 18 окт 2016 11:20

И така, каква я свърших днес:
Всъщност вчера се почна с това, че свалих стаб щангата отзад.Прекалено се набиваше на очи... и днес в пет и двадесет някъде се наредих на опашката пред бариерата на КАТ.После като минах през бариерата ми дадоха номер... 34.Това беше към седем часа.Паркирах колата на редичка между каналите и се наредих на опашката.С номерцата е културна работа-няма аз съм зад теб, ти си пред мене, няма чшшш, алооо, тука има опашка бе, серсем.Към осем без 15 успях да мина през бялата зала и да подам документи и да ми издадат заявление, на което зателбодиха старите талони.После при бялата будка от другата страна на бариерата, където чичко полицай ме разпредели на осми канал.
Изображение
В канала ме пуснаха към осем и половина... свериха номерата и ме изпъдиха навън.Оттам в залата отстрани на каналите... първо на банково гише, плащаш, после те викат по уредбата на 53, ти си даваш старите номера, те ти дават талоните и те пращат на съседното 51 да вземеш и самите табели.С новите табели обратно на канала на който си минал и там ги монтират на колата.Табелите отново са с поп-нит (за известно време бяха със самонарезка в бяла пластмасова пломба).
И така, ето ни и с новите номера.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Не можах да се преборя за номер 2107-номерата по избор, всъщност са измежду десет възможни, които се сменят всеки ден. СВ 2107 ВТ може и да мине днес, но няма как да си го заявиш.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5690
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от LADA-2107 » 18 окт 2016 12:29

Радо, един ми рева 4 години, че искал квадратен номер отзад, защото в СССР такива монтирали на 21011, сега и ти.

Важното е жив и здрав да си я караш безаварийно!

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от Frysco » 19 окт 2016 12:16

И така, след като минах през кат, вече мога по спокойно да работя и по задницата на колата.С което реших да се захвана снощи.Първа част от плана е да направя напречната щанга регулируема, щото като срежеш пружините, моста отива наляво.Към плана спада и смяна на тампоните-първото което направих е да разкарам старите:
ИзображениеИзображение
Това го правя вече доста бързо, като за целта си имам цял куп скоби и приспособления.Хващам една от скобите, която ще ползвам за демонтажа, промушвам болта през металната втулка, а от обратната страна седи чашката където ще влезне втулката.
Изображение
За по бързо ще ползвам гайковерта, не че не става и с ключове, но в случая е удобно-когато гайката влезе в тампона, няма нужда от контра, затова всичко става за секунди.
Изображение
След като измъкна металната втулка, ваденето на гумената е елементарно-слагам един шиш на бормашината, промушвам го отстрани между гумата и ухото и натискам копчето-шиша се върти около тампона, но същевременно го вади от мястото му.
Изображение
Щангата е вече без тампони и реших уж за по безопасно първо да я преправя, евентуално ако не ме домързи да я пръсна с един спрей, а после да и сложа новите тампони.За да стане раздвижена, се купуват две регулировъчни втулки за накрайниците на Самара и една за 2110, както и две контрагайки.Хващам самаровите втулки и с флекса леко им заглаждам шестостена:
ИзображениеИзображениеИзображение
След което набивам с чука втулката в предварително срязаната щанга.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Преди заваряването нещата изглеждат горе долу така.От щангата съм отрязал парче 15 см.
ИзображениеИзображение
След това ги заварих и забравих да направя конкретни снимки на заварката.После реших че е добре и допълнително да подсиля с по още една заварка.За целта:
ИзображениеИзображениеИзображение
И така, за снощи беше това...

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от Frysco » 20 окт 2016 11:44

Ето го отчета и от снощната работа.
Заех се първо с поставянето на новите тампони.Имаме тампони и щанга:
ИзображениеИзображение
Първата стъпка е да втъкна тампона в ухото на щангата.За смазка ползвам течен сапун, а тампона го вкарвам с помоща на менгемето:
ИзображениеИзображениеИзображение
Следва набиването на металните втулки в тампона.За целта ползвам следното приспособление:
ИзображениеИзображениеИзображение
Както се вижда, отново ползвах помоща на ударния гайковерт.По принцип не е много здравословно за приспособлението, но пък е бързо.Втулката по принцип не може да влезе до край така, налага се да и се помогне с менгемето, а от обратната страна е подложена част от друго приспособление-за селенови втулки:
ИзображениеИзображениеИзображение
Съвсем малко и трябва и втулката си е на мястото:
ИзображениеИзображениеИзображение
Овесих ги като суджуци и ги пръснах с един черен спрей, а после за да не чакам един ден да съхнат ги одухах с пистолета за горещ вятър:
ИзображениеИзображение
Изображение
И второто което правих е да скъся и задните пружини:
Изображение

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5690
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от LADA-2107 » 20 окт 2016 14:06

Приспособлението от комплекта с инструменти ли е или допълнително правено от теб?

А и тази горелка с която нагряваш пружините може ли да се ползва за стабилизираща щанга?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - LADA-2107 (преди) и Frysco (сега)

Мнение от Frysco » 20 окт 2016 14:53

Приспособлението го купих отделно от магазина на Симеон в София, но беше само едно.Принципно обаче не е нищо предизвикателно за един читав стругар.
А горелката само на пружините съм я пробвал засега.

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта